Mijn zoontje is 29 oktober geboren. Een heerlijk makkelijk mannetje. In tegenstelling tot dochter in het begin een goed slaper. Na de fles van rond 8 uur 's avonds is ie nog even wakker en gaat dan slapen. Maar als ik hem wakker maak voor de laatste fles en ik moet hem echt altijd wakker maken, drinkt ie echt nauwelijks. Maar 60/70 cc. En wil dan rond 3.30u weer wat hebben. Heb ik gister de laatste fles 150 + 5 gedaan om 8 uur ( meestal krijgt ie 120 +4 ) en daarna heb ik hem op bed gedaan met de gedachte 'ik zie wel wanneer die weer honger heeft'. Werd ie dus om 3 uur wakker, dus slaapt ie veel langer dus achterelkaar. Heb liever dat ie dat vanaf 11 uur doet maar goed. Maar wat zouden jullie doen? Wel wakker maken om 23.00 of niet?
Komt hij nu wel aan de juiste houveelheid? Dan zou ik hem lekker laten slapen en langzaam de flessen iets gaan verschuiven.
'k zou hem laten slapen.. Anders haal je hem uit zijn diepere slaap en dan maakt hij daarna niet meer zo'n lange ruk achter elkaar.. Maar dat is dus mijn advies.. Je zit verder wel aan genoeg voedingen overdag?
Mila is van 16 oktober.. Ze krijgt nu zo de flesjes: - tussen 7 en 8 === 150+5 - tussen 11 en 12 === 150+5 en als ze goed drinkt 180+6 - tussen 15 en 16 === 150+5 - tussen 19 en 19.30 === 150+5 en als ze goed drinkt 180+6 - rond 22.15 laatste fles van 150+5 We hebben geprobeerd om de laatste fles 180+6 te geven maar dan sliep ze meestal ook en dronk ze moeilijk.. Ze laat ook nog wel vaker iets van haar flesje staan. Mila slaapt na de laatste fles door tot ongeveer 7uur, half acht.. Misschien helpt t als je de voorlaatste fles iets minder groot maakt... Ligt er ook aan of je kindje daar dan tevreden mee is of dat werkt.
Het is niet zo'n grote drinker. Meestal flesje 120 + 4, maar daar doet ie het goed op. Meestal zit er zo'n 4 uur tussen. Hij krijgt 6 voedingen per dag normaal, behalve gister dus. Toen dus 5 voedingen. Hij is denk ik nu zo'n 5,5 kilo. Ga vanmiddag wegen bij CB dan weet ik het zeker.
ps heb de andere reackties niet gelezen maar ik zou m niet wakker maken maar hem pas geven wanneer hij wil t kan best zijn dat ie dan voor de laatste om 12.00 komt en daarna doorslaapt