Vorig jaar stonden omze bakken in de zon. Hele zomer maden. Nu in de schadyw en helemaal niks. Van alles toen geprobeerd van mottenballen tot klimpop tot zout. En geen afval in de bak helpt ook. Alleen vd tuin dingen maar geen eten.
haha ik zag vanmorgen ook maden in de kliko. deksel opengedaan, en aan de andere kant van de tuin gezet. mijn zakjes waren op, dus er is wat los fruit en brood in gegaan, wist niet dat daar zoveel maden op af konden komen brrr
oké ik heb het mis ze zitten OVERAL. onder de schuur, de zandbak en ze kruipen zelfs onder/tussen de tegels uit. oooohgod ze zijn met zoveel! en elke keer als we denken we hebben ze allemaal weg dan kruipen er weer 3 over de tegels
Voor nu heb je er vast niet zoveel aan maar ik gooi etenswaren pas in de container als die aan de weg gaat (om de 2 weken hier). Ik heb een bak in de koelkast waar ik schillen etc in stop en als die vol is gaat het in kleine biozakjes in de diepvries. Daar hou ik in de zomer gewoon ruimte voor vrij. Ik gooi het bevroren in de container als ik hem aan de weg zet.
Ik had er een makreel ingegooid. Daar kwam ook een heerlijke geur vanaf . Misschien denk ik te simpel, maar op een gegeven moment is het eten op, kleine maden worden groot en het probleem vliegt vanzelf weg. Probleem letterlijk verplaatsen vond ik de meest eenvoudige manier .
Ik denk ook dat n hogedrukspuit niet zoveel oplost, ze houden van vocht en worden alleen verplaatst en belanden tussen de kieren van tegels etc. Logisch dat ze daar na een tijdje weer gewoon onder vandaan komen. Ver weg van je huis houden, deuren dicht en in de kliko zoveel mogelijk uitdrogen met zand, bloem, zout.. Wat maar voorhanden is. En de vogels hun werk laten doen. En dan hopen dat je na je vakantie geen berg vliegen in huis hebt
Is motten ballen al genoemd? Heb niet alles gelezen. In een panty doen zodat ze makkelijk in de container kunnen hangen. Hielp bij mij perfect.
Nee niet irritant, schuin voor ons huis staat er een ondergrondse container. Beter dan nòg 1 in mn volle achtertuintje
Dit, zet de kliko zo ver mogelijk bij je huis vandaan, laat hem open staan en wacht gewoon even af. Ik heb ook wel eens maden in de kliko gehad en vliegen ook. Maar die heb ik gewoon met rust gelaten. Nooit problemen binnen gehad. Uiteindelijk lost dat probleem zich vanzelf op of neemt de vuilniswagen ze mee.
Heb je geen buren die maandag de groene kliko even aan de weg willen zetten? En misschien dat ze hem even voor jullie willen uitspuiten en schoonmaken met schoonmaakazijn?
Wij toppen inderdaad met 4. Gft (groen), plastic (oranje), papier (blauw) en restafval (zwart). Wij hebben er een speciaal hoekje met afdak voor gebouwd, die dingen zijn zo groot en vies
Brrrrr als ik érgens een hekel aan heb zijn het wel maden en wormen BRRRR. Wij hebben dus 4 rolleyes containers, een groene, een oranje (plastic), een blauwe (papier) en een zwarte (rest). Nou in alle 4 leeft het hoor. En de zwarte wordt maar 1x per maand geleegd Daar moeten dus alle gore luiers in. Je kunt je voorstellen wat voor geur er in onze mooie tuin hangt
Hier ook maar 1x in de 6 weken het restafval aan de weg. Ook luiers maar dat stinkt hier niet hoor. Ik stop elke luier in een zakje en sluit die luchtdicht af. Dan ruik je echt niets meer!
Wij hebben eigenlijk zelden last van maden in de container. Wij hebben er kranten onder in, alles gaat in iets krantenpapier gehuld in de container en en ligt een blokje tussen de klep zodat hij altijd iets open staat.
Geen idee hoe het porbleem op te lossen maar als het opgelost is kan je het een volgende keer voorkomen door te zorgen dat er absoluut geen vleesresten in komen. De bak is zuiver en alleen bedoeld voor groente-, fruit en tuinafval. Alleen groen- en fruitafval leidt nooit tot maden, etc.