Voor een meisje zijn we er uit, maar de jongensnaam lijkt wat lastiger... Stijn Lars Thijs Sander Langer is het lijstje nog niet. En ook de klik is er niet. Inspiratie gezocht dus!
Beetje laat gepost gisteravond, dus vanmorgen weer ff onder de aandacht. Ik zoek typisch hollandse jongensnamen. Geen Cas, Sem of Boaz of iets in die richting. Gewoon oerhollands Thijs, Gijs, Maarten, Thomas etc.
Lars is Scandinavisch toch?? Je kunt op familyberry.com kijken. Daar heb je een link met Hollandse namen per provincie. Keuze genoeg!! Zelf vind ik Jurre wel mooi.
Guus Jurre Ties Jens Daan Koen Pim Bram Joost Teun Freek Sjoerd Martijn Siem Wout Twan Niek Loek Rens
Erwin Pieter Peter Mark Frank Dirk Rob Fedde Roel Mart Marius Marijn Pepijn Floris Maurits Hugo Anton Stan Joep Mees Melle Menno Okke Kees Klaas Jacob Derk Dennis
Ik lees ook even mee, want wij zijn ook op zoek naar een (Hollandse) jongensnaam. Op dit moment komen wij niet verder dan Niels en Gijs.
Blijft moeilijk he. Wij willen ook 'gewoon' een Hollandse (en ook een korte) naam. Maar dan zijn de mogelijken minder eindeloos dan je zelf denkt Lees hier toch nog even mee, misschien bedenken we ons nog
Ik ook!! Maar mijn vriend vind het niks @Juju: het blijft inderdaad erg lastig. Voor een meisjesnaam waren we er vrij snel uit. Van mijn lijstje pikte hij mijn 2 favorieten eruit. Jongensnaam is stukken moeilijker... @lijstjes: dank u dank u! blijf vooral door gaan! Ik zal de namen allemaal voorleggen aan mijn vriend
Geen Cas of Sem dus haha zo heten mijn zoontjes en na jou eerste berichtje dacht ik die ook even op te schrijven... Niet dus Daan was de naam waar ik dan op kwam verder weet ik niet echt wat die oer-hollandse namen zouden kunnen zijn (ben een Belgische )
Ik vind bram ook erg leuk, was bij ons ook een keuze. Maar het is Bart geworden, kom je niet heel vaak tegen.
ook erg leuk, maar die valt helaas af vanwege neef die zo heet. erg lastig met al die hollandse namen in de familie!