veel verdachten schijnhuwelijken opgepakt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LindaS80, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Veel verdachten schijnhuwelijken opgepakt

RIJSWIJK - De marechaussee heeft de afgelopen dagen ongeveer 25 mensen aangehouden die verdacht worden van schijnhuwelijken.

[​IMG] Foto: Thinkstock
    Naar nog eens tientallen verdachten wordt nog gezocht, laat de marechaussee vrijdag weten.
    De Nederlanders van meestal Antilliaanse achtergrond reisden naar Engeland om daar te trouwen met illegalen uit Nigeria. Die kregen daardoor een legale status en deden vervolgens vaak een aanvraag voor gezinshereniging.
    De echte partners van de Nigerianen namen in veel gevallen de identiteit aan van de Nederlanders nepbruiden en nepbruidegoms, met een Nederlands identiteitsbewijs dat werd achtergelaten. Op die manier kon een beroep worden gedaan op onder meer kinderbijslag.
    De Nederlanders kregen tussen de 2500 en 3500 euro betaald.
    Ook in Engeland zijn tientallen mensen aangehouden. Het onderzoek, dat al 2 jaar loopt, is een samenwerking tussen justitie in Nederland en in Engeland.

Vrije voeten

De verdachten werden aangehouden in Rotterdam, Amsterdam, Almere, Delft, Dordrecht, Zoetermeer en Breda. Ze zijn verhoord en inmiddels weer op vrije voeten. Ze moeten nog wel voor de rechter verschijnen wegens mensensmokkel.
    In de afgelopen 2 jaar zijn 81 verdachten aangehouden, van wie er 66 zijn veroordeeld, het overgrote deel in Engeland. De celstraffen varieerden van enkele maanden tot 6 jaar.
    Door: ANP

2. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ergens snap ik het wel.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik niet.
    Als je nou een schijnhuwelijk met iemand aangaat omdat die persoon je iets kan schelen, oke. Maar deze mensen doen het allemaal alleen maar om het geld. Degenen die dit op grote schaal organiseren, laten zich in met nog veel meer criminele praktijken, tot mensenhandel aan toe. Daar zou ik niets, maar dan ook niets mee te maken willen hebben, al kan ik die 2500 euro voor dat schijnhuwelijk nog zo goed gebruiken.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat mensen dit doen.. Nee, geen haar op m'n hoofd.

5. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Blijkbaar begrijp je mijn post verkeerd. Wat ik namelijk snap is dat sommige illegale immigranten geen andere uitweg meer zien dan het aangaan van een schijnhuwelijk, om zo in Europa te kunnen blijven.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ah, ik dacht dat je begrip uitsprak voor de Nederlanders die die schijnhuwelijken aangingen om er zelf aan te verdienen.

Die andere kant, tja, ik snap wel dat er heel veel heel wanhopige mensen in de wereld zijn, die alles aangrijpen om weg te kunnen van waar ze zijn.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou niet weten waarom ik het zou moeten snappen, overigens is er toch geen oorlog ofzo in Nigeria, lijkt me puur vanwege financiele redenen dan ze hier willen blijven?

8. Bri

Bri Niet meer actief

Mwah.... ik spreek best vaak mijn 'buurman' (paar deuren verder) die oorspronkelijk uit Nigeria komt, en wiens familie daar nog woont. Verder komt mijn zus daar af en toe i.v.m. haar werk (bestrijding van mensenhandel). In sommige delen van Nigeria is de situatie verschrikkelijk, gewelddadig en uitzichtloos. De overheid heeft de situatie in sommige gebieden dan ook totaal niet onder controle. Verder nemen de spanningen tussen moslims en christenen af en toe heel ernstige vormen aan. Het is dan officieel geen oorlog, maar een plek waar je op een acceptabele manier kunt leven is het soms ook niet.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Tja, ik kan er weinig begrip voor opbrengen omdat het gewoon op een illegale manier gebeurd en ze geld trekken van de Nederlandse staat, of ze nou uit Nigeria, Marokko of Pakistan komen. Vraag me af of zie illegalen zelf ook vervolgd gaan worden of dat het enkel om de Nederlanders gaat?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Illegaal verblijven in NL is sowieso strafbaar. Dus die mensen zullen ook wel worden vervolgd en uitgezet.

11. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ben je ooit al eens in Nigeria geweest? Ik drie keer , en ondanks dat er geen oorlog heerst zijn de zorgvoorzieningen slecht en heerst er veel, heel veel armoede.
    Ik kan het me goed voorstellen dat mensen daarom besluiten om hun geluk elders te beproeven. En wat maakt het uit of dat is om er financieel beter van te worden? Wat je gemakshalve even vergeet is dat het in Nigeria ( en wsl in de rest van Afrika ) nog steeds zo is dat de jongeren voor de ouderen horen te zorgen. Dus, als een vrouw of man naar het buitenland immigreert wordt er ook van hem/haar verwacht dat hij/zij de familie in Nigeria financieel ondersteund.

12. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Iemand die illegaal is kan niet " trekken van de Nederlandse staat ";)

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar wat kunnen wij daaraan doen? :)

Ja sorry maar doe het dan via de officiële weg lijkt mij, als het daar zo verschrikkelijk is. Er zijn zoveel oorlogen gaande elders en die mensen zouden ook het liefst een fijn ziekenhuis en huis willen, we kunnen toch niet om die reden al die mensen maar begrijpen en ze op een illegale wijze hier in NL toelaten en een oogje dichtknijpen.

Begrijp me goed, ik vind het heel erg hoor. Maar op deze manier is het toch gewoon ontoelaatbaar en

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    stond toch bij dat ze kinderbijslag ontvingen in sommige gevallen omdat de echt partners dan de identiteit van de persoon die het schijnhuwelijk aanging met de illegaal aannamen.

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    Ik vind het eerare gang van zaken, en vind dat ze wel illegaal zijn omdat hun niet op de legale manier een identiteitsbewijs hebben gekregen maar leven onder de naam van een ander en dus bewust de boel oplichten.
    En maakt mij ook niet uit waar ze vandaan komen zulke mensen mogen van mij direct aangepakt worden en uitgezet want ze hebben al bewezen graag de boel te bedonderen en zulke mensen zit je niet op te wachten.

16. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Het is tegenwoordig bijna onmogelijk om via de officiele weg Nederland binnen te komen;) Zelfs als je kinderen hebt .

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Tja weet je, er zijn behalve Nigeria nog tig landen waar het slecht of slechter is. Wat moeten we met die mensen is dan mijn vraag?

Ze spreken ten eerste de taal niet (ja kunnen ze leren maar wie gaat dat betalen?), zijn niet of laag geschoold en zullen dan in de meeste gevallen in de bijstand terecht komen. We zitten hier met ontiegelijk veel werklozen op het moment, heel hard maar we kunnen die gelukszoekers toch gewoon niet gebruiken.

18. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Het is me inmiddels wel duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt.
    Ook in Nigeria hebben ze scholen en universiteiten. Niet iedereen leeft daar in een rieten hutje en is analfabeet. Veel ouders liggen er letterlijk krom om er voor te zorgen dat hun zon of dochter toch naar school kan gaan.
    Ik heb een poosje in Engeland gewerkt . Bijna al mijn collegas waren van Nigeriaanse afkomst, mensen die in Nigeria een hoge opleiding hebben genoten.
    Zo ken ik ook verschillende mensen in mijn kennissenkring die in nigeria de universiteit hebben gedaan , maar hier niet aan de bak komen omdat ze de nederlandse taal onvoldoende beheersen of hun opleiding hier niet erkend wordt.
    Daarbij ben ik ervan overtuigd dat de huidskleur vaak ook een rol speelt in het krijgen van een baan of om hogerop te komen. Ik heb het gezien bij mijn exman en bij mijn ex schoonzus.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar heb je het daarom zo met ze te doen dan? Zou je het zelfde denken over een illegaal uit bijv Iraq die hier op die manier het land in zou komen?

En over het algemeen is het grootste deel van de vluchtelingen niet universitair geschoold en dan heb je ook nog eens dat de universiteiten elders en van hier totaal niet overeen komen.

20. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ja, ik met mensen te doen die een manier zoeken om uit hun ermbarmelijke situatie te ontsnappen , maar van alle kanten worden tegengewerkt omdat ze niet over de nodige papieren beschikken.
    Uiteraard ben ik me er ook van bewust dat niet iedereen met de beste bedoelingen hier naar toe komt.

Zoals ik al eerder schreef vind ik dat de wereld van iedereen hoort te zijn , dus ook van een vluchteling of illegale uit Irak. Ik maak daar geen onderscheid in.

Deel Deze Pagina