word er af en toe echt gek van. dana,lynne,amy maar gisteren zag ik de naam maizy voorbij gaan owwwwwww word er echt helemaal gek van kan maar niet kiezen.
Als je de echt goeie naam tegenkomt... dan weet je het! (tenminste zo ging het bij mij. Voor de zekerheid hebben we nog een reservenaam bedacht maar ook dat wisten we op een gegeven moment zeker)! Misschien een beetje hulp: - dana... wordt het dan als DAANA of DEENA uitgesproken? - lynne ... mmm.. Lin? Ik hoor chinees - amy ... vind ik zeker leuk en is ook algemeen bekend - maizy... vind ik een beetje een poezennaam..
Ik vind ze allemaal leuk, Dana is de naam van een goede vriendin van me, dus die zou ik zelf niet ze snel kiezen, maar Lynn staat ook op mijn lijstje, en Maizy ook, maar dan geschreven als Maisy
In Noorwegen doen ze dat wel logisch. Daar moet je je kind max. een half jaar na de geboorte een naam geven. Stel, je hebt je kind tijdens de zwangerschap Lars genoemd (of besloten te noemen) maar uiteindelijk blijkt het veel meer een Geir te zijn! Helaas moet je dat in NL binnen drie dagen beslissen, maar je kan altijd beslissen om de roepnaam anders te laten zijn. Dus je kan ook wachten tot je kindje geboren is en dan nog kiezen voor de naam die je het meest vindt passen toch?
vind het in noorwegen niet zo logisch eigenlijk, zielig om je kind na 6 maanden nog een andere naam te geven dan dat je daarvoor hheb t gedaan, maar ik neem aan dat dat niet zo vaak zal gebeuren
Amy vind ik mooi... Heb ik zelf voor een meisje in gedachten... alleen staat de schrijfwijze nog niet vast. Moeilijk hè? Succes met kiezen!