Menstruatiecup

Discussie in 'De lounge' gestart door Lianne90, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne90

Lianne90 Lid

15 jul 2018
    42
    34
    18
    Vrouw
    Heb een menstruatiecup gekocht, omdat ik er goede verhalen over hoorde en zelf niet meet met de tampons en maansverband wil zitten.

Heb een paar vraagjes erover. Hoever moet je hem ongeveer inbrengen? Welke vouw methode is handig? Hoe weet je of het echt goed zit en je niet gaat lekken? Hoe lang heb je er overgedaan dat je het goed kan?

2. Lilium

Lilium Niet meer actief

Ik gebruik de U methode, dus gewoon plat duwen en dan 1 x dubbel vouwen.
    Als hij vacuum zit, zou hij niet moeten lekken. Zelf heb ik de eerste twee menstruaties met maandverband als backup gelopen en tampons in mijn zak.
    Nooit nodig gehad :)

3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vouw hem ook dubbel. Je hoeft hem niet heel ver in te brengen en op een gegeven moment voel je vanzelf of hij goed zit. Ik gebruik vaak een wasbaar inlegkruisje als backup. Als hij lekt voel ik het wel dat er iets langsloopt, dat is als hij vol is of niet goed zit, maar eigenlijk zit hij nu altijd goed. Heb denk ik 2 maanden echt moeten wennen. Ik vind het zo fijn! Laatst weer even een tampon in gehad en ik vond het vreselijk, snel weer eruit gehaald.

4. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.868
    2.549
    113
    Of topic maar wasbaar inlegkruisjes? :eek: waar haal je die :)

5. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    www.cutecotton.nl :) Daar heb ik ook mijn cup besteld.

LizMe vindt dit leuk.
  6. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Ik zit er ook aan te denken er een aan te schaffen. Voel je het niet zitten?

7. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.868
    2.549
    113
    Thanks!! :)

Deel Deze Pagina