Voorgerecht voor 20 personen

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Het is nogal vroeg, maar ik kan maar alvast beginnen. Voor kerst moet ik een voorgerecht maken voor 20 personen waaronder kinderen. Geen visgerecht en niet al te ingewikkeld. Wie vind het leuk om me wat ideeen te geven, want als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan koken :(.

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Galiameloen met parmaham? Lekker makkelijk en denk dat de meeste kinderen dat ook lekker vinden..

3. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    carpaccio?

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf een grote pan soep maken? Niet zo moeilijk, wel lekker.. Bijv. tomatensoep of iets. Maar misschien niet zo feestelijk ;)

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Soepje doet het altijd goed. En anders misschien bruschetta? Redelijk makkelijk te maken, alleen wel ff wat werk, denk ik, voor 20 personen. Ik doe het altijd zo:
    ciabatta of stokbrood in 'plakken' snijden en even op de grill tot ze mooi bruin zijn
    stukken besmeren met tomatenpesto
    daaroverheen stukjes mozzarella
    beetje peper, zout en oregano erover (naar smaak)
    10 minuten in de oven

Best simpel, dus, maar onwijs lekker en perfect als voorgerechtje, vind ik.Voor 4 volwassenen en 2 kleine kinderen had ik aan 1 stokbrood genoeg als voorgerecht.

6. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik zou zeggen zalmtartaar maar ja, geen visgerechten ;)

Mijn moeder deed voor mij en mijn broertje altijd een garnalenloze variant op de garnalencoctail, die was dan met grapefruit, errug lekker! ook heel leuk, slablad in een wijnglas en dan een lepel van die grapefruit slade erin, het zag er super chique uit en mn broertje en ik smulden ervan. Voor mijn ouders zelf strooide ze er dan wel een paar garnalen voerheen, dat was dan geen enkele moeite. Ik denk dat zo'n coctail ook wel makkelijk te maken is in een grote hoeveelheid. Succes!

edit: zoiets en dan voor mij en broerlief zonder de garnalen

Garnalen grapefruitcocktail

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Soep!
    Of (dit is waarschijnlijk erg saai hoor maar wel erg makkelijk!) gewoon stokbrood met verschillende soorten smeerseltjes?

8. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Paprikasoep en ciabatta met kaas en knoflook uit de oven. Heel makkelijk, lekker en kindvriendelijk.

9. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Je kunt ook stokbroodjes maken met beetje kruidenkaas en mozzarella.. Of stukjes ananas met spekje eromheen even in de oven en klaar, of gevulde tomaatjes met gehakt.. Je kan ook paddenstoeltjes maken voor de kinderen. Doe je een gekookt eitje met daarop een kapje van halve tomaat met als stipjes kruidenkaas of wat mayo..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!.

10. november09

23 nov 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook aan warm broodje.
    Wij kopen dan een rond turksbrood, overdwars door de midden.
    Dit weer in stukjes, blikje tomatenpuree erover, kaas, stukjes ham en tomaat of ananas of wat je lekker vindt.. Even in de oven tot de kaas lekker gesmolten is.
    Heel simpel te maken, eventueel bij de ander afbakken als je ergens heen gaat.(denk ik, aangezien je alleen een voorgerecht hoeft te maken)

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Kleine pasteitjes.

12. singa

singa Niet meer actief

Wij hebben vaak gevulde perzikken. Erg lekker en supermakkelijk. Je kan het ook al van te voren maken.
    Je kunt dan gewoon de halve perzikken uit blik nemen. Voor de vulling heb je monchou en (wal)noten nodig. Voor de garnering gebruiken wij altijd een cherry tomaatje, stervrucht en een blaadje sla. Maar dit kun je natuurlijk aanpassen.
    De monchou en walnoten kun je gewoon in de keukenmachine mengen en dan met zo'n spuit in de perzik spuiten.
    De perzik kun je in kokos dopen zodat die er ook leuk uit ziet.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mexicaans voorafje:

Tortilla chips (met kruiden of naturel, wat je lekker vind) op een ovenschaal of rooster leggen, overal een beetje salsa op doen met een theelepeltje en dan geraspte kaas of cheddar erover.

Even onder de grill tot de kaas gesmolten is, en klaar!

14. pientje1

O wat zijn jullie creatief! Jullie houden wel van koken zo te zien :). Ik heb al een boel lekker tips gezien. Ik zal eens vragen wat het hoofdgerecht gaat worden, misschien wel handig voor de combi. En als er nog meer tips zijn, graag....

15. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik zou lekker koude en warme tappas hapjes op tafel zetten.
    Dan kan ieder pakken wat hij zelf lekker vind.
    dus evt kaasplankje, olijven , evt stokbrood met tapenada.
    Lekker makkelijk ook ;)

16. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor etentje het is. Is het een buffet of juist heel sjiek (in het laatste geval zou ik wel vragen wat er verder op het menu staat, dan kun je een beetje aanpassen). Als je een gerecht mee moet nemen zou ik zorgen dat je inderdaad zoveel mogelijk thuis kunt doen, is relaxed voor jou en voor de gastheer/-vrouw, :)

17. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    gevulde champions zijn ook super!
    gehakt rullen met een fijn gesnipperd uitje en paprika en knoflook en tomaten puree
    steeltje uit de champions (wel iets grotere champions dan normaal natuurlijk, gewoon bij de groente boer of jumbo te krijgen) halen
    champions vullen en wat geraspte oude kaas of parmazaanse kaas er over heen strooien en 20 min in de oven(200 graden). simpel en heerlijk, je kunt t een dag van te voren al maken op t afbakken na dan natuurlijk

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Zelf ragout maken, en mini pasteitjes kopen. En dan leuk op een bord opmaken.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het hangt inderdaad erg af van het verdere diner vind ik....ik vind allerlei soorten hapjes op tafel hartstikke leuk maar als er daarna nog 8 gangen komen dan is het niet handig, want veel te veel.

Zelf maak ik meestal iets van een garnalencocktail, een zalmbonbon, carpaccio of iets dergelijks. Wat licht is, niet al teveel werk en er toch leuk uitziet is misschien voor iedereen een kleine salade maken, dus wat aangemaakte gemengde salade op een bordje en die opleuken met wat je lekker vindt/wat bij het diner past, bv pijnboompitjes of andere noten, een plakje stokbrood met gesmolten brie of geitenkaas, uitgebakken spekjes, zongedroogde tomaatjes, etc etc etc. Dit kun je allemaal heel goed voorbereiden en als er bv vegetariers zijn of andere voorkeuren kun je die bordjes makkelijk anders opmaken.

20. pientje1

Tapas is ook een goed idee, maar is dat niet veel werk voor zoveel personen?

Het is geen chique etentje hoor, tis maar heel gewoon :). Het is met mijn familie en iedereen maakt een gerecht. Het is vooral voor de gezelligheid, maar wil toch wel iets lekkers maken.

Deel Deze Pagina