Madonna adopteert 3 jarig meisje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mariebel, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    thnx belle!

we houden vol hoor, maar ook bij ons heeft het verhaal haken en ogen en krijgen we te maken met negatieve meningen. voorbeeldje "jullie hebben toch al een kind, mensen die geen kinderen kunnen krijgen hebben meer recht op adoptie, je gaat je eigen kind straks voortrekken hoor enz enz"

maar nogmaals we houden vol! het is inderdaad voor kinderen die geadopteerd worden de allerlaatste mogelijkheid tot een menswaardig bestaan en dat geldt zeker voor de special need kids.

wat me trouwens het meest stoort bij het verhaal van madonna is dat er nog familie (oma) is om dit kind op te vangen (arm of niet het is familie).

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Says who?

3. Saaya

Saaya Niet meer actief

Dat betwijfel ik nog.. vond de berichten nogal tegenstrijdig, ze is wel een weeskind en zit in een weeshuis maar er is nog familie om haar op te vangen :( ehm.. vreemdheid..

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wie weet nu wat de waarheid is? Entoch al oordelen hier, knap hoor :rolleyes: Dit is precies het doel van de roddelmedia, sjongejonge, je zou toch beter weten lijkt me.

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik vind het prima dat Madonna nog een kindje adopteerd.
    Zo`n kindje krijgt gelukkig een beter leven!
    Wij weten niet hoe lang ze al bezig is met de procedure,dat is allemaal giswerk van de roddelbladen.

Ik vind wel dat adopteren hier in Nederland erg streng is.
    Natuurlijk moeten er veel regels zijn,anders kan iedere gek adopteren,maar nu moeten mensen jaren wachten en kost het klauwen vol met geld.
    Voor mij mag het allemaal wat soepeler,er zijn zoveel kinderen die een beter leven verdienen en die nu in een weeshuis jaren wachten op hun nieuwe papa en mama.

6. melloncollie

Vind ik toch wat ergerlijk, wie zegt nou dat het kind een beter leven krijgt omdat ie bij iemand met centen terecht komt? Dat hoeft helemaal niet! Denk bijv. aan de constante media aandacht, dat kan iemand behoorlijk gek maken.

7. Saaya

Saaya Niet meer actief

Kijk even naar andere kinderen van beroemdheden, die hebben geleerd om te gaan met de media omdat ze daarmee zijn opgegroeid.
    Ik verwacht geen problemen rondom dat met de kinderen van madonna omdat die geadopteerd zijn op jonge leeftijd. ;)

Daarnaast denk ik dat het kind idd een beter leven krijgt, omdat het kind dan een kans krijgt op een (financieel) zorgeloos leven en een goede opleiding(met daaraan hangend natuurlijk weer een kans op een goede carriere en een goed leven) waar ze haar ouders trots mee kan maken(ook al leven ze niet meer). De toekomst zal ons leren ;) want dit is allemaal maar gis en gok werk

Verder weten we idd niets meer dan dat we te horen krijgen van de roddelbladen. Ach ja, maakt het uit.. Ik denk in ieder geval niet dat het Madonna uitmaakt. Iedere keer als een beroemdheid een kind adopteerd is er gezeik en kritiek, terwijl we eigenlijk niet zo veel weten van de situatie. Zo'n procedure kan ook heel lang stil worden gehouden idd.

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    LONDEN - De internationale kinderrechtenorganisatie Save The Children (STC) roept Madonna op af te zien van het adopteren van een Malawische kleuter.

De popdiva heeft haar zinnen gezet op het adopteren van weesmeisje Mercy James, maar volgens STC kan het kind beter worden opgevangen door haar eigen familie of gemeenschap. Dat meldde de Britse omroep BBC zondag.

Madonna verschijnt vermoedelijk maandag in het Afrikaanse land voor de rechtbank om een officieel adoptieverzoek in te dienen. Dit is tegen het zere been van STC.

Oplossing.

''Weeskinderen meenemen naar het buitenland is geen oplossing'', stelt de organisatie. ''Deze kinderen hebben vaak nog steeds familie. Het is beter om lokale instanties en goede doelen te steunen, die ervoor kunnen zorgen dat het kind kan worden opgevangen in eigen omgeving'', zei een STC-woordvoerder tegen de BBC.

Het is niet de eerste keer dat Madonna een kind uit Malawi adopteert. In 2006 nam ze de toen 13-maanden oude David Banda mee naar Groot-Brittannië.

Ook heeft ze twee biologische kinderen: dochter Lourdes en zoon Rocco.

nu.nl

9. melloncollie

Juist.

10. sim

sim Niet meer actief

centen maken niet gelukkig, maar openen toch net even wat meer deuren en geven toch net wat meer vrijheid. denk dat het kind nu meer een goede toekomst heeft als dat het niet door haar werd geadopteerd (of als het sowieso niet werd geadopteerd, want ook nederland is een rijk land ondanks de crisis)

Deel Deze Pagina