Mag de politie dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Haha ik dacht al :p Kan gebeuren :)

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Er komen hier toch regelmatig 'Het is een zooi in de Kruidvat, ik kan nooit door de paden' topics voorbij, dan zitten er ook vaak een aantal medewerkers tussen die woest zijn dat iedereen dat zegt :p

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Politie-agenten mogen volgens mij alleen buiten de regels om als daar vanwege veiligheidsredenen enz een goede reden voor is: daders van misdrijven achtervolgen enzo. Als ze gewoon net als jij van A naar B gaan, horen ze zich aan dezelfde regels te houden als ieder ander mens.

4. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik kan me er niet druk om maken, het zijn inderdaad ook maar mensen en ik denk dat er genoeg mensen zijn die als ze zo'n positie zouden hebben er soms ook wel misbruik van zouden maken. Niemand is ideaal in zijn of haar positie, ik als docente zeur thuis ook over leerlingen die vreselijk zijn. Is dat professioneel? Nee, maar ik ben ook maar een mens. Je kunt me niet wijsmaken dat politie de enige mensen zijn die zich niet altijd precies aan de regels houden. Ja, het zijn rolmodellen, maar dat zijn genoeg andere mensen ook die zich er niet altijd aan houden. Voor mij is het belangrijkste dat ze er zijn en zich inzetten voor de burger, dan ga ik ze niet afkraken, in elke vak zitten rotte appels.
    Dingen zeggen zoals 'ze zijn er nooit als je ze nodig hebt' en 'enige wat ze kunnen doen is bonnen uitschrijven' word ik ook niet goed van. Ze doen hun werk, en wat een verassing dat ze zich niet 1, 2, 3 ergens naartoe kunnen teleporteren. En nee, ik ben geen agente, en niemand in mijn familie. Vind gewoon dat er wel wat meer respect mag komen op straat en laten we dan beginnen met de hulpverleners/agenten.

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Kan me werkelijk niet sruk maken over het reilen en zeilen van de politie. Ze hoeven zich toch niet te verantwoorden? Of moeten ze bij elke melding een bordje om hun nek hangen met wat ze aan het doen zijn...

6. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

melding doen helpt je niks, doen ze toch niks mee.
    ik heb vorig jaar een melding/aangifte gedaan tegen een agente die mij uit een situatie stuurde terwijl ik bezig was met iemand bij de les te houden die meerdere klappen tegen zijn hoofd had gehad.
    kreeg te horen dat als ik niet opzoutte dat ik een bon kon krijgen.
    nooit meer iets van de melding gehoord.......

zie hier aan de overkant ook dagelijks dat de politie tegen het verkeer in rijdt. haast hebben ze dan wel niet om een melding maar om hun patat of pizza snel op het bureau te krijgen:$

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voor IEDEREEN in dit topic, die niet zeker weet wat de politie wel en niet mag:
    Bevoegdheden politie | politie.nl
    Hoe weet je zo zeker dat ze niet onderweg waren naar een melding? Sirene kan na het stoplicht uit, omdat ze dan vrije doorgang hebben?

TS, weet je zeker dat deze agent ook niet net een melding had gekregen? Bijvoorbeeld van een vluchtende winkeldief?

8. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Omdat ik ze een minuut later voorbij reed, stonden ze elders voor het stoplicht te wachten.

Maar ik geloof dat dit altijd een discussie zal blijven. IK ben van mening dat er agenten zijn die zich zelf soms niet aan de regels houden en IK vind dat dat niet kan. Wat een ander daar van vindt moet hij/zij zelf weten.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mee eens hoor. Ik ben ook zo'n muts, die dan een melding maakt. Ook al zou het niks uitmaken.

10. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij hebben vaak politie mensen in de shop, en die zeuren net zo over de politie als iedereen :) De meest gehoorde zin is, de misdaad is georganiseerd, nou wij nog.
    Ach ja, ik maak me er niet druk om als er een door de stad fietst, in de bosjes pist, of me rechts inhaalt. Ik heb wel wat beters te doen.
    Zolang ze maar met hun motoren naar mij komen :)

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Uhm hij stapte even op de fiets en stapte weer af een paar meter verder en deed daarna niks. Geen melding dus. Dus de opmerking beeeetje logisch denken gaat nergens over in dit geval

12. Ellen291982

In dit geval niet. Hij stapte nl een paar meter daarna af. En zo hard reed hij ook niet. Reed ook net de paar meter naar het deel toe waar hij wel mag rijden.lijkt me geen melding dus.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    alshundat vindendoenzealleswat niet mag... heb nix met blauw

hetgoede voorbeeldgeven ze iig niet

14. Ellen291982

Zeg trouwens ook niet dat elke politieagent iets doet wat niet mag. Aan hem te zien was er geen melding omdat hij na een paar meter al afstapte en stil bleef staan.

15. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb ook zo vaak politie auto's verkeerd geparkeerd zien staan, en zelfs bellen achter het stuur. Tja..

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Natuurlijk zullen er 'rotte appels' zijn, vergeet niet dat het ook maar mensen zijn. Zoals al gezegd kan het best zijn dat deze meneer een winkeldief moest aanhouden of iets dergelijks. Moet hij dat dan eerst roepen, zodat de hele stad het begrijpt?
    Het is altijd lekker makkelijk om de politie af te zeiken, maar als je huis vannacht leeg gehaald word ben je ook blij dat ze er zijn toch?

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Daarom kan hij nog wel een melding hebben gehad. Meldingen kunnen immers ook weer ingetrokken worden ;)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja dit mag, wij hebben vrijstelling van het hele RVV.

Mooi vind ik dat, mensen die lopen te zeiken dat we te hard rijden terwijl ze 0,0 op de hoogtezijn van de regels en bevoegdheden vd politie en die dan wel klagen als we 3 min te "laat" zijn bij een melding.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dus? Wij krijgen bijv wel eens toestemming om met prio 1 naar een ongeval te gaan, stel dat we dit 100 meter voor een kruising te horen krijgen, dan rijden we door rood met alle optische en geluidssignalen aan, na de kruising krijgen we het bericht dat er zat eenheden ter plaatse zijn en de toestemming vervalt, dan gaat alles dus uit en rijden we vervolgens normaal door.

Gebeurt vaak genoeg, en dan zeuren mensen ook : kijk ze willen alleen door rood rijden!!!

Hou je mond als je niet weet wat er aan de hand is. Ja wij mogen over fietspaden , door parken, over stoepen, overal parkeren etc, tijdens onze werkzaamheden.

Mensen zeiken zo verschrikkelijk over de politie, maar reken maar dat ze bellen als er een geluidsoverlastje is of ze beroofd zijn, dan zijn ze wel weer goed maar als iemand een bon krijgt voor mobiel bellen dan zijn we naaiers? Ga toch weg zeg, hypocriete mensen heb ik een hekel aan

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Lees bovenstaande posts en hou je mond asjeblieft als je niet weet waar je het over hebt, dat wat jij zegt komt namelijk wel tientallen keren per dag voor en al die gevallen zijn: melding, melding vervalt. Dus alles aan, alles uit

Deel Deze Pagina