leuks omgeving ooij ? Nijmegen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Athina, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    a.s vrijdag gaan mijn man en ik een nachtje naar De gelderse poort in Ooij. De zaterdag is al volgepland, maar de vrijdagmiddag is nog 'open'.

Weet er iemand iets leuks te doen in die omgeving? Ik zie door de bomen het bos niet meer ;) .

niet: fysiek te inspannend
    verder dan 20 minuutjes rijden vanaf ooij
    duur
    shoppen (dat wordt te duur :p )

wel:
    mooie kerk of ander iets om te bezichtigen
    escaperoom lijkt me leuk, maar voor 2 personen niet echt leuk qua prijs geloof ik
    sauna misschien - maar dan wel zo dat een paar uurtjes dus betaalbaar is
    leuk eettentje / pannenkoekenhuis / etc
    avontuurlijks ;) - is wat moeilijk alleen: Mijn hoofd wil wel, maar mijn lijf is snel vermoeid..

iemand tips?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    #2 mamameer, 4 okt 2016
    Laatst bewerkt: 4 okt 2016
    sanadome heerlijk ontspannen (is ook met badkleding, en na 17 u is de entree 24 ipv 32 euro pp)
    Stukje wandelen in de ooijpolder (weet niet of dat al te inspannend is)
    Nijmegen centrum heeft mooie oude gebouwen, kun je leuk rond wandelen, en in restaurant/brouwerij de hemel een high tea doen
    Museum valkhof.

Lekker de hele namiddag borreltjes drinken en hapjes eten in het oude honig complex, bij stoom of meesterproef.

Als je schaatsen leuk vind heb je ook nog het triavium. En bij anac kun je karten.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bedankt voor de tips :) Wandelen is altijd wel oke, alleen is het in een onbekende omgeving vaak moeilijk omdat je niet weet hoe lang je onderweg bent en je moet ook nog terug op een gegeven moment :p .

High Tea is wel een goed idee, leuke locatie ook, mogelijk doen we dat wel laat op de middag.. nadat we eerst iets anders gedaan hebben/ergens anders geweest zijn.

4. Daantje2015

17 dec 2015
    89
    47
    18
    NULL
    NULL
    Mooie omgeving!

In Persingen (dorpje ernaast) is een leuk kerkje!
    Verder zit er in de bossen bij Berg en Dal pannenkoekenhuis de Duivelsberg. Hier kan je de beste pannenkoeken uit de omgeving eten. Daar starten ook verschillende erg mooie wandelroutes door het bos.

Nijmegen centrum is inderdaad ook leuk! Daar zijn diverse musea.
    In de buurt zijn ook nog het Afrikamuseum en het Bevrijdingsmuseum.

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Goedkoop shoppen bij de DM in Kranenburg (zit er vlakbij).

Verder al veel genoemd, centrum Nijmegen, Sanadome, lekker de bossen in... high tea bij de Hemel, en vergeet tapas bij het Broertje in Groesbeek niet (wel reserveren).

Deel Deze Pagina