Ik moet een nieuw paspoort hebben, of een IDkaart. Nu is een paspoort wel prijzig, maar je kunt er wel je kinderen in bijschrijven, terwijl dit niet mogelijk is bij een IDkaart. Ik heb voor mijn vakantie waarschijnlijk geen paspoort nodig, maar wat is nou verstandiger? Een IDkaart kopen en als de kleine er is voor hem/haar ook een IDkaart kopen, of een paspoort en de kleine daar in bij laten schrijven? Wat hebben jullie gedaan?
de mijne is toevallig ook al bijna verlopen, ik schap voor precies dezelfde reden dus toch maar een paspoort aan. wel makkelijker volgens mij om de beeb straks bij te laten schrijven ipv een eigen id.
Het paspoort van mijn vriend is ook verlopen, maar hij schaft voorlopig geen van beiden aan. Geen ID en geen paspoort. We gaan toch dit jaar niet naar het buitenland. En hoe eerder je hem aan zou schaffen, hoe eerder hij weer verloopt. Als je hem toch niet gebuikt, is dat zonde. Hij heeft zijn rijbewijs altijd bij zich, dus daarmee kan hij zich legitimeren.
Paspoort. Vind het handiger om die kleine daarin bij te schrijven. Bovendien is het goedkoper dan 2 identiteitskaarten.
paspoort is niet veel duurder dan een id kaart ik heb voor de mijne iets van 38 euro betaalt exact weet ik het niet meer
hier in de gemeente is een paspoort maar 7 euro duurder dan een id-kaart. id-kaart is 32 euro en een paspoort 39 euro. ik had dus voor een paspoort gekozen.
Ik heb ook een paspoort ook idd zodat ik straks me kleine erin kan bijschrijven. En ik geloof dat de prijzen van paspoorten maar rond e 40 euro liggen hoor. Ik ga binnenkort trouwens ook een id-kaart aanschaffen want die is makkelijker mee te nemen.
ik heb een paspoort en mijn kind ook. Als hij bij oma en opa gaat logeren heeft hij er een nodig omdat die vaak naar belgie gaan. Ook mag hij als hij iets groter is een weekje mee op vakantie.
ID-kaart. Vind het een makkelijker formaat om in m'n portomonnee te doen. En ik vind het ook handig als het kindje een eigen ID-kaart heeft. Anders kan het maar met één van de ouders mee. Kan heel lastig zijn in vervelende situaties. Hebben wij vroeger gehad. Moeder in het buitenland in het ziekenhuis en vervoerd naar NL. En wij stonden bij mijn moeder in het paspoort en moesten met mijn vader mee terug. Heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Pim
Wij hebben gekozen voor een id kaart. Wij gaan voorlopig toch nergens heen waar een paspoort verplicht is. Zo kunnen de kinderen ook nog eens met opa en oma mee naar het buitenland (wat nooit zal gebeuren omdat ik niet zonder kinderen kan maar het idee is fijn). En volgens mij scheelt de prijs ook niet veel. Bijschrijven in een bestaand paspoort kost ook geld en dan lijkt het me toch slim om de kinderen in beide paspoorten te laten bijschrijven. Succes met je keuze Groetjes van Susan
Je moet je verplicht kunnen identificeren in Nederland! En dat kan niet met een rijbewijs want dat is geen officieel identiteitsbewijs. Hoe gaat zich dan identificeren??????
Wij hebben allemaal een id kaart... ook mn dochter... we wonen diocht bij de grens en zo kan ze ook een dagje met oma weg. Als ze bijgeschreven staat op het paspoort is dat een stuk lastiger.
houd je er rekening mee dat het aanvragen van een paspoort tegenwoordig een week kost voordat je het hebt!
Kinderen kunnen toch in beide paspoorten bijgeschreven worden heeft mijn zusje ook, haar zoontje staat in haar paspoort en in dat van haar vriend.
ik en mijn zoontje hadden ook allebei een id en heb ik een pas met hem erbij ingeschreven want als je de id's bij elkaar opteld ben je bijna het zelfde kwijd als de pas en een bijshrijving van et kind veel liefs mariska
Een kind mag in beider paspoorten worden bijgeschreven! Mijn paspoort is nu ook verlopen, en deze week bestel ik een nieuwe. Eerst wilde ik voor Astrid een eigen paspoort, maar nu wordt ze toch bijgeschreven. Een ID kaart is geeneens een overweging voor mij.