Mag de Nuna Pepp mee in het vliegtuig?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Cayth, Jul 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hallo dames!

Zoals de tital al zegt, weten jullie ook of de Nuna Pepp mee mag in het vliegtuig ?

Wij gaan van 21 juli, tot 28 juli naar Side, in Turkije.. en we nemen wel de mei-tai mee, maar ik vind een buggy op zijn tijd ook wel fijn :)

Alvast bedankt!

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

je mag hem gewoon meenemen alleen denk wel dat je het beste ff shiphol kan bellen of waar je ook opstap met je vliegtuig zo heb je gelijk antwoord op je vraag... en volgens mij mag je hem meenemen in het vliegtuig ik weet niet of die in die bakken past boven je hoofd maar zal gewoon ff bellen dan weet je het gelijk...

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja je mag bij vrijwel alle maatschappijen een buggy meenemen tot aan de gate. Moet ie wel opklapbaar zijn. Je kan het nakijken op de site van de maatschappij waarmee je vliegt.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Even kijken bij de voorwaarden van de maatschappij waar je mee vliegt. Vaak mag je een volledig opklapbare buggy meenemen tot het vliegtuig en gaat hij dan onderin. Wij kregen hem alleen pas weer bij de bagageband terug. Vaak mag je 10 kilo bagage meenemen voor je kindje + een buggy.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij transavia is het inclusief buggy volgens mij... Verder mag je paraplu buggy's vaak mee nemen tot de gate. Ik betwijfel als ik de plaatjes zie, of de pepp daar onder valt...
    Dan moet je even kijken of hij gewoon als extra bagage stuk mee mag of niet, maar dan ben je hem wel kwijt bij het inleveren van je bagage al.

6. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    We vliegen met transavia, ik ga zo wel even op hun site kijken, en anders bel ik morgen wel even!
    In ieder geval bedankt voor de reacties, als iemand nog ervaringen ermee heeft hoor ik dat natuurlijk graag :)
    Opzich maakt het ons niet uit wanneer we hem 'kwijt' zijn, als we hem op vakantie maar hebben hihi..

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Ik denk het niet gezien het geen paraplu buggy is. Ik ben net terug van vakantie en we vlogen me transavia. Zelfs over mijn koelstra deden ze lastig, omdat hij te groot/zwaar leek. De max is 7 kilo bj transavia.

8. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik heb net gezocht op de site van transavia, en daar staat toch echt dat je voor een baby een buggy of bagage mag meenemen tot 10 kg.
    En dat wanneer een buggy max. 7 kg. is, je hem tot de gate mee mag nemen, weegt hij boven de 7 kg ? dan word hij bij het inchecken al ingenomen.

Ik bel er morgen voor de zekerheid nog even achteraan, maar volgensmij moet het gewoon kunnen, overal op internet staan ook tassen te koop speciaal voor de Nuna Pepp, die je kunt gebruiken bij vakanties of voor in het vliegtuig..

Volgensmij moet het wel lukken dus.. hihi
    maar ervaringen zijn altijd welkom!

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Waar ga je heen? wij zijn afgelopen zaterdag van een vakantie uit Side terug gekomen. In principe mag je de buggy meenemen tot in de slurf. Dan wordt hij in het bagageruim gedaan. Ik weet niet of je eerder op Antalya hebt gevlogen maar bij aankomst komt de buggy niet op de bagageband. Deze moet je ophalen bij een soort van loket voor afwijkende bagage (deze is rechts van de uitgang). Kan alleen wel lang duren.

10. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    We gaan naar hotel corolla :)
    Nee heb ik helemaal nog nooit eerder gevlogen, mijn man 1 keer, dus het is allemaal spannend!
    In ieder geval bedankt voor de tip! Hmm hoop niet té lang, we komen pas om 22:00 aan namelijk.

Heb je nog tips of leuke dingen die er in de buurt te doen zijn?

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Is niet altijd op Antalya, soms staan de buggies wel bij de gate. Ligt er een beetje aan op welke terminal en welke gate je aankomt.

En TS, de keer dat onze buggy bij de bagageband kwam stond was ie er eerder dan de gewone bagage. Een stuk sneller in ieder geval dan op Schiphol, daar duurt het echt eindeloos....

12. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    We stappen gelukkig op Eelde op, en komen daar ook weer aan, dus zitten gelukkig niet met de hele erge drukte van schiphol..

Nouja we wachten het maar af, als ik me buggy maar krijg hihi..

13. MooiPR

MooiPR Nieuw lid

Jul 10, 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Cayt,

Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken over het meenemen van de PEPP in het vliegtuig. KLM hanteert de volgende eisen voor handbagage:Alles over bagage - KLM.com Dit kregen wij onlangs doorgestuurd vanuit KLM toen er ook een dergelijke buggy-in-het-vleigtuig vraag bij ons binnenkwam.

Fijne vakantie in elk geval!

Daisy
    Mooi PR/NUNA

Share This Page