Zwangerschaps zwemmen

Discussion in 'De lounge' started by popje, Oct 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Wie doet dit?
    En wat kan je verwachten?
    Vanaf welke week deden jullie dit.
    Mag je nu wel in het water eigenlijk. Ben bang dat het te koud is...

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Zwangerschapszwemmen wordt in warm water gedaan, bij ons een graad of 28. Je mag gewoon het water in hoor, als je zwanger bent. Verder duurt bij ons een les 45 minuten. Eerst 15 minuten warm zwemmen, daarna oefeningen in het water en dan nog ontspanningsoefeningen. Ik doe het sinds week 20 en daarmee was ik redelijk vroeg.

3. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Ik heb het bij de zw. schap van mn dochter gedaan, maar deze keer doe ik het niet. Het word idd in verwarmd water gedaan, maar je mag ook gewoon in het andere zwemwater zwemmen hoor, want onze groep was op een gegeven moment te groot en dan ging er een gedeelte vrij zwemmen in het gewone bad en de andere groep in het verwarmde bad. Ik ben er toen heel vroeg mee begonnen, weet eigenlijk niet meer hoe vroeg, zal wel rond de 3 maanden al geweest zijn want een vriendin van me was ook zwanger en die was 2 maanden verder en die zwom dus in die groep en ze vroeg me mee te gaan, ik had toen nauwelijks een buik :) Ik vond het wel lekker om te doen, maar de groepen zijn nu zo groot dat je dus een groot gedeelte van de tijd moet vrij zwemmen, nou daar ga ik dus geen lesgeld voor betalen.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Trouwens hoe koud het water ook is, het kan echt geen kwaad.

5. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik wilde het gaan doen maar ik vond het te duur. Ik kan nog op mijn universiteitssportkaart in het zwembad zwemmen dus doe ik dat. Gewoon zwemmen is ook heerlijk moet ik zeggen, je bent heel licht in het water en het is heerlijk ontspannend. Wel kies ik het tijdstip zo dat het rustig is. Ik heb een keer een schop gehad (sommige mensen denken dat het hele bad van hen is :( ). En ik heb geen zin in schoppen in mijn buik.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik doe aan aquajoggen..Ook heel goed tijdens de zwangerschap :)

7. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik doe ook aan zwangerschapszwemmen vanaf 22 weken, erg lekker je bent erg licht in het water. het gaat bij mij net zoals bij daphne.

8. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik wil het ook wel doen, maar ik vind het ook vrij duur. Ik zat te denken om gewoon te gaan zwemmen met mijn vriend.. Gewoon elke week 2 uurtjes ofzo. Heerlijk hoor..

9. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij ons is zwangerschaps zwemmen maar 3,55 je krijgt dan speciale instructies van iemand die er op gespecialiceerd is in welke spieren je wel en niet mag gebruiken, het water is warmer en het sociaal ook erg leuk. daarom ligt de prijs misschien iets hoger dan normaal, maar het bad wordt op zo'n moment ook maar door een kleine groep gebruikt.

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    klopt maar als het te koud is is het niet prettig
    kreeg er vaak harde buiken door

ik ben er mee gestopt , vloer was ook spiegelglad en dan al dat gezeur van pijntje hier pijntje daar ;) bbrrr werdt er gestoord van

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Bij mij krijg je 10 lessen gratis, als je bij een bepaald kraambureau bent aangesloten. Ook de zwangerschapscursussen krijg ik gratis :D

12. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Bij ons is het ook best wel prijzig.
    25 keer voor €100.
    Het water is dan 31graden

13. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik heb het bij mijn dochter gedaan en nu wil ik het niet doen. Ik vond het een beetje bejaarden niveau. Was in het miranda bad en het waren over het algemeen ver gevorderden zwangeren. Want als je pas zwanger bent kun je nog gewoon zwemmen. Maar het water was lekker warm, alleen duurde maar 30 min. hele toestand aankleden en uitkleden en dan kon je er weer uit. Ik heb dit jaar in spanje gewoon zwemmen gedaan, iedere dag baantjes en dat 30 minuten en later aquarobic vond ik zelf beter.

Maar dat zwangerschaps zwemmen is idd duur en je dobbert er in het water als een plastic vis terwijl je eigenlijk beter kan gaan zwemmen, lekker voor al je spieren en zo blijf je in conditie voor de bevalling ;)
    Probeer het anders een keer.

Share This Page