Zoon drinkt 'opeens' veel, help!!

Discussie in 'Voeding' gestart door Roodwang83, 22 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze zoon is op 11 oktober 2016 geboren met een gewicht van 4630 gram en een lengte van 54 cm. Best behoorlijk dus:D

Op dit moment is hij 19 weken oud. Hij weegt 7 kilo en is 69 cm.

Hij heeft nooit overdreven veel gedronken (flesjes gingen niet leeg en hij dronk niet meer dan 600-750 per dag). Tot ongeveer 2-3 weken geleden. Hij drinkt nu opeens al z'n flessen met gemak leeg en miept dan soms nog even. We zitten nu op 5 flessen van 200ml (180/6).
    Eind januari is hij ziek geweest. Heeft vrij lang koorts gehad en hij heeft toen een antibioticakuur gekregen. Sinds die tijd eet hij dus meer!

Voordat hij ziek werd sliep hij ook netjes van 23.00-0.00 tot 06.30 uur. Nu komt hij al een paar weken elke nacht voor een fles.

We zijn sinds kort ook begonnen met het geven van oefenhapjes. Hij vindt alles even lekker (bloemkool, broccoli, wortels en doperwtjes) en krijgt er geen genoeg van. Toch geef ik hem maar een paar hapjes per dag.

Mijn vraag: Ik vind die 5 flessen van per 24 guur een probleem, maar soms red hij dat amper. Ik moet dan echt rekken. Hij komt vaak om de 4 uur, maar dat zou betekenen dat hij te veel krijgt. Ik probeer dus altijd te rekken. Tot nu toe gaat dat aardig, maar niet altijd. Het is nu 2x gebeurd dat ik hem dan toch iets extra's geef. Papfles (rijstebloem) geprobeerd maar dat helpt niets. Hij komt nog steeds om de 4 uur.
    Wat adviseren jullie? Ik wil hem zeker niet overvoeden, maar hem ook niet te kort doen. Eerst dacht ik dat hij zoveel trek had omdat hij ziek geweest is, maar het is nu nog. Kan dat daar nog van komen?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kunt de oefenhapjes iets meer uitbreiden naar wat meer. Zolang hij er geen last van heeft en niet minder gaat drinken kan je wel wat meer geven. Het zal even zoeken worden naar de hoeveelheden.
    Geef vooral van de bekende groentes wat meer en de onbekende niet te veel, zodat als er een reactie komt deze niet heel heftig is.

Tot 6 maanden mag bijvoeding geen fles vervangen, dus zolang je dat als richtlijn houd en blijft kijken naar je zoontje kan het geen kwaad.

Het kan best wat langer duren dat ze tijdelijk meer honger hebben.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn zoontje is heel de maand november flink ziek geweest en weinig gegroeid. Maar dat heeft hij daarna ook dubbel en dwars ingehaald. Hij kwam ineens elke 3 uur voor een fles en in de nacht ook eerder dan normaal.
    Hij had echt wat in te halen en wellicht jou zoontje nu ook.

Een tijdje over een liter heen zitten is opzich niet zo erg. In andere landen kennen ze dat limiet niet eens.
    Ik ben toen uiteindelijk ook de hapjes verder gaan uitbreiden, daarmee redde zl wel weer om 4 uur tussen de flessen te houden.

In de nacht heb ik altijd een klein flesje van 90+3 aangeboden of een verdunde fles 130+3 ofzo om het maagje iets meer te kunnen vullen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    5 flessen van 180/6 is inderdaad prima en af en toe wat meer is ook geen ramp. Wat ik wel eens deed was dan de flessen wat verdunnen. Soms kwam hij 's nachts en dan gaf ik 150/3 en dan 3 flessen overdag 180/5 i.p.v. 180/6.
    Verder zou ik ook, als hij geen vervelende reacties laat zien, de hapjes lekker uitbreiden en hem zoveel laten eten als hij wil. Hier at hij al snel 100gram fruit en 100 gram groente weg.
    Op zich is het een normaal verschijnsel hoor, heel veel kinderen komen rond de 4 maanden in een sprongetje/fase waarbij ze opeens heel veel trek krijgen.

5. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Als hij het goed doet op bijvoeding, het lekker vindt en geen last heeft van bijvoeding, zal ik meer bijvoeding geven. Tijdelijk over een liter melk gaan is niet erg, maar het moet niet met regelmaat voorkomen.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ben je ook al begonnen met het geven van fruit of dat nog niet? Zou je anders ook mee kunnen beginnen, dat je een fruitmoment en een groentemoment inlast. Fruit bevat ook (veel) vocht namelijk en vult ook qua hongerbehoefte.

Anders wellicht Forte flesvoeding overwegen. Dat is voor hongerige baby's.

7. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik probeer langzaam het bijvoeden op te hogen. Fruit nog niet gegeven, wilde eerst dat hij ging wennen aan groente. Dus dat ga ik deze week ook geven. Ben benieuwd.

Deel Deze Pagina