hallo.. ik heb een vraagje.. mn man wil met mij en mn dochtertje voor een paar maanden naasr nederland(wij wonen in de usa) hij wil daar een nederlandse taal cursus volgen.. weten jullie waar dit kan en hoeveel het kost.. of hebben jullie andere info over dit??? gr cristel
Hee cristel moet je ff op www.nti.nl of www.loi.nl kijken op 1 van de 2 heb je een cursus Nederlands voor buitenlanders. xxx Marijke
Hij kan toch beter in amerika de cursus volgen, ipv hier. Je kunt toch niet een taal in 2 maanden tijd leren?
ja maar hij wil juist een paar maanden naar nederland omdat hij het interresant vind en ook voor mn vader die woont er namelijk zodat hij zn kleindochter ook kan zien en van kan genieten....
Dat begrijp ik, maar het is toch handiger om daar vast een begin te maken met zijn nederlands ipv hier. Anders is hij dadelijk hier de hele tijd aan het leren of hij begrijpt er gewoon geen snars van. Ik zie dit verhaaltje ook bij mijn schoonzusje, mijn schoonbroer spreekt altijd haar taal en wij moeten met gebrekkig nederlands en handen voeten met haar praten en dat terwijl zij hier al bijna een jaar in nederland woont. Wordt je gewoon gestoort van. Ik heb nog een ander buitenlandse schoonzus en die woont in het buitenland en zij verstaat meer van onze taal dan de persoon die wat in nederland woont.
Het allerbeste leer je een taal natuurlijk door hem te spreken. Maar om die 2 maanden in Nederland te besteden aan een cursus lijkt mij ook zonde. Misschien kun je via LOI of NTI een cursus bestellen waar hij vast aan begint zodat hij straks als hij in Nederland is, al een basis heeft. En jij kunt hem natuurlijk mooi helpen!
Hmm kan hij niet in de US vast een cursus doen.. en die dan hier daadwerkelijk in praktijk gaan brengen? Dan kan ie meteen oefenen zodat het blijft hangen.. anders is dat verrekt lastig denk ik