Mag baby al Roosvicee?

Discussie in 'Voeding' gestart door Meryl, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik vraag me af of mijn kindje al wat water met Roosvicee mag?

In het boek wat ik wekelijks volg, stond dat ik de kleine af en toe wat water kon geven middels een tuitbekertje of de fles. Er stond bij dat je nog absoluut geen sap mag geven. Vraag me af of Roosvicee wel mag en of daar niet veel suiker in zit.. ;)

Groetjes

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Het wordt geadveseerd van niet. dit inderdaat omdat er suikers in zitten

maar ook omdat je kleine nog niet hoeft te wenen aan sapjes. water alleen is veel beter

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb gehoord dat diksap beter is als roosvicee. weet alleen niet vanaf wanneer ze dat mogen hebben. Emma geven we nu soms ook wat diksap, vind ze lekker.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    4 maanden is echt te jong om met roosvicee te beginnen. Niet dat een keer heel erg kwaad zou kunnen (tot op zekere hoogte natuurlijk), maar het is gewoon niet nodig. Een baby van 4 maanden heeft voldoende aan z'n borst/flesvoeding. Zelfs extra water is niet nodig. Na een half jaar kun je es gaan kijken wat je wilt geven, water, thee, sterk aangelengde roosvicee, maar nu is het nog niet nodig.

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik geef Ryan diksap van Bonbébé, dat is vanaf 4 maanden.

6. Ellen291982

ik heb juist gehoord dat water tussendoor wel goed kan zijn vooral in de zomer als het warm is voor het extra vocht.

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Dat zeg je goed, "in de zomer als het warm is"... Volgens mij vriest het nu toch ;)? Nergens voor nodig dus! Bij borstvoeding is het zelfs dán niet nodig, dat regelt zich vanzelf (vaker aanleggen) bij flesvoeding zou je wat extra water kunnen toevoegen of apart kunnen aanbieden, maar nu met deze temperaturen is het echt niet nodig.

8. Ellen291982

rustig ik val je niet aan, ik typte alleen wat ik gehoord heb. ook in de winter maar vooral in de zomer. borstvoeding weet ik zo niet maar voor flesvoeding hebben ze het me zo uitgelegd.
    (sorry als het verkeerd overkwam)

9. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    hoi hoi,

Roosvicee zou ik niet geven, zitten toegevoegde suikers in.
    Diksap mag wel, daar zit alleen suiker in van de vrucht zelf, dus niet toegevoegd. Maar of een kindje van 4 maanden dat al mag??? Zou ik niet weten, is dat niet een beetje vroeg al? We hebben hier ook wekenlang thee gegeven en op een gegeven moment vond ze het wel lekker. Tis even langere tijd wat aanbieden waar ze op een gegeven moment wel aan gaan wennen.
    En daarnaast krijgt je kindje nog genoeg bv of fv, dus nog genoeg vocht binnen.

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    #10 Minke24, 14 feb 2010
    Laatst bewerkt: 14 feb 2010
    Ik ben volkomen rustig hoor en voel me totaal niet aangevallen, echt niet, er stond toch een knipoog? Ik wilde je berichtje alleen wat nuanceren.

Ben helemaal niet zo'n voedingsfreak, mijn dochter van 1,5 eet juist alles wat los en vast zit (en dus ook roosvicee, die toegevoegde suikers vind ik niet zo heel erg interessant voor die paar keer, ik wil niet zo'n kind krijgen dat bij anderen thuis schooiert om zoetigheid), wat dat betreft ben ik geen goed voorbeeld ;), alleen 4 maanden vond ik wat jong voor roosvicee...

11. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt dames voor jullie reacties! :)
    Ik wacht nog even met de Roosvicee. Begon erover na te denken toen mijn moeder zei 'volgens mij mag zij al lang Roosvicee'..
    Beter nog even wachten dus.

12. Ellen291982

hihihi sorry voor mijn reactie hoor!

Deel Deze Pagina