Hallo allen, Ik ben benieuwd op welke momenten jullie klein de fopspeen wil. De mijne: - Slapen - In de MC in de auto - Soms in de box, als hij zich verveeld
Emy wil nooit de speen, haha. Heeft ze ook nooit behoefte aan gehad. Ze sabbelt wel veel op haar handjes
Ik vind dat sabbelen op de handjes zoo lief, dat doet de mijne ook 's nachts als ik hem zijn speen niet geef, hoor ik hem sabbelen hihi. Maar het is niet de bedoeling dat hij gaat duimen dan liever de speen hoor.
Senna alleen met slapen gaan. Als we dus een lang stuk gaan rijden in de auto dan neem ik haar speen wel mee voor het geval ze wil slapen, maar verder krijgt ze 'm hier overdag niet behalve dus als ze in haar bed gaat slapen. Omdat ze 'm overdag beneden nooit heeft gekregen taalt ze er ook niet naar.
Op een dag zal je de speen toch moeten afleren, dus of hij hem vaak of niet vaak heeft afleren zal ie toch moeten.
Mijn zoontje heeft hem vooral bij het slapen, maar ook in de MC of buggy als hij moe word. Verder met spelen ofzo bijna nooit, tenzij er perongeluk 1 in de box lag en hij die zelf heeft gepakt. Maar ik vind het nog niet zo'n probleem, hij is pas bijna 8 maanden. Nog genoeg tijd om het hem straks af te leren. Moet er wel bij zeggen, hij heeft nu al 4 x ABkuur in 12weken tijd dus heeft vaak ook zijn speentje nodig als troost.
Hier alleen met slapen en als hij moe (en daardoor huilerig) wordt als we buitenshuis zijn. Verder nooit. Hij taalt er ook niet naar als hij aan het spelen is.
Hier ook alleen met slapen, of als ze erg ziek ofzo is. Als we weggaan neem ik hem wel mee voor de zekerheid
Nooit, mijn zoontje wilde geen speen, dus na een paar keer proberen hebben we het niet meer gegeven. Achteraf erg blij om. Hij sabbelde wel aan zijn handjes, maar dat is uiteindelijk overgewaaid. Geen duimer geworden.
De speen ligt in z'n bed maar we geven 'm nooit. Hij pakt 'm soms zelf, hij heeft 'm eigenlijk ooit nodig gehad om echt in te slapen (gooit 'm altijd voor het echte in slaap vallen uit z'n mond). Alleen bij ernstige huilbuien geven we het speentje maar dat is gelukkig heel zelden. Vanaf vandaag (9 maanden) in principe geen speen meer maar voor noodgevallen is hij nog wel bij de hand. We willen proberen met één jaar helemaal speenvrij te zijn. Hier hebben we trouwens nooit gedoe gehad met de speen. Hij is nooit wakker geworden omdat hij z'n speen kwijt was e.d. Ik vind de speen handig bij het geven van medicatie (op de speen en zuigen maar)
ik ben er eerlijk gezegd makkelijk in. ze krijgt hem wanneer ze wil. en das de ene dag veel en de andere dag helemaal niet. met inslapen spuugt ze hem al weer uit. ik heb hem altijd bij maar over heel de dag genomen heeft ze hem misschien 3 uurtjes in totaal.
Ik geef hem wanneer ze maar wil! Als ik wat te laat ben, dan trekt ze sinds een paar dagen haar bovenlip met haar tongetje naar binnen en sabbelt daar op, zo grappig om te zien! Soms pakt ze haar vingertjes, maar zodra ik dat zie geef ik haar speentje, zodat ze niet gaat duimen.
Mijn zoontje kreeg hem alleen voor zijn slaap (dus ledikant, maxicosi, reiswieg, wandelwagen). En als hij ziek was. Hij had er al snel behoefte aan. Binnen een week zijn we de speen gaan gebruiken om zijn zuigbehoefte te voldoen. Hij had het echt nodig. Maar met 9 maanden zijn we ermee gestopt. Dan schijnt de zuigbehoefte verdwenen te zijn (dan kennen ze wel honger), en is een speen een gewoonteding. Daarbij moesten we er nog 3a4 keer uit per nacht om de speen te geven. We hebben de speen gewoon niet meer gegeven. Het 1e slaapje duurde het 20 minuten huilen. Het 2e slaapje 10, het 3e slaapje 5. En daarna heeft hij er nooit meer naar omgekeken..
dat doet martijn ook hahaha! ik geef de speen meestal alleen in bed als hij hem wil, en soms als hij huilerig of moe is en tegen me aan hangt dan valt hij makkelijker in slaap.
Hier ook eentje vanaf week 1. Kleine heeft veel zuigbehoefte en zuig me tepels kapot! Dus zuigt vaak op z'n speen!
Ik ben er ook heel makkelijk in. Als hij er zin in heeft, krijgt hij zijn speen. Hij heeft de speen sowieso nodig voor het inslapen en vaak ook in de MC en in de box. Hij heeft er duidelijk behoefte aan om lekker te sabbelen en ik heb het liefst dat hij dat op een speen doet ipv zijn duimpje.
Ja inderdaad liever op zijn speen dan op zijn duimpje, leer dat maar eens makkelijk af zoals een speen NOT.
Na de borst (snel klaar met drinken en veel zuigbehoefte) Bij krampjes Bij het slapen Met ongeveer 4 maanden wilde ze de speen niet echt meer, ze pakte 'm uit haar mond en ging er mee spelen... maar ze kon niet slapen zonder speen. Lastig dus . Gelukkig pakte ze een paar weken later haar duim. Ik ben er eerlijk gezegd wel blij mee, ik hoor regelmatig dat ze 's nachts wakker en haar duim heeft ze altijd zo gevonden. En ze duimt eigenlijk alleen maar als ze moe is, dus dat is ook makkelijk (voor onszelf en op het kdv helemaal). Wat betreft afleren, van mij mag ze voorlopig nog wel blijven duimen, zo slecht is het niet. Ze duimt alleen overdag 1 keer en 's nachts een paar keer een paar minuten om in slaap te vallen. Dus in totaal zo'n 10 minuten per dag. Daar gaan de tanden echt niet scheef van staan. Mijn vriend en ik hebben tot ongeveer ons 8e geduimd, mijn vriend hoefde geen beugel, ik wel, maar mijn tanden stonden dan ook alle kanten op en dat kwam niet door het duimen (vaak gevallen met mijn melkgebit ).
Ze krijgt wanneer ze hem wil,meestal voor het slapen gaan en af en toe in de wagen. Maak er niet zo punt van! Bij Sophie ging het ook zo en op een geven moment hoefde ze hem niet meer... Groetjes,