Mag de politie dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Damay77 dat zou idd een mooie boel zijn.
    Ik snap soms de frustratie van mensen wel, al heb ik soms ook weleens het gevoel dat het de omgekeerde wereld aan het worden is. Als politie agent moet je al ontzettend op je hoeden zijn wat je doet.
    Sommige mensen hebben soms het idee dat politiemensen alleen maar lullige boetes uitschrijven.... Vergis je er niet in hoeveel ellende en narigheid je meemaakt als agent.
    Het wederzijds respect bij mensen en waarden en normen zijn tegenwoordig ver te zoeken.

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ws deed die agent gewoon zijn werk. Opvallende reacties. Ik zou er niet eens over nadenken waarom hij wel fietst, en ik moet lopen in de stad. Zou zelf erg blij zijn als ik de hulp nodig heb, dat ze snel ter plaatsen zijn, ipv dat ie rustig komt aanwandelen.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Ik sluit me hier helemaal bij aan!

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    ik heb het laats nagevraagd, het mag volgens het bureau wel gewoon. Niet dat ik dat juist vind als er geen haast is, maar goed.

5. minon

minon Niet meer actief

Aan de politie is vrijstelling verleend voor de bepalingen van het verkeersregels. De politie mag o.a. legaal op de vluchtstrook rijden, door rood licht rijden en de maximum snelheid overschrijden. Dit is wel aan twee voorwaarden verbonden: de verkeersveiligheid mag niet in gevaar worden gebracht en het gebruik van deze vrijstelling moet noodzakelijk zijn voor de opgedragen taak.
    Politievoertuigen die gebruik maken van deze vrijstelling zijn niet verplicht daarbij optische- en geluidssignalen te voeren.

Dit betekend dus dat als ze door rood rijden en jij botst op hun en ze voerden geen signalen zijn ze schuldig. Als ze signalen voeren worden ze een voorrangsvoertuig. Dat is het verschil.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Komen we in Enschede ook nog wel eens tegen, daar rijden ze bij de miro over de busbaan (gewoon zonder sirene en zwaailichten) en slaan dan linksaf naar het politiebureau. Op zich is dit nog niet zo erg maar we hebben dus ook al gezien dat ze hierbij de rode stoplichten negeren (zowel de gewone als die van de bus) En het lijkt me niet dat ze op het bureau iemand op heterdaad moeten betrappen, al weet je dat natuurlijk nooit tegenwoordig :D

Maar goed ik zie ook genoeg mensen die compleet in paniek raken als ze een sirene horen en daardoor domme en soms gevaarlijke manoeuvres uithalen die vaak de hulpdiensten ook nog belemmeren. En tot nu toe staat me dat meer tegen.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Dit mag niet. Ik heb een hele cursus moeten volgen over het rijden in een hulpverleningsvoertuig. Bij een melding waar gepaste spoed bij is moet je je zelf gewoon aan de regels houden. Bij een spoed oproep mag je wijken van de verkeersregels. ECHTER zijn er ook hier beperkingen aan zo mag je ook niet met zwaailamp en sirenes vol gas over een kruising maar stapvoets en mag je ook niet zo hard rijden als je wil.

8. rums

rums Niet meer actief

+1
    .

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Natuurlijk mogen ze dat!

Ik heb een hekel aan mensen die altijd opmerkingen moet maken of dat de politie iets doet wat "burgers" niet mogen.

Politie is vrijgesteld van de RVV. Natuurlijk moet dit wel veilig gebeuren, daar krijgen ze ook trainingen voor :).

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zoiets hadden wij vorige zomer ook...
    Dochterlief vertelde oom agent even heel vriendelijk dat hij niet op z'n segway door de speeltuin mocht.
    Hij snauwde boos dat hij het wel mag....
    Maar even opzoeken was snel gebeurd. Dat mag dus niet.

Toch jammer dat ze zelf blijkbaar de regels ook niet weten danwel ze gewoon aan de welbekende laars lappen.
    Weet niet welke van de 2 ik erger vind eigenlijk.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    nou ja ik ben al van mening dat een agent niet boos hoeft te snauwen tegen een kind dat gewoon een "ding" meldt.

Hij had ook gewoon kunnen uitleggen dat ze helemaal gelijk had maar dat deze regels voor hem niet gelden omdat hij een agent is. Zelfde antwoord toch ;)

12. EdelHertje

Ik ben bang dat je dan verkeerd bent voorgelicht ;).

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ja hoor stel dat hij een melding heeft gehad dat hij ergens snel heen moet dan zou die eerst door de winkelstraat moeten lopen hahaha beeeeetje logisch denken.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zie heel regelmatig agenten rijden zonder gordel of bellend.. Kan daar ook heel kwaad om worden. En zij maar zeiken dat ze geen respect meer krijgen..

15. EdelHertje

Afsnauwen is niet netjes, al zal hij na 100x uitleggen dat dit wel mag er wel een keer klaar mee zijn.

Je had ook kunnen uitleggen aan dochter lief dat de politie dit wel mag, zolang ze de veiligheid is acht nemen ;).

Ik zou vroeger nooit de brutaliteit hebben gehad om een agent op zoiets aan te spreken. Ons werdt nog geleerd dat de politie er is voor onze veiligheid en ze daarom dingen doen die andere mensen niet mogen.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Politie mag alles haha

litie Hasselt, aan frituur De Gulf ...2 grote met mayonaise, curryworstje en een cola.
    Geparkeerd op het VOETPAD, OP HET ZEBRAPAD, VOOR DE GARAGE VAN EEN PRIVE-WOONST
    Dat is 350 euro aan boetes voor de werkende man.
    Voor hun is het 10,50€ voor lekkere frietjes, en de burger kan de boom in.

En zo zijn er duizenden foto's en filmpjes :p

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ze hebben een keer mijn deur eruit gehaald omdat ik de deur niet opendeed. Ik had koorts en kon gewoon niet lopen.
    Stonden er ineens zo'n 10 agenten in m'n huis!

Het ging om een openstaande boete van €90 die ik over het hoofd had gezien. Ik moest midden in de winter in m'n pyama mee naar het politiebureau om een nacht vast te zitten tenzij er iemand heel snel kwam betalen.
    Ik had geen telefoonnummer niks bij me omdat ik niks mocht meenenem en m'n ouders waren op dat moment op vakantie.
    Gelukkig maakte m'n buurmeisje/vriendin zich zorgen en vond me en betaalde die €90 op het politiebureau.

Sindsdien wil ik helemaal niks meer weten van de politie!

"Wij waken opdat gij kunt slapen" M'n r**t!

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik ben zelf een hulpverlener;)

19. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Als dit in nl. Gebeurt is moet je er wel eerlijk bij zeggen hoe het echt zit. Een bekeuring van 90€ vergeten moet een behoorlijk lange tijd overheen zijn gegaan met VELE waarschuwingen waarbij in de laatste duidelijk staat aangegeven dat je gegijzeld gaat worden als je niet betaald.
    En dat jij daarvoor kiest heb je dan toch echt aan jezelf te danken, als je de deur had open gedaan hadden ze hem er ook niet uit hoeven halen!

20. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou bijna denken dat politie agenten ook maar mensen zijn zeg;)
    Maar het zijn ook de mensen die als eerste ter plaatse zijn bij een dodelijk ongeval waarbij kleine kinderen betrokken zijn, het zijn ook de mensen die voor de zoveelste keer ingezet worden bij voetbal rellen waar het er tegenwoordig alleen nog maar om draait om elkaar de hersens in te slaan. Het zijn ook de mensen die een autoruit intikken om hond nummer 50 van een verstikkingsdood te redden en ja ook bij de politie werken ongetwijfeld agenten die zich niet altijd aan de regels houden zoals dat bij elke werkgever gebeurd...

Deel Deze Pagina