Mag alcoholvrije wijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Happymommy32, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymommy32

Happymommy32 Nieuw lid

5 sep 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo! Ik ben ruim 10 weken zwanger. Ik vind het vaak zo ongezellig om tijdens een etentje geen wijn te mogen drinken. Nou heb ik laatst een heerlijke alcoholvrije wijn op (zie link). Ik las alleen op de webshop waar ik hem gekocht heb dat alcoholvrije wijn nooit helemaal alcoholvrij is en dat er altijd tot max 0,5 % alcohol in zit. Mag je alcoholvrije wijn daarom nou wel of niet drinken als je zwanger bent?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meningen verschillen erover. Zelfde als met pastasaus met wijn of alcoholvrij/arm bier.. Er zit niet veel in, maar toch we iets.

Ik heb die pastasaus wel gehad, omdat er naar mijn idee genoeg uit gekookt word. Bier ook wel gedronken. Maar dan 1biertjes, rustig over een avond..

Alcohol is niet direct vergif ofzo, maar het kan wel heel veel invloed hebben op verschillende momenten tijdens de zwangerschap. Ze weten alleen niet precies. Ken iemand die maanden veel gedronken heeft tijdens de ene zwangerschap en 2 avondjes uit bij een andere zwangerschap. En toch heeft alleen die tweede FAS(foetaal alcohol syndroom)..

Dus doorsnee denk ik dan.. Alcohol alleen in heeeeeeeele milde mate..
    ..

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Als je geen risico wilt op een kindje met het Foetaal alcohol syndroom dan zou ik gewoon van alcohol afblijven.
    Google anders even op FAS of Foetaal alcohol syndroom, dan kan je een weloverwogen keuze maken.

4. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Paarsebloem

5 sep 2013
    6
    0
    0
    Aangezien je het niet zeker weet, zou ik ervan afblijven.
    9 maanden zijn zo voorbij :)
    En een glas met fris is ook gezellig

6. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Op zich wel apart dan dat er in de Felicitas box een alcoholvrij biertje zitten en een alcoholvrije Jilz :s

Ik heb in de zomer wel twee glazen alcoholvrije Rose op op een avond. En in de kast staat nog een mouserende rose en een witte wijn, maar ik heb er wat minder trek in moet ik heel eerlijk zeggen. Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is, wil je kindje er iets aan overhouden, maar ja, wil je dat risico lopen...

Ik had in ieder geval nog nooit gehoord dat alcoholvrij niet mocht

7. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik heb ook gehoord dat er een heel klein percentage alcohol zit in alcoholvrije wijn.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik wel wat alcoholvrije wijn gedronken tijdens de kerstdagen en met oud&nieuw. Maar dat was alles bij elkaar maximaal 1 fles denk ik.

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen in het 1e trimester. Maar daarna af en toe zie ik geen kwaad in.

8. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Van Wieckse is er 0.0% rosé en witbier, die vind ik opzich prima te drinken en daar zit echt helemaal nul komma niks in. De naam zegt t al.
    Ook jillz 0.0% zit niets in maar persoonlijk vind ik dat niet te zuipen. Smaakt gewoon naar appelsap met een prikje.
    Verder heb je van Faber (verkopen ze bij Gall&Gall) goede alcoholvrije witte wijn, rosé, rode wijn en een mousserende rosé. Heb t bij verschillenden nagevraagd en hier schijnt dus echt helemaal niets in te zitten. Zelf een keer de rosé en de mousserende rosé uitgeprobeerd. Die laatste vond ik wel ok.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik al die alcoholvrije drankjes een beetje een slap aftreksel vind van de real deal zegmaar.. dus eerlijk gezegd neem ik dan liever een appelsapje of een roosvicee die wel normaal smaakt waar het naar hoort te smaken ;). Ik neem wel weer een lekker wijntje als de kleine er straks is. Ben zelf een grote wijnliefhebber dus dat alcoholvrije haalt t bij lange na niet bij een lekker merlot'tje. Maar tis voor een goed doel he!

9. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was ook gaan vragen bij gall en gall
    En die zijden ook dat er in een fles alchol vrije wijn altijd nog iets alchol zat
    Idd vaak 0,5 procent
    Dit is net zo veel als wat in een pak sap kan zitten waar je niks van proeft
    Om dat fruit altijd ietsje gaat gisten
    Dat is het zelfde als een goede tros rijpe druiven eten hier kan ook iets alchol in zitten om dat de feuit suikers gaan gisten
    Het is minimaal maat toch

Als je het wilvraag het dan eerst even bij je verloskundige na
    Ik heb het uit eindelijk niet gedaan
    In de drankjes die in de felicitas box zitten zit idd helemaal geen alchol zit 0,0 in

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn verloskundige zei dat het geen enkel probeem was, zolang ik niet dagelijks 5 glazen dronk. In heel rijp fruit zit ook zo'n percentage alcohol. Doe vooral waar jij je prettig bij voelt!

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou niet weten waarom niet. Gewoon doen. :)

12. Happymommy32

Happymommy32 Nieuw lid

5 sep 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties! Blijf er dan toch maar helemaal van af. Ik denk maar zo, bij twijfel niet doen...

13. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Een goede vriend van ons is sommelier en hij vertelde dat alcohol vrije wijn (met die 0,5%) is net als als een pak sap of rijp fruit idd.

En zodra je de fles openmaakt vervliegt deze ook al.

Dus je kan het prima drinken;). Heb ik ook regelmatig gedaan.

De alcohol vrije biertjes zoals Wickse en jillz is 0.0%. Je heb ook malt bier en dat is 2% geloof ik, dat zou ik wat minder snel doen.

14. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg gisteren tijden bbq een rose biertje o.o%..
    2 voorzichtige slokjes genomen en toen toch doordeweeks grootste.
    Blijf er toch liever helemaal vanaf ook al staat er alcohol vrij op

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou er gewoon vanaf blijven, die paar maanden..

16. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Alcoholvrij, dus het mag gewoon.

Als iemand nog tips heeft van alcoholvrije wijn die ook daadwerkelijk ergens naar smaakt hou ik mij van harte aanbevolen :D

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou het gewoon laten, wat zijn die paar maanden nou? Je krijgt er iets bijzonders voor terug ;)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    #18 Salapio, 15 sep 2013
    Laatst bewerkt: 15 sep 2013
    Even nagezocht van die vruchtensappen en daar zit echt minder alcohol in (mindrr dan 0.1% dus niet hetzelfde als 0.5%.

Ik denk dat het helemaal geen kwaad kan en drink wel eens een biertje met 0.5%. Maar goed ik denk dat een echt biertje ook geen kwaad kan maar dat doe ik weer niet ;). Heel rationeel dus ;)

Deel Deze Pagina