Ik ben op zoek naar een camcorder voor als de kleine dalijk geboren wordt! Nu heb ik het internet rond gesurft maar jeetje wat een keuze en prijzen...! welke hebben jullie aangeschaft...?!
We hebben er ook een aangeschaft toen de kleine uk geboren werd ... en moet zeggen we hebben er welgeteld 3 uur mee gefilmd en gebruiken hem nu echt nooit meer. De filmpjes die we filmen maken we met de fotocamera of met de telefoon. Simpelweg omdat we de camcorder te groot vinden en vergeten op te laden. Heb je een goede fotocamera of mobiel dan zou ik het laten. Zonde van het geld. Althans dat is mijn mening.
Hier een Sony omdat dat beter samenwerkte met mijn iMac (imovie) omdat ik geen Windows pc heb. JVC kon ik niet mee uit te voeten met m'n iMac. Maar als je een Windows pc hebt werken ze vrijwel allemaal. Ik was lid van de consumentenbond en daar kwamen de Sony het beste uit de test samen met Canon geloof ik.
Ik heb zelf een Canon 60D. DSLR's staan er tegenwoordig om bekend om goede filmopnames te maken. En natuurlijk ook voor de foto's. Zou zelf geen aparte camcorder meer kopen.
Met je mobiel film je neem ik aan geen full HD op dusdanige kwaliteit. Camcorder van mij past gewoon in m'n handtas zo klein en licht, ideaal! En je telefoon of fototoestel moet je toch ook opladen? Filmen bijv uitstapjes zoals de Efteling, eerste hapje, geboorte, zwangerschap, eerste stapjes, eerste woordjes, etc. Met m'n iPhone word dat allemaal maar korrelig en niet dvd waardig. Hier elke 1,5 maand wel een dvd van 60 minuten vol Voor 250 heb je tegenwoordig al een prima full HD camcorder, dat valt reuze mee vind ikzelf, vooral aangezien hij hier erg vaak gebruikt word.
Zou geen camcorder kopen inderdaad maar eerder een goede camera met goede filmfunctie. Die pak je toch makkelijker. Wij hebben er ook een gekocht met de komst van onze oudste. We hebben er echt zo weinig mee gefilmd, echt zonde van het geld. Ding ligt nu volgens mij al 2 jaar in de kast te verstoffen. We maken alle filmpjes met het fototoestel.
Tja, moeilijke keuze.. Onze fotocamera is eigenlijk ook aan vervanging toe... En met je gsm heb je inderdaad wat minder kwaliteit... dus dan maar misschien een fotocamera waar je ook goed mee kunt filmen?!
Je hebt ook camcorders die gewoon full HD (1080P) filmen EN waarmee je kunt fotograferen (dat is ook geen spiegelreflex kwaliteit), maar je hebt ook camcorders waarbij je van de full HD 1080P film nog foto's kunt maken met een programmaatje en dan heb je wel een hoge resolutie foto Of zoals iemand zei een spiegelreflex camera met filmfunctie in 1080P, dan heb je full HD film EN foto's in 1. Persoonlijk vind ik lang filmen (zoals een dagje Efteling of een verjaardag) niet te doen met een spiegelreflexcamera. Een spiegelreflex is vaak erg zwaar en moeilijker vast te houden dan een zeer lichte en compacte camcorder. Een camcorder kan ik zo een uur mee achter elkaar filmen, met een zware spiegelreflex (zoals de canon 7D) krijg ik echt een lamme arm. Wij hebben dus een spiegelreflex voor te fotograferen en een camcorder voor te filmen
Je hebt helemaal gelijk hoor (daar gelaten trouwens dat de camcorder ook HD filmt). Maar ik vind het een on ding wat niet in mijn systeem op komt als uk hier weer wat uithaalt wat echt gefilmd MOET worden. Ik film dan toch eerder met mijn mobiel. Die overigens prima filmpjes maakt die ik haarscherp op de tv af kan spelen. Dat is voldoende voor mij/ons. Ach weet je ieder z'n ding ik ben zelf niet zo van het filmen en al helemaal niet een uur achter elkaar. Ik denk dat we van de afgelopen 3,5 jaar in totaal 6 uur hebben. En dan het merendeel door mijn man want ik vind foto's meer hebben. Zo heeft ieder zijn ding.
Het is inderdaad net wat je doel is. Zelf heb ik een diploma voor beeldbewerking dus ik zou natuurlijk graag aan de slag willen hiermee als de kleine er is wat betreft video's. Een ander heeft Photoshop weer goed onder de knie en maakt liever mooie foto's. Je kan ook naar een speciaalzaak en daar het e.e.a. uitproberen. Tegenwoordig heb je idd veel camcorders die weinig wegen en ook gewoon een hoop doen. Of filmpjes kijken op youtube (reviews) van diverse apparaten. Gaat wel wat tijd in zitten maar dan ben je wsch wel tevreden met hetgeen je aanschaft.
Ik zou gewoon een goede compact camera kopen die ook full hd video opnamen maakt. Zie dpreview.com voor heel veel uitgebreide reviews!