Onze container zit vol en wordt pas over 2 weken geleegd, helaas niet meer aan gedacht i.v.m. begrafenis e.d. Maar omg wat een maden!! Brrr wat nu? kan m dus niet wassen of iets... tips?
Mottenballen? Of kokend water erin gieten? En voortaan alleen nog maar dichte vuilnizakken in de bak doen, doe ik ook en dit jaar helemaal geen maden gehad in mijn bak.
Wij hebben het ook een keer gehad en toen heeft mijn man van dat insectenspray erin gespoten klep dicht en een uur later nog eens gedaan werkte super!
Ik zou de mensen van het afval even bellen en vragen wat te doen. Je gaat dat ding toch niet nog 2 weken in je tuin laten staan..
We hebben m al buiten het hek gezet haha. ik ga zout erin gooien! kost 17,50 een extra lediging heb ik al opgezocht nou dat is het me niet waard. Helaas komen ze uit een dichte vuilniszak, gooien nooit losse dingen erin
Oh, je doet het al in zakken.. de zakken beter dichtknopen en niet te vol stouwen om te voorkomen dat ze scheuren?
Maakt ook niet uit hoor. Met dit goede weer heb je ze echt snel. Luiers vinden ze ook heeerlijk! Wij gooien de vuilniszakken nu elke 2/3 dagen weg bij de openbare/ ondergondse container. Succes ermee. Ik zou hem wel extra laten legen oor dat geld..
Wij hadden er ook last van hebben toen bij de welkoop spray gehaald voor kruipende insecten een paar keer goed in de bak gesprayd en dat werkt ook langer door ik kreeg het niet weg met André dingen koken water, cloor, zout noem maar op dat werkte niet de spray gelukkig wel
Deksel even open zetten. . Doet mijn man altijd hij zegt dat de vogels ze dan eten. ... werkt iig ook
Hier binden wij de vuilniszakken echt supergoed dicht, maar krijgen toch elk jaar minstens 1x maden hoor.. Vooral met poepluiers of na het BBQ'en.. Er hoeft maar 1 vlieg een eitje te hebben gelegd op je poepluier of BBQ afval wat je daarna in een dichte zak doet en voila.. Vaak doe je een poepluier/BBQ afval in de vuilnisbak ( die ook een vuilniszak heeft) en stel de vlieg glipt dan in de vuilnisbak en legt er een ei op, en je hebt al maden.. Bind die zak vervolgens dicht en doe hem in de kliko en je krijgt een hele kolonie.. Die beesten vreten zich volgens mij gewoon uit een dichte zak, brrr
Hier ook heel veel (zee)zout gestrooid. Ook op de bovenranden van de container en zoveel mogelijk tegen de binnenzijkanten. Vervolgens het deksel openzetten. Zo waren de maden hier na een halve dag zeker wel weg!
Hier ook altijd maden in de groene en grijze container. Poosje terug een keer azijn met water erin gespoten. Toen waren ze een dag later wel weg. Bijna iedereen hier in de buurt heeft wel maden in de container. Hoort een beetje bij de zomer en warmte. Vind het vooral vies als ze naar boven kruipen en als je dan het deksel opendoet ze op de rand kruipen.
Voor de volgende keer om vliegen buiten je bak te houden: pantykousje met mottenballen aan de bak knopen en erin hangen. Kruidvat heeft eigen merk mottenballen. Ze lossen op dus steeds opnieuw vullen!
Als je er water in gooit blijft er al dat stilstaand water in staan. Dat ruikt ook niet fris. Overdag open zetten. De vogels pikken ze er uit, en de zon brandt ze stuk