Maeve/Mae

Discussie in 'Babynamen' gestart door Fayy, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Meteen ff een poll! welke naam is leuker?

1. Maeve

2. Mae

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je die namen dan moet uitspreken :)

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Als de a eerst staat in een ae zeg je volgens mij aa.

Dus dan wordt het Maavuh

Edit: Wil je deze namen uitspreken als Meejf of Mee, dan wordt het:

Meave en Mea

3. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    tja, ik zou Meej-v (met een lange ee en een zachte v-klank) zeggen. En Meej. Het zijn Engelse namen en dit is volgens mij de bijbehorende Engelse uitspraak.
    Ik zou het mijn kind persoonlijk niet aan doen dat het haar hele leven haar naam moet spellen en uitleggen hoe uit te spreken.

4. adi

adi Niet meer actief

Ja dit bedoel ik ook.

Overigens zou ik echt niet voor een naam MEE kiezen, hoe je het ook schrijft. Als je die probeert te gebruiken in de spreektaal krijg je alleen rare zinnen, en dat kan goede voer zijn voor pesterij.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    #25 NiekeKris, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
    Volgens mij maakt het wat betreft de uitspraak van de 'ae' uit welke oorsprong het heeft...ik had gister even zitten zoeken op internet en het kan ook uitgesproken worden als [ee], [è], [aai] en [ai] en misschien nog wel meer... In het Kerk- en Middeleeuws Latijn schijnt het te worden uitgesproken als 'ee', dus het kan wel.

Zelfde geldt trouwens voor 'ea', die kan je ook verschillend uitspreken: [ie], [ee] en [è].

6. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

#26 VioletRose, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2017
    Mee naar de Engelse maand Mei.

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft! :D

Het is in elk geval geen MAAVUH! Wat ik persoonlijk ook echt niet mooi vind. Het is een Engelse naam die ook op zijn Engels uitgesproken moet worden.

Mijn beste vriendinnetje heet: Mae Elisabeth en mijn nichtje Meave Lily Morgan

7. Fayy

Fayy Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties het is echt 50/50 haha
    Mae spreek ik natuurlijk gewoon uit als " mee " maar heb van me vriend gisteravond gehoord dat t best stom klinkt als je zegt " mee ga je mee?" hij moest toen keihard lachen.. lekker dan, vind de naam prachtig!!
    en Maeve vind ik ook schitterend het komt niet zo vaak voor en meave zit al " mee " in dus mee-ve of meef of maevie kan je dan ook zo typen, maar ben eerst even op internet aan t zoeken hoe en wat want het is schitterend maar als t wat geks betekend... :p

8. Fayy

Fayy Niet meer actief

#28 Fayy, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2017
    Wat lief dat je dit even heb opgezocht.. mooie namen trouwens mae elisabeth en meave lily morgan :D
    ja ik dacht al dat je het niet als maavuh uit hoorde te spreken ;)
    ik zie ook mave staan maar gelijk stuk minder mooi he.
    en me vriend zei ook nog over de naam mae.. ja t word niet in mei geboren blablabla. maar ja wie weet beval ik 10 dagen eerder :p

9. VioletRose

Dit is dan ook niet correct. :)

10. VioletRose

Hihi...Ik zou me niet zo druk maken over wanneer ze word geboren. Op de Mae manier geschreven vind ik het niet zo storend in welke maand ze word geboren. May zou ik wel doen als ze in Mei word geboren.

11. Fayy

Fayy Niet meer actief

Ja dat is wel zo, maar je vriendjelief vind dat niet.. maar vind Meave wel weer heel mooi dus dat is een +punt. denk dat ik het zal uitspreken als meevie zal haar dan vaak genoeg meev noemen :D
    maar eerst weten of het een meid of een jongen word. wat erg eigenlijk hihi. maar maeve is wel schitterend vind ik :D

12. Fayy

Fayy Niet meer actief

zie net dat maeve en meave beide kunnen.. zal dan eerder voor maeve gaan denk.. hebben we dat ook weeer :p

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Haha, ik denk dat je gewoon moet doen wat jij mooi vindt :).

Misschien is het niet "waar"wat ik typte, maar wel de eerste ingevind die mensen zullen hebben.

Maar aan mij heb je weinig, ik ben van het type: doe maar gewoon, dan doe je..... ;)

14. Fayy

Fayy Niet meer actief

hihi ik vroeg duidelijk om jullie antwoord hoe jullie t zouden uitspreken en daar kan natuurlijk verschil in zitten! helemaal niet erg toch :D
    iedr zn eigen ingeving indd.
    haha
    fijne avond!! :)

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Jij ook! :)

16. Fayy

Fayy Niet meer actief

dankjewel :)

17. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik vond Mae in eerste instantie het leukst maar nu ik verder in het topic las vond ik Meave ook wel erg leuk! ;) Ben beniuewd wat het wordt!

18. Fayy

Fayy Niet meer actief

Me vriend vind Maeve ook heeel erg leuk!
    en mae niet.. dan denkt ie aan de maand mei of aan mee dat t niet zo lekker klinkt als je vraagt of mee mee wilt :p snap je m nog :p
    denk dat t maeve word! vind m zelf steeds leuker hoe vaker ik m uitspreek hoe leuker, hihi

19. VioletRose

Ik vind het een prachtige naam Fayy en deze naam is originelere dan Fay alhoewel dat uiteraard een prachtige naam blijft ;) Maar toch vind ik Maeve stiekem mooier :D

20. Fayy

Fayy Niet meer actief

ik vind precies t zelfde als jij vind. van de naam fay wask al afgestapt dacht dat het de naam was maar alsk er door 1 gevalletje af stap dan is het ook gewoon DE naam niet.. maar maeve wauw ben er erg enthousiast over :D:D

Deel Deze Pagina