Hoeveel melk in totaal met 1 jaar?

Discussie in 'Voeding' gestart door poema, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Vorige week was ik op het cb en mijn dochter hoeft in principe geen nutrilon meer. Ze mag dus gewone melk. Ik maak nu het pak nog wel even op. Maar ze krijgt nu dus nog dit aan melkproducten binnen op een dag:

* 's morgens 180cc met bambix
    * bij de boterham zo'n 100 cc
    * na de maaltijd zo'n 100 cc yoghurt
    * voor het slapen 180 cc met rijstebloem

Is dit nu teveel? Hoorde dat sommigen met deze leeftijd maar 300 ml melk per dag krijgen (mogen?) maar dat vind ik wel weinig. En hoe erg is het als ze dus zoveel binnenkrijgt als ik hierboven vermeld?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Aanbevolen hoeveelheid is 300-max 500cc aan melk produkten. Dit is dus ook inclusief yoghurt ed! Daar zit je dus al heel gauw aan. ik vroeg me ook al af hoe erg het is als hij er over heen zou komen. Ons CB vertelde me dat het best vult en ten koste zou kunnen gaan van de vaste voeding. Ook zitten er veel eiwitten in de melk en een teveel zou een te grote belasting voor de niertjes kunnen zijn.
    De avondfles hebben ze ip op deze leeftijd niet meer nodig. Dat zou weer 200cc schelen!

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    (he Druif, kom jou ook overal tegen ;))
    Die avondfles drinkt ze ook negen van de tien keer niet helemaal leeg. Maar ik vind het altijd nog zo gezellig, even een flesje drinken bij mama.... hahaha Misschien moet ik die maar vast wat kleiner gaan maken. Dan hou ik nog wel even dat ritueel. Of een ander ritueel bedenken... is ook een idee natuurlijk...

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier doen we nu s''ochtends 150 cc papfles en s''avonds ook 150 cc papfles. fles heeft ze liever voor ze naar bed gaat als en toetje dus ik geef lekker die fles

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vervangen door beker thee? Hebben ze toch iets warms in het buikje!
    En ja: je komt steeds dezelfden tegen he?! :D

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou de papfles s'avonds ook weg laten.
    Die hebben ze op deze leeftijd eigenlijk niet meer nodig.
    Avondeten met een toetje moet genoeg zijn.

Mijn dochter krijgt per dan aan melkproducten:
    200cc melk met pap
    en een schaaltje yoghurt of vla na het avond eten.

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    ja, maar is het erg als ze dus meer krijgt op een dag?
    Ben overigens de avondfles aan het afbouwen. Krijgt ze nu nog maar 140 cc ofzo.

Deel Deze Pagina