Hallo, In mijn vorige zwangerschap ging ik vanaf 6 maanden ongeveer heel veel vocht vasthouden, ben toen door alleen het vocht al, bijna 18 kilo aangekomen (totaal 25 kilo). Nu ben ik weer nét zwanger, bijna 6 weken en merk dat het vocht zich weer begint op te hopen. Ik ben begonnen met het slikken van Knoflox tegen de hoge bloeddruk (die ik toen ook had) en probeer zoveel mogelijk zoutarm te eten, maar vind het wel moeilijk. Heb je tips waar ik op kan letten? En waar ik misschien aangepaste voeding kan kopen? Heb nu steeds erge honger waardoor ik vaak bijna naar de verkeerde dingen grijp en ik wil het juist zo goed doen. Alvast heel erg bedankt! Liefs
Hallo, Wat vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt. in producten waarvan je het niet verwacht, kan veel natrium zitten. Zo zit er in zilveruitjes, rookworst, haring, olijven en tapenade veel zout. Kies voor de varianten die minder zout bevatten. Minder zout zit bijvoorbeeld in pelpindas, studentenhaver, kaassoorten als Millner, lichtgezouten rookvlees en rosbief, kip- en kalkoenfilet. Groeten Eveline