Hoi, Ik heb een nieuwe baan! eindelijk en ik ben er heel blij mee!! nu heb ik een wga uitkering en die kan dus stoppen omdat ik nu weer mijn volledige uren werk. is het voldoende als ik dit doorgeef via een wijzigingsformulier? ik heb namelijk altijd begrepen dat wga inhoudt dat je een aanvulling krijgt totdat je weer op je uren zit die je voorheen werkte. klopt dit? dus kan ik de WGA uitkering beëindigen op die manier of moet ik herkeurd worden? en vervalt met het beëindigen ook mijn arbeidsgehandicaptestatus? want in principe is er in dit werk niks dat ik niet kan, dus zou ik er volledig geschikt voor zijn. groet, Dana
Beste Dana, Als je gaat werken naast je WGA-uitkering geeft je dit binnen 7 dagen aan UWV door met het wijzigingsformulier. UWV zal je dan vragen maandelijks je loonstroken in te sturen. Met die loonstroken berekenen we hoeveel recht op uitkering er bestaat per maand. Je kunt dit zelf ook uitrekenen met de rekenhulp op de site van UWV. UWV kijkt dus niet naar het aantal uren dat je werkt zoals je aangaf maar beoordeeld je inkomsten. Als je naast je WGA-uitkering werkt is je totale inkomen hoger. Als blijkt dat je de werkzaamheden langere tijd kunt volhouden. Dan beoordeelt UWV of je nog meer dan 35% arbeidsongeschikt bent. Is dit door je verdiensten niet het geval dan wordt de uitkering beëindigd. Je arbeidsgehandicapten status blijft vanaf de datum dat de uitkering wordt gestopt nog 5 jaar geldig. Actuele informatie over inkomen naast je WGA-uitkering vind je hier. Ik wens je veel succes in je nieuwe baan. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare