Shit zo bang...

Discussion in 'De lounge' started by koetjiekoe, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    In een klap is mijn hypchondrie weer terug.... en nu omdat ik ook echt misschien niet al te voorzichtig ben geweest... :(

Vanmiddag nieuwe hanger gekocht voor aan mijn creolen (oorbellen). Toen ik thuis kwam heb ik ze ingedaan maar heb heel de middag wel met jeuk, rood en warm gevoel gelopen, dacht zal wel maar heb net even gekeken en heel mijn achterkant van mijn oor is vuurrood en de sluiting zag ik bijna niet meer door het vocht dat uit mijn oor kwam.
    Snapte echt niet hoe het kon want die creolen heb ik nu al tijdje en gaat prima, hangers zijn gewoon hangers die ik ook altijd gebruik dus ook geen allergie.
    Maar ik ben bang dat ik nu weet waar het aan ligt... Voordat ik mijn nieuwe hangers in wilde doen heb ik mijn paardrijspullen en laarzen opgeruimd, daarna die nieuwe oorbellen dus ingedaan en ik ben bang dat er wellicht nog viezigheid aanzat.
    Als ik op google kijk zie ik maar een ding: tetanus, tetanus, tetanus..... Ik weet echt niet wat ik moet doen nu want mijn verstand is echt ver zoek op het moment, ik ben alleen maar bang dat ik nu die bacterie naar binnen heb gesmokkeld en daar die ontsteking van is...
    Ik baal zo erg want dat enge gevoel wat ik nu heb heb ik in geen tijden meer gehad en nu nog wel omdat ik wellicht 'echt' risico heb gelopen.... :(
    Wat kan ik nu het beste doen? ik voel me zo rot...

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De gaatjes in je oren zijn toch dicht? Stel dat er viezigheid in is gekomen (wat me trouwens sterk lijkt), dan nog lijkt mij dat je er geen tetanus van zou kunnen oplopen. Bij tetanus denk ik meer aan een honden-of kattenbeet. Het lijkt mij dat het met je oorbellen te maken heeft.

Ik zou de oorbellen uithalen en alles goed schoonhouden, dus spoelen met water. Verder niet aankomen, dan gaat de ontsteking vanzelf over. Kan verder helemaal geen kwaad.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Tetanus heeft een incubatietijd van 2-21 dagen (Google ;) )

Zal het vast niet zijn na enkele uren ;) als je dat zou hebben merk je de klachten dus op z'n vroegst pas na 2 dagen ipv na een paar uur..

Denk toch eerder aan een allergie. Ook al had je er eerder nooit last van, een allergie kan zich ontwikkelen.

Zo kan iemand bijv 5 x achter elkaar eten en geen last hebben, en ineens de 6e x opzwellen en toch allergisch raken..

4. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    tetanus kan je ook van paarden oplopen hoor!, maar dan eerder van beten (en ze kunnen hard bijten) ik zou gewoon even goed schoonmaken wat ontsmetten en in de gaten houden

5. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hele zwak gaatjes, half jaar geleden laten schieten maar vaak problemen mee gehad, ze zijn nooit echt volledig een mooi gaatje nog geworden namelijk..

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja maar je paardrijspullen opruimen en dan je oorbellen in doen, daar krijg je echt geen tetanus van.

7. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    aan die laarzen zit ook vaak nog mest of poep, als ik dan met die vingers een beetje aan die gaatjes of oorbellen loop te prutsen kan dat dan echt niet?
    Ik snap gewoon niet hoe ze opeens zo onstoken kunnen raken.

8. SeaShell

En ik lees in je andere oorbeltopic dat je voor veel andere oorbellen allergisch bent? Zal dat het vast zijn ;) ook zijn je oren de laatste tijd vaker ontstoken geweest lees ik, zal er allemaal wel mee samenhangen.
    Niet meteen het ergste denken

9. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het beste om mijn oorbel niet uit te doen? Aan de ene kant ben ik bang dat ik die viezigheid van die sluiting dan nog meer mee naar binnen trek zeg maar

10. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap je redenatie, maar het zijn gewoon hangers voor mijn creolen, dus het materiaal zit niet door mijn gaatje dan kan dat toch amper, of zie ik dat fout?

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    jawel gewoon uit doen, beetje wassen met wellicht wat unicura ofzo.

12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik zal de oorbellen uitdoen. Én mocht je het echt niet vertrouwen dan kan je altijd de huisartsenpost even bellen toch?
    Heb je de afgelopen 7 jaar nog een tetanus-injectie gehad? Zolang blijft het actief in je lichaam.

13. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, echt al meer dan 20 jaar niet meer....
    HAP bellen durf ik echt niet, weet niet eens hoe ik het moet uitleggen en ben bang dat het behoorlijk stom overkomt.

14. SeaShell

Wie zegt dat je niet allergisch bent voor de creolen?
    Zoals ik al zei; er zijn mensen die 5x aardbeien eten zonder problemen en de 6e keer een zwaar allergische reactie krijgen. Zo kan dit ook met oorbellen.

Ik zou ze sowieso uit doen. Als het dan na enkele uren beter word zou ik toch aan een allergie denken. Als je de oorbellen inlaat zweren ze dadelijk aan je oor vast zodat het de bacterie insluit brr

15. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Creolen nu al wel paar weken in zonder problemen, dag en nacht..... Maar wie weet is de allergie toch ontstaan ja. Dan ga ik ze er nu maar uit halen, ook al vind ik dat ook al een enge taak :(

16. SeaShell

Oh en je hebt pas 1 maand oorgaatjes. Tel daar de eerste weken dat je zweerknopjes in had vanaf..

Hoelang heb je de creolen dan feitelijk? 2 weken?

Zolang kan het dus ook duren om een allergie te ontwikkelen/op te bouwen..

17. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee joh, mijn gaatjes heb ik al veel langer hoor :)

18. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Uitdoen, in de gaten houden, en voorlopig proberen nog geen zorgen te maken!

19. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oorbel komt er zo goed als schoon uit.
    Het lijkt net of dat gaatje een grote puist is met vocht en bloed, het is ook tot nu toe alleen de achterkant...

20. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Toen ik nog regelmatig oorbellen droeg (en had op mijn hoogtepunt 12 gaatjes in mijn oren alles bij elkaar, dus ervaringsdeskundige :)) had ik ook regelmatig ontstekingen. Vooral wanneer ik weer eens van oorbel gewisseld had. Nog nóóit is de mogelijkheid van tetanus in me opgekomen, en blijkbaar achteraf terecht, want ik heb het nooit gehad ( en geloof me: ik leef niet overdreven hygiënisch ;))

Mijn advies: Sterilon erop (of wodka o.i.d. als je geen Sterilon in huis hebt), eventueel oorbel eruit. Misschien groeit het gaatje dan dicht, maar als je niet kunt relaxen over een oorgaatje is het misschien maar beter om ze niet te hebben...

Share This Page