Mag correctiekleding tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lady26, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hallo meiden,

Ben net sinds januari erachter gekomen dat we zwanger zijn :D
    Ben nu ongeveer 7 week zwanger, maar nu heb ik een maatje meer en ben er erg aan gewend om correctiekleding te dragen vooral een correctietruitje, maar weet iemand of dat nu nog steeds mag?
    Ze zitten natuurlijk wel strak, maar omdat ik eraan gewend ben voel ik het niet eens meer.
    Ben benieuwd of iemand dit weet.
    Allemaal een fijne zwangerschap.

Groetjes Lady.

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hallo lady

volgens mij mag het niet. en gewoon je buik showen joh ;)

groetjes

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Lijkt me ook heel erg oncomfortabel voor jezelf! In eerste instantie zette je darmen uit en daarna gaat je buik groeien. Nu zal het nog meevallen, maar straks wel natuurlijk. Zou het niet doen.

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Dat kindje heeft daar nu nog totaal geen last van, jij misschien wel...maar schadeiijk is het nu zeker nog niet. je wurm is 1 cm!!

Trek maar mooi aan hoor ;)

groetjes

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nee het is niet goed , en het lijkt me ook niet erg comfy

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

met 7 weken zal dat nog geen kwaad kunnen gezien het feit dat je kleintje nog achter het schaambot zit. Je merkt het vanzelf wel als het niet meer gaat, denk dat het al snel niet meer zo lekker zal zitten

7. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik heb ook nog correctie shirtje aan hoor..Totdat mijn buik echt begint te groeien doe ik em niet meer aan..
    Heb ik met mijn vorige zwangerschap ook zo gedaan..Nou en mijn dochter mankeert niks..:p:p
    Gewoon lekker aan doen hoor..Je merkt vanzelf wel wanneer het niet lekker meer zit..:)

8. Dejah

Dejah Lid

23 feb 2009
    51
    1
    0
    Beveiligingsbeambte
    Den Haag
    Ik vond het heerlijk om te dragen, maar bij mij zat het correctie hempje niet extreem strak en ik droeg het niet perse om er slanker uit te zien. Zolang het goed voeld zou ik het gewoon dragen.

9. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Bij mij zit ie ook niet heel strak..Heb em al heel lang :p Dus is een wat uitgerekt..haha

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb mijn torselet (dat ik ook onder mijn trouwjurk droeg) nog met 5 en 6 weken gedragen. Eigenlijk moet ik hem volgende week ook nog aan, maar ik weet niet zeker of het dan nog lekker zit. Ik zie nog niks, maar ik heb wel het gevoel dat mijn buik al iets boller wordt.

Ik geloof er niks van dat het de eerste weken kwaad zou kunnen. Je baarmoeder komt nog niet eens boven je baarmoeder uit! Zodra je buik boller wordt (in eerste instantie zijn dat je alleen je darmen) dan zul je vanzelf voelen dat het niet meer lekker is. Dan stop je ermee.

11. Seth

Seth Niet meer actief

ok, zat even te twijfelen of ik dit kon vragen...... bedoel dit echt niet rot..... maar gewoon uit interesse en omdat ik me probeer te verplaatsen....
    (ik heb geen maatje meer)

maaruhhh waarom correctiekleding dragen tijdens een zwangerschap? ik bedoel de meeste zijn juist blij als er wat opbolt of dat alles ronder wordt....
    Heb welleens gehoord van mensen met WEL een maatje meer, dat ze juist fijn vonden, omdat ze dan geen maatje meer meer hadden, maar gewoon lekker zwanger waren.....

Verder lijkt me het beter om het sowieso niet te dragen...
    Nee het vruchtje zal er nog niet veel van merken, maar je lichaam (lees:darmen) is druk bezig ruimte te maken voor het vruchtje zodat deze goed kan gaan groeien... dus de ruimte geven, lijkt me...

12. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @seth: Ik draag dat ding, omdat ik van mezelf een blubberbuik heb en dat staat niet echt mooi als ik dan een broek aan heb..Heb ik zon vet ribbel over de rand heen..(ziet er niet echt smakelijk uit :p)
    Zodra ik een buik begin te krijgen (die ik nou nog niet echt heb) dan draag ik em niet meer, omdat ik dan mijn buik wil showen..:D

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    onzin dat het niet goed is!
    Ik droeg het ook in het begin hoor. Je lichaam (onderbuik) geeft vanzelf aan wanneer het niet prettig meer is. Je beeb komt echt niet in de verdrukking hoor...

14. Seth

Seth Niet meer actief

o op die toer.... voor het "model" zeg maar....
    ja dat begrijp ik dan wel...:)

15. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Meis gewoon dragen wat je wil tot het niet meer prettig is zou ik zeggen.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    idd, gewoon dragen. ik draag ze ook, ook voor de "zij"kwabjes;) als ik ooit nog zwanger word, dan blijf ik ze gewoon dragen totdat het niet lekker meer zit.

17. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik ging trouwen toen ik 7 wk zwanger was. Ik had ook een torselet aan maar was blij dat ik m tussendoor even los kon doen.
    Ik heb liever toch wat lossere kleding aan omdat ik het idee heb misselijker te worden van strakke kleding.
    Maar het lijkt me niet dat het kwaad kan. In vroeger tijden had iedereen een torselet aan en werden er ook gezonde kinderen geboren...

18. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Vanaf 12 weken, dan groeit je baarmoeder achter je schaambeen vandaan, kun je het misschien beter niet meer dragen.

19. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, volgens mijn gyn wel. Zodra het vervelend gaat zitten, is het een indicatie dat het te strak wordt en kun je er beter mee stoppen.

20. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had met week 25 nog zo'n correctie-geval aan. Ging prima. En ja, ik had een grote buik. Maar het hielp me net even om mijn kleding wat lekkerder te doen zitten en alles iets minder te doen hangen. Was geen enkel probleem.

Deel Deze Pagina