Hebben wij ook gehad..bah! Blokje onder de deksel, heeeeel veel zout in de bak (wij hadden nog strooizout) en lavendel erin. Ruikt meteen beter en de maden kunnen er niet tegen! Als je geen lavendel hebt kun je ook lavendelspray (toiletverfrisser) gebruiken, werkt heel goed!
Niet alles gelezen dus misschien is de tip al gegeven : eerst een laag aarde bovenop gooien, een bedje van klimop maken en een stokje tussen de deksel. Ze kunnen niet door de aarde omhoog kruipen, zijn allergisch voor de klimop en houden niet van zonlicht
Nou ik stond van de week ook te kokken van de geur van de groene container... ik zag geen maden maar man.. de luft. Ik dacht dus ook, de fik er in.. maar ja, dan heb ik geen container meer. Gisteren tegen vriend gezegd dat zodra hij geleegd is de hoge drukspuit er door moet en dan maar kranten onderop zodat de bodem niet blijft plakken.. want dat is bij ons nu het geval.
Ik heb het ding heel ver weg uit het zicht gezet. Na een week weer gaan kijken en ze waren allemaal dood. Lekker makkelijk .
Smerig he. Ik ben gestopt met groente en fruit in de GFT container te doen.Als het straks weer kouder wordt ga ik het weer doen maar nu met die hogere temperaturen pieker ik er niet over. Ging echt bijna over mijn nek tijdens het schoonmaken.
Bij de restafval in de grote container op straat. Niet zoals het hoort, i know. Maar ben die maden spuugzat.
Hoeveel containers hebben jullie dan?? Hier plastic, groen en papier. Vind dat al teveel lol. Neemt zoveel ruimte in beslag. Wist niet dat er ook nog restafvalcontainers zijn.
Halleluja. Alle maden zijn (voor nu) WEG Mijn vriend heeft de bezem erbij gepakt, de hoge drukreiniger, en de vloer is schoon. De bak is nog wel vies omdat die nog niet geleegd kan worden maar zoals het nu lijkt zijn ze allemaal dood. Ik zie niks meer omhoog kruipen iig. Ik gooi er nog een dikke lading zand in straks met klimop en dan moet het wel goed zijn. iedereen bedankt voor de tips!
Rest, gft, papier. Plastic moet in zakken aan de weg. Plannen zijn er wel voor om ondergrondse voor rest te maken. Restcontainer wordt dan plastic
Geen restafvalcontainer? Lijkt me irritant.. hier restafval en gft en plastic. Oud papier op centrale locatie ( van een school) en een andere school haal het 1x in de maand op. Sinds begin dit jaar de plastic container,daarvoor die vieze zakken. Maar begint wel een wagenpark te worden zeg..
Hier geen containers en ook geen maden gelukkig maar vroeger maakte mijn moeder de bak na het legen met kokend water en bleek schoon. Kranten onderop, papieren zak erin en geen maden meer.