Maden in volle container (met foto:D)

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 22 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Vorig jaar stonden omze bakken in de zon. Hele zomer maden. Nu in de schadyw en helemaal niks. Van alles toen geprobeerd van mottenballen tot klimpop tot zout. En geen afval in de bak helpt ook. Alleen vd tuin dingen maar geen eten.

2. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw

haha ik zag vanmorgen ook maden in de kliko. deksel opengedaan, en aan de andere kant van de tuin gezet.
    mijn zakjes waren op, dus er is wat los fruit en brood in gegaan, wist niet dat daar zoveel maden op af konden komen brrr

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    oké ik heb het mis:cry: ze zitten OVERAL. onder de schuur, de zandbak en ze kruipen zelfs onder/tussen de tegels uit. oooohgod ze zijn met zoveel! en elke keer als we denken we hebben ze allemaal weg dan kruipen er weer 3 over de tegels:cry:

4. Tipdemuis

Tipdemuis Lid

18 jan 2018
    11
    4
    3
    Voor nu heb je er vast niet zoveel aan maar ik gooi etenswaren pas in de container als die aan de weg gaat (om de 2 weken hier). Ik heb een bak in de koelkast waar ik schillen etc in stop en als die vol is gaat het in kleine biozakjes in de diepvries. Daar hou ik in de zomer gewoon ruimte voor vrij. Ik gooi het bevroren in de container als ik hem aan de weg zet.

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Straks komen ze jullie huis in. :cry:

6. Treez

Treez Niet meer actief

Ik had er een makreel ingegooid. Daar kwam ook een heerlijke geur vanaf :|.

Misschien denk ik te simpel, maar op een gegeven moment is het eten op, kleine maden worden groot en het probleem vliegt vanzelf weg. Probleem letterlijk verplaatsen vond ik de meest eenvoudige manier :D.

7. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat n hogedrukspuit niet zoveel oplost, ze houden van vocht en worden alleen verplaatst en belanden tussen de kieren van tegels etc. Logisch dat ze daar na een tijdje weer gewoon onder vandaan komen. Ver weg van je huis houden, deuren dicht en in de kliko zoveel mogelijk uitdrogen met zand, bloem, zout.. Wat maar voorhanden is. En de vogels hun werk laten doen. En dan hopen dat je na je vakantie geen berg vliegen in huis hebt :$

8. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Is motten ballen al genoemd? Heb niet alles gelezen. In een panty doen zodat ze makkelijk in de container kunnen hangen. Hielp bij mij perfect.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nee niet irritant, schuin voor ons huis staat er een ondergrondse container. Beter dan nòg 1 in mn volle achtertuintje

10. Hagelslagmetkaas

Hagelslagmetkaas Actief lid

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Waarom met foto? Serieuze vraag...

11. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Dit, zet de kliko zo ver mogelijk bij je huis vandaan, laat hem open staan en wacht gewoon even af. Ik heb ook wel eens maden in de kliko gehad en vliegen ook. Maar die heb ik gewoon met rust gelaten. Nooit problemen binnen gehad. Uiteindelijk lost dat probleem zich vanzelf op of neemt de vuilniswagen ze mee.

Treez en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  12. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Heb je geen buren die maandag de groene kliko even aan de weg willen zetten?

En misschien dat ze hem even voor jullie willen uitspuiten en schoonmaken met schoonmaakazijn?

13. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Wij toppen inderdaad met 4. Gft (groen), plastic (oranje), papier (blauw) en restafval (zwart).
    Wij hebben er een speciaal hoekje met afdak voor gebouwd, die dingen zijn zo groot en vies:D:mad:

14. fruitcoctail

fruitcoctail Niet meer actief

Heb je een klimop?
    De takken hiervan er in gooien. Werkt perfect

15. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Brrrrr als ik érgens een hekel aan heb zijn het wel maden en wormen BRRRR. Wij hebben dus 4 :)rolleyes:) containers, een groene, een oranje (plastic), een blauwe (papier) en een zwarte (rest). Nou in alle 4 leeft het hoor. En de zwarte wordt maar 1x per maand geleegd :eek:o_ODaar moeten dus alle gore luiers in. Je kunt je voorstellen wat voor geur er in onze mooie tuin hangt :(

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier ook maar 1x in de 6 weken het restafval aan de weg. Ook luiers maar dat stinkt hier niet hoor. Ik stop elke luier in een zakje en sluit die luchtdicht af. Dan ruik je echt niets meer!

17. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben eigenlijk zelden last van maden in de container.
    Wij hebben er kranten onder in, alles gaat in iets krantenpapier gehuld in de container en en ligt een blokje tussen de klep zodat hij altijd iets open staat.

18. Itsme123

Itsme123 Actief lid

29 okt 2017
    129
    130
    43
    Vrouw
    Geen idee hoe het porbleem op te lossen maar als het opgelost is kan je het een volgende keer voorkomen door te zorgen dat er absoluut geen vleesresten in komen. De bak is zuiver en alleen bedoeld voor groente-, fruit en tuinafval. Alleen groen- en fruitafval leidt nooit tot maden, etc.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Maar dat vleesafval moet je toch ergens kwijt? Waar gaat het dan heen?

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Behalve dan de maden van fruitvliegjes ;). Maar die zijn wel een stuk kleiner :)

Deel Deze Pagina