Mag de politie dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bevoegdheden politie | politie.nl

Er zit een verschil tussen ambulance en politie hoor :)

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    ook voorbeeld functies kunnen overvallen worden door hoge nood :D

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ach, hier voor een boete van 14 euro van de snelweg af geplukt tijdens zo'n automatische kentekencontrole;)
    Het was op zch nog niet eens de boete die het hem deed maar het feit dat ik bekend stond als iemand zonder vaste woon en verblijfplaats...
    Was achteraf een klein foutje van de gmeente die me niet had ingeschreven na verhuizing;)
    Ik moest daar ter plekke die 14 euro betalen anders zou mn auto in beslag genomen worden:)
    Gelukkig een aardige agente erbij die wel achter me aan wilde rijden zodat ik thuis geld kon halen. We waren 20 km van huis. Maar ze hielden me in de gaten hoor:D
    Mocht mn auto vlak voor de AH tegenover mn huis parkeren. Veel bekijks. Mn rijbewijs hadden ze al als "onderpand". Meneer agent ging netjes in de deuropening zitten van zn auto zodat hij goed kon zien waar ik heen ging. Geld betaald en daar gingen ze weer. Heb ze vervloekt maar achteraf kan je er wel om lachen....
    Voor 14 euro zo'n heisa. Maar ja, die computer had me geregistreerd en daar konden ze verder niks mee.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Natuurlijk mag een agent dingen doen die de "gewone burger" niet mag, maar dat wil niet zeggen dat agenten nooit de regels overtreden.. Heel eerlijk, soms heb ik wel het idee dat agenten dingen doen omdat ze een uniform aanhebben en denken dat ze toch onschendbaar zijn.. Het is alleen jammer dat dit bij een beroep is waar iedereen een mening over heeft en iedereen het kan zien, want wees eerlijk heel veel mensen doen toch wel eens iets op het werk wat een klant/gast/bezoeker niet mag..

het lijkt mij dan ook verstandig om een melding te maken als zich een niet passende situatie voordoet, dan kan de persoon in kwestie daar, indien nodig, over aangesproken worden en geloof mij er wordt echt wel wat met die meldingen gedaan.. En nee, dat hoeft niet altijd terug gekoppeld te worden naar degene die de melding gedaan heeft.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
  6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Maar het kan toch zo zijn dat een agent (er zijn er zoveel in NL) zich niet aan de regels houdt, daarmee wordt toch niet direct de hele politie over 1 kam geschoren?

In mijn vakkom je genoeg oplichters tegen, nu wil ik niet zeggen dat die agenten oplichters zijn maar even om de vergelijking te trekken. Daarmee voel ik mij totaal niet aangesproken, sterker nog ik kan me ook dood ergeren aan de 'collega's' die het verpesten voor de anderen.

7. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Oja tuurlijk dat is heel menselijk. Maar ook wij als burger hebben soms hoge nood in de auto he, dan mogen wij toch ook niet langs de kant staan plassen. Dus waarom zij dan wel?

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij kwamen van een festival af, een politie met aanhangwagen reed ons met serene voorbij, hoge snelheid.
    We zagen 10 min later deze politie borden inladen!
    echt schandalig!!!

9. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant

Ligt er aan... Als het nutteloze meldingen zijn dan denkt diegene waarschijnlijk bij zichzelf: mens waar maak je je druk om en hoe bedenk je het überhaupt om hierover te bellen?? Onthoud wel... Op moment dat jij belt met een nutteloos iets hangt er misschien wel iemand in de wacht die zijn kind kwijt is, iemand die zelfmoord wil plegen, iemand die bij een ernstig verkeersongeluk staat etc... Overweeg dus eerst of het het noemen waard is... Waar gewerkt worden daar worden foutjes gemaakt maar om nou te bellen omdat er iemand staat te plassen... Nemen ze niet in dank af :)

10. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Damay dan sta je ook ff raar te kijken.
    Moet er eigenlijk wel een beetje om lachen;)

11. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Yup was toevoeging daaraan ;)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Dat mag dus in veel gevallen wel als je buiten de bebouwde kom bent (zie mijn vorige berichtje).

13. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Buiten de bebouwde kom mag dat wel, en waarom dan? Want dat snap ik niet. Maar goed de agent in mijn verhaal was binnen de bebouwde kom.

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Oeps, sorry verkeerd gelezen ;).

Ik zie dat er al uitgelegd is waarom politie zo kan reageren op zo'n melding ;).

15. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Klopt, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.. Als er over 1 bepaalde agent een aantal keer een klacht is geweest dat hij door rood licht rijdt wordt daar echt wel iets mee gedaan. Nee hij zou waarschijnlijk niet gelijk de eerste keer op z'n vingers getikt worden maar wanneer zo'n klacht vaker voorbij komt moet hij zichzelf echt wel verantwoorden. Dat bedoelde ik :)

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Waarom haha, geen idee. Binnen de bebouwde kom vind ik wel vreemd.

17. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Is al iets erger idd ;)

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nou nee, ik zou de zaak voor laten komen. In NL mogen ze je namelijk niet gijzelen zonder dat de rechter het had bepaald.
    Ik kon bewijzen dat die boete onterecht was omdat om "zwartrijden" in de trein ging. Ik was op dat moment gewoon mijn Ov-jaarkaart vergeten mee te nemen. Ik moest van de conducteur een kopie maken en opsturen naar NS, dan zou ik die boete niet krijgen.
    Ik heb die boete tòch gekregen ondanks dat ik mijn OV liet zien.

19. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Daarom vonden wij dat ook vreemd. Het was achter bij ons in de woonwijk hier. Midden op het fietspad stond een lege politieauto, dat viel ons sowieso ten eerste op, en daarna zagen we dus de politieman uit de struiken komen, en hij nog net vlug zijn broek dichtritste.

20. Als ik nu zeg dat ik iemand ken die bij Kruidvat werkt en dat zij een keertje een lippenstift uit de winkel heeft gestolen, krijg ik dan ook alle Kruidvat-medewerkers van ZP over me heen, die roepen dat Kruidvat-medewerkers zoiets echt niet doen of dat ze er vast een goede reden voor heeft gehad? :)

Deel Deze Pagina