Goh, het valt hier echt helemaal niet op wie er bij de politie werkt of er in ieder geval mee in verbinding staat.. Tuurlijk zullen ze dit in de meeste gevallen echt doen vanwege een ongeval/inbraak/enz., maar af en toe, pfff.. Ik was een keer op MSN met een paar mensen aan het praten, zei dat ik niet zo lekker in m'n vel zat en waarom, maar dat was het.. Staan er opeens twee agenten voor m'n deur, dat iemand had gebeld dat ik zelfmoord wilde plegen. Euhhhh okay? Dus die gingen m'n hele gespreksgeschiedenis uitpluizen.. Ze wilden niet vertellen van wie het telefoontje was gekomen, dus ik moest maar gokken welk persoon had gebeld.. Belt m'n zus op, dat degene die hen had gebeld haar ook had gebeld, toen wisten we dus wie het was.. En ik had de gespreksgeschiedenis van de verkeerde persoon laten zien. Dat deed ik expres, ik was een grote leugenaar, het was strafbaar om te liegen tegen de politie en ik moest maar heel erg op gaan passen, ze hebben zelfs Jeugdzorg gebeld omdat ik psychisch niet in orde zou zijn.. Daarna dus de goede geschiedenis laten lezen, en dat er inderdaad niks stond over zelfmoord.. Ja jammer dan, ik moest nog steeds maar heel erg oppassen, en contact met Jeugdzorg zou er sowieso komen. En nog een fijne dag. Moeder heeft Jeugdzorg gebeld en die vonden het ook achterlijk, hebben dus ook niet hoeven komen, dat heeft uiteindelijk ook m'n operatie gered (moest in het ziekenhuis naar een psychiater om te kijken of ik de zware operatie mentaal aankon, was goedgekeurd, maarja, als je dan opeens bij Jeugdzorg terecht komt.. ) Dus nee, m'n vrienden zijn het niet bepaald.. En soms komt het 'boven de regels staan' ze errrrg goed uit..
Oh en als je voor een boete van 90 euro van je bed gelicht wordt is er al een hele tijd iets niet goed gegaan hoor....
Uhm ik vind dat de politie juist goed gehandeld heeft en het telefoontje serieus heeft genomen. Wat als er WEL wat aan de hand was en ze hadden het niet serieus genomen? Had je nu gezegd dat het belachelijk was dat ze niet eens waren komen kijken?
Idd stel dat jij jezelf wat had aangedaan dan was het de schuld van de politie want die zijn niet wezen kijken bla bla bla Pffff vertel mij niet hoe het gaat...
Ik vind het niet achterlijk dat ze zijn gekomen, wel hoe ze tegen mij deden. Goed lezen dames. De euhhh okay was omdat ik geen flauw idee had waarom er opeens twee agenten voor de deur stonden, aangezien ik dus niets raars geschreven had wat dat telefoontje getriggerd zou kunnen hebben..
Ja hun mogen alles he. Wij kwamen enkele weken geleden ook een politieagent tegen, hij zette zijn auto aan de kant, midden op het fietspad was dat. En ging zo de stuiken in, om te pissen. Moesten wij eens doen, gelijk een vette bekeuring.
Ik vind er eerder achterlijk dat je gaat liegen, eerlijkheid duurt het langst . Wees blij dat er mensen zijn die om je geven!
Mamavan3bengels Dat is echt te gek voor woorden! Dat vind ik echt niet kunnen. Je hebt tenslotte een "voorbeeld" functie
Die agenten krijgen een melding van mogelijke zelfmoord en handelen volgens protocol om er zeker van te zijn dat er niks gaande is en geloof me, als iemand echt zelfmoord wil plegen en nog wel in staat is om de deur open te doen zal die persoon er alles aan doen om de politie zsm buiten te krijgen. Snap dat het op jou raar overkwam maar als je de andere kant van het verhaal bekijkt mag je blij zijn dat er zo goed gehandeld is. Dat jij daar ellende van ondervind is wel heel vervelend maar dat ligt dan bij degene die dat telefoontje gepleegd heeft en niet bij de politie heh
Ja da's waar, daar heb je gelijk in. Was ook voornamelijk boos op degene die had gebeld, maar hoe zij deden, werd ik ook niet echt vrolijk van. Maar als je het zo schrijft, is het inderdaad wel wat logischer. Oh, en je andere berichtje, als het over mijn eigen werk zou gaan: Heb je waarschijnlijk ook helemaal gelijk in. Heb alleen geen werk Maar dat komt in de toekomst nog wel, dat ik chagrijnig word over een topic over mijn werk, haha
Of niet dan! Ik zei nog tegen mijn vriend, zien we het nu wel goed? Maar toen de politieagent uit de struiken kwam, ritste hij zijn broek nog even dicht, dus ja we hadden het idd goed gezien. Belachelijk he?!
Wou eerst zetten (tenzij je niet werkt) maar dat kan verkeerd geïnterpreteerd worden. Bedoelde het aardig het is best frustrerend als je dagelijks wel dit soort dingen leest en de andere kant weet. Dus hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat en kan me er soms ook echt heel kwaad om maken. In dagelijkse leven net zo, dat je hoort bijvoorbeeld van iemand; ja ik heb dan en dan gebelt omdat er een vreemd figuur buiten stond en ze kwamen niet eens! Maar ondertussen weet je zelf dat er op dat moment bijvoorbeeld een zwaar ongeluk was gebeurd. Heel lastig om dan niet meteen in die discussie mee te gaan!
ja maar is het echt brutaal van een kind? Mijn kind is autistisch (en met hem vele anderen) maar dat is aan de buitenkant niet te zien. Ook hij zou een politieagent er zonder problemen op wijzen dat hij de regels overtreedt want voor hem is gewoon iedereen gelijk en heeft iedereen zich aan dezelfde regels te houden. (hij begrijpt wel dat het anders wordt als er zwaailicht en sirenes gebruikt worden)
Haha no worries, ik heb het niet als gemeen opgevat Kan me wel voorstellen hoe frustrerend het is om dit soort dingen te lezen, want tuurlijk, er zullen best dingen zijn die niet door de bocht kunnen, maar ook genoeg dingen waarbij juist top gehandeld is en waar we heel dankbaar voor zouden moeten zijn. Maar we zien natuurlijk net weer die ene slechte kant, en dan is het lekker makkelijk om daar even over te fitten en stoom af te blazen..
Eeeeuh, ik weet niet wat voor cursus dit dan is geweest maar het klopt echt niet wat je zegt. Ja, misschien voor andere hulpverleningsvoertuigen, dierenambulance of zo. Maar politie mag gewoon vol gas gaan. Met of zonder zwaailamp. Is trouwens ook te vinden op de diverse sites van politie en de wetgeving
Is ook zo en vaak kost het mensen veel geld door een overtreding die zelf begaan en dan is het zo makkelijk om de schuld op een ander te schuiven
Buiten de bebouwde kom mag dit he? En iedereen zit hier nu wel op de politie te zeiken zeg, maar wees maar blij dat er mensen zijn die dit (echt niet altijd leuke!) werk willen doen. (jonge) mensen reanimeren, een zelfdoding op het spoor (stukjes hersenen en ledematen), regelmatig uitgescholden worden. Beetje meer respect mag wel hoor. Als je problemen hebt met de politie heb je het misschien zelf er ook wel een beetje naar gemaakt.