Wat Vos zegt. Ik denk nl wel dat het gewoon mag. Maar je hebt van meer last van de buurman dus zou, als een gesprek met hem niet werkt, de woningbouw of verhuurder benaderen. Zou en groot scherm tussen jullie beiden wat schelen? En dan bedoel ik echt flink hoog en breed? Jammer dat het zo moet. Woon je er verder wel fijn of zou je best naar wat anders willen?
Je kan in ieder geval proberen om hem op een vriendelijke manier zo ver te krijgen dat hij dat ergens anders doet en geen overlast veroorzaakt
Op zich mag hij wiet roken op zijn eigen terrein, maar op het moment dat je er overlast van hebt, en hij niets doet met eventuele klachten, kun je allicht een klacht indienen bij de woningbouw.
Het mag idd al vraag ik mij wel af of de woningbouw dit goed keurt dat er in hun woning geblowt word. Ik zal de woningbouw bellen en de situatie voorleggen.
Jahoor mag gewoon, rook van een joint heb je sneller last van omdat het niet lekker ruikt. je kan het aangeven maar verder kun je niks doen Zover ik weet.
Volgens mij mag je als moslim geen drugs gebruiken, dus kun je niet een briefje met een verwijzing naar het juiste deel van de Koran in zijn brievenbus douwen? Volgens mij heb je wel een basis om er tegenin te gaan. Want je mag nooit overlast veroorzaken. En dat is hier het geval. Hier staat volgens mij alles wat je moet weten: Overlast van buren.
Ik zou het in dat geval dan iets dichter bij mezelf houden en zeggen dat ikzelf, als moslim, het heel vervelend vind dat ik door de situatie (ongewenst) iets doe (meeroken van drugs) wat volgens mijn religie niet mag. Als de buurman moslim is zal hij dat als het goed is dan ook makkelijker op zichzelf betrekken. Maar dan laat je het wel bij hemzelf ipv beschuldigend over te komen.
Het mag! Hij betaald zijn huur, dus mag hij roken wat hij wilt, waar hij wilt in zijn huis (dus ook balkon!) Wij hebben ook een wiet roker in ons appartement complex wonen, en hij mag gewoon wiet roken in de lift (want hij betaald servicekosten, zegt de woningbouw!) Overigens de meest onzinnige reden die ik ooit gehoord heb.......
Bedankt voor jullie antwoorden dames! Ik ben inderdaad bang dat hij dit gewoon mag roken op z'n balkon. Alleen de gebiedsbeheerder van Ymere kwam vorige week langs omdat ik een klacht bij ze had neergelegd over de mega schotelantenne van m'n nieuwe buren. Sinds ze hier wonen en dat ding hebben opgehangen, zitten wij continu in de schaduw thuis en op het balkon (dat ding is zo groot dat het lijkt alsof ze Pluto en de Maan willen ontvangen) Onze balkon zit op het zuid-oosten, dat ding staat dus vooral onze kant op gericht. Volgens Ymere mocht dat niet, omdat het ons uitzicht belemmerd. Toen ik gelijk tussen neus en lippen vroeg hel het zit met barbequen op het balkon zei hij ook dat dat niet mocht. Ik woonde de tot voor kort met heel veel plezier hier Begrijp me niet verkeerd, ik ben een hele relaxte buurvrouw; maar we moeten wel rekening met elkaar houden. 1 van z'n zoons parkeert z'n scooter bijvoorbeeld pontificaal bij de voordeur waardoor ik vaak heel moeilijk langs kan met de kinderwagen en het geschreeuw, gebrul en gescheld is ook iets wat alles behalve prettig is als je dreuems daar compleet overstuur van raakt. Het grappige is dat ze heel vaak over ons praten in het Turks terwijl ik elk woord versta (ik heb niet echt een Turks uiterlijk)
JA helaas kun je daar niets mee... 2 huizen verder roken de buren ook 3x per dag zeker wiet (2 kleine kinderen lopen dan ook gewoon rond) En ik vind het zo stinken :x Maar ja het is hun tuin...
Ik dacht dat al duidelijk was, dat ze Turks waren Maar je bedoelt als hij zegt, dat ie geen moslim is? Weet ik het... "Cehennemde yan, kâfir" of zo? Oh, ik zou daar echt zó gebruik van maken! Op een keer, met name als ze een keer echt iets naars zeggen, in het Turks de volle laag geven. Heb dat al 2x in mijn leven gedaan. 1) Toen ik nog jong en slank was liep ik eens een zij-ingang van ons winkelcentrum binnen. Daar zat een Turkse knul tegen de muur. Ik was net voorbij gelopen en hij zei wat in het Turks. Weet nu niet meer wat, maar het was iets denigrerends. Dus ik stop op de plaats. Draai me héél langzaam om, en zeg, zonder enkel spoortje van accent: "Ne dedin, sen?" (Vertaling: "Wát zei jij daar?") :x Ik zag hem letterlijk wit wegtrekken. Geweldig! 2) In Turkije, op het strand (in een niet-toeristisch dorpje, wij waren de enige buitenlanders in het hele dorp). Ik zat met mijn moeder op het strand. Even verderop een paar köylüler (vrouwen uit het dorp). Van die types, die met kleren en al het water in gingen en het strand vervuilden met hun çekirdek... Waren mijn moeder en mijzelf aan het dissen. Maar ze dachten schijnbaar dat we Duits waren, want ze hadden het de hele tijd over "die Duitsers". En het werd steeds erger. Op een gegeven moment was ik het zo beu, dat ik er op af ben gestapt en hen gezegd, dat wij geen Duitsers waren, maar Nederlandsers, maar dat ze waarschijnlijk te dom waren om überhaupt te weten waar Nederland ligt. Of zoiets althans. Binnen 3 minuten hadden ze hun zooi opgepakt en waren ze weg. Niet meer terug gezien.