Mag baas schade op mij verhalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 2 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als ik jou was zal ik kijken voor een andere baan. Voor zo werkgever wil je toch niet werken.

puzzelstukje en Prikje vinden dit leuk.
  2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit mag zeker niet.
    Een collega van mij had een keer een domme fout gemaakt, niet over de gevolgen nagedacht. Gevolg was een flinke boete, meer dan zijn jaarsalaris zullen we maar zeggen ;). Heeft hij nooit iets van hoeven te betalen en heeft zelfs zijn baan gehouden :)

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat een gekke leidinggevende heb jij zeg. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Heb je haar al verteld dat je niet gaat betalen?

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Anders hadden ze je wel gevonden hoor ;) ik zou ook even gebeld hebben om het geld over te maken. foutje is menselijk toch.

T is mij ook wel eens overkomen dat ik weer in de auto stapte om hem te starten en dacht, oh shoot dit is geen onbemande pomp ;)

5. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Zelfs dan niet! Stel je zou teveel fouten maken, kan je hoogstens slecht worden beoordeeld. Schade kunnen ze niet op jou verhalen! Ik ben jurist. Stel ik maak een fout waardoor mijn werkgever een ton aan schade moet betalen aan een cliënt. Hoop niet dat t ooit gebeurt maar stel... wat dan, kunnen ze dat op mij verhalen? Nee! Alleen als ik de schade opzettelijk heb veroorzaakt of het risico daarop bewust heb genomen. Jouw baas heeft dus nul verstand van de wet. Echt belachelijk dat ze dit probeert, ik kan er met mn hoofd niet bij en heb zin om het even in te komen peperen :evil::evil::evil:

6. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ik ook! Gisteren duurde het ook weer zo lang en dacht ik jemig druk ik die hendel niet goed in ofzo?? :o: Er gaat een hele wereld voor me open nu :roflmao:

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zou dit zeker weigeren.
    Zou wat zijn als iedereen zijn baas moet gaan betalen bij foutjes.

8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.448
    1.036
    113
    Vrouw
    Jeetje wat raar van je baas.
    Heb je evt een rechtsbijstandverzekering?

En dat vrijgeven heb ik ook nooit geweten!

9. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Doorrijders heb je in alle smaken hoor ,risico van het vak.Ik had vroeger vooral de brommer en motorrijders die doorreden omdat ze toch een helm op hadden.Ook vaak de wat "nettere" mensen die doorreden ,vooral als het druk was ,nooit heb ik iets moeten betalen!Ook meegemaakt dat er auto's uit de wasstraat gestolen waren of gewoon van de parkeerplaats, hier kwam ik dan pas achter als de klant zijn auto op kwam halen aan het einde van de dag (ivm reparatie/onderhoud) ,was ook altijd verzekeringswerk...Haar man is de retailer maar ook hij moet zich verantwoorden bij een overkoepelende organisatie als het goed is, onder welke vlag verkopen jullie de brandstof?Daar het hoofdkantoor van bellen en naar de regels hierom vragen.Er moet gewoon aangifte gedaan worden en daarna is het werk voor de verzekering, niet voor jou.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben wel heel benieuwd welk tankstation dit is, mijn man werkt op het hoofdkantoor van een hele grote;)

Zonnestralen, Shay25 en Salentein vinden dit leuk.
  11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.975
    3.882
    113
    Vrouw
    Dit moet je echt niet betalen en probeer je collega ook te overtuigen want wettelijk gezien mag dit niet.
    Op elk bedrijf wordt schade gemaakt. Als elk bedrijf zoiets zou doen zouden veel mensen nooit hun loon krijgen. ;)

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb ook ooit een fout gemaakt. Was vergeten en schadeformulier op tijd naar de rechtbank te sturen waardoor het niet bij de zitting is behandeld....

Werkgever heeft het bedrag wat op het formulier stond betaald (was een bedrag van een paar honderd euro, gelukkig geen paar duizend). Daar waren ze voor verzekerd, maar hij was alsnog niet blij natuurlijk. Heb het niet zelf hoeven betalen, dat is ook niet eens ter sprake gekomen maar had ik ook niet gedaan.

13. Salentein

Salentein Niet meer actief

Ik heb wel eens (wel met andere collega’s) wat verkeerd laten drukken. Had ik ook 500 euro aan verkeerd gedrukte onbruikbare kaarten. Risico van het vak he...

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik hoop dat bazin afkoelt en het erbij laat. Maar de kans bestaat dat TS 'weggepest' gaat worden. Alleen daarom al; melden! Te beginnen met een mail aan je leidinggevende, dan heb je in ieder geval dat bewijs al! Gewoon keurig bericht, dat je haar verzoek om terug te betalen hebt ontvangen maar dit niet doet omdat er geen sprake was van bewuste nalatigheid.

Off topic vraag: als iemand bij de pomp vermoed dat er sprake kan zijn en de pomp niet vrijgeeft? Wat dan? Moet iemand dan vooraf betalen? (Ik tank nooit, doet mijn man altijd :thumup:) Ik vraag me af hoe dat gaat. Dan betaal je een bedrag en gooien jullie de pomp weer dicht als dat bedrag bereikt is?

puzzelstukje vindt dit leuk.
  15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Dit zou ik idd doen; maak een net emailtje waarin de situatie uitlegt en met hierin haar eis dat je dit terug betaalt en dat je dit niet gaat doen en ook dat ze dit niet van je salaris afmogen trekken.
    (overigens hoop ik dat je rechtsbijstand hebt) want dit gaat een lange zit kosten als ze je salaris inhouden, ookal mogen ze dit niet officieel doen.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Kort gezegd: nee dat mag niet!

Daarbij heel belachelijk dat ze ook bij jou komt, aangezien jij de pomp niet eens vrijgaf. Dus als ze dit geintje wil flikken hoort ze dat bij hem/haar te doen, niet bij jou.

Ikzou zwart op wit duidelijk maken dat je niet gaat betalen.

17. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik liet de pomp dan dicht ja, de klant mocht dan eerst naar binnen komen en iets van een borg afgooien als ik het niet vertrouwde (bv in de winter,apart gedrag ,helm ophouden of verdachte kleding).Sowieso gaf ik nooit zomaar de pomp vrij in de avond zonder oogcontact, het hangt natuurlijk ook een beetje van de plaats af waar je werkt.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nee mag niet. Ben zelf manager. Doorrijden is kloten maar je bent ervoor verzekerd. Daarbij als jullie het kenteken hebben kan de politie en de deurwaarder alles zo verhalen.

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ja die dingen gebeuren. Het is super netjes dat je alsnog terug bent gegaan om te betalen!

20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.351
    1.827
    113
    Vrouw
    Het bedrag is veel te laag voor rechtsbijstandshulp...tenminste wat ik weet starten die pas zaak op bij 175,-.
    Als ze haar baan erdoor zou verliezen wordt het ander verhaal.

Deel Deze Pagina