Ik werd bijna omver gereden door een agent op zijn motor op het VOETPAD. Tja, ik ben het met iedereen eens dat een agent een voorbeeldfunctie heeft.
ik weet dat je bij de politie werkt maar je mening gaat me nu echt te ver om iemand hypocriete mensen te noemen. ik weet de regels ook niet als burger klaar maar wat zal t zijn als je met een politie wagen op een voetpad rijd? een moord begaan in het bos en erop afgaan zonder sirene en zwaailichten. je scheert elke burger nu over èèn kam!!!
Bullshit, wij moeten met 20 km per uur over kruisingen en door rood en mogen in geval vam spoed max 40 km u harder dan overige verkeer en voor vluchtstroken staan ook weer beperkingen. Kijk jij het reglement optische en geluidssignalen maar eens door en laat dan maar jouw wetgeving zien.
Iemand? Ik heb het over mensen die elke dag lopen te zeuren en tegen iedrreen lopen te zeuren over de politie en vervolgens wel bellen als er wat is en we er niet op tijd zijn volgens hun. Dat jij daar vervolgens " elke" burger aan linkt zeg je zelf. Niet ik, ik heb het iver bepaald soort burgers, niet elke. Wij zijn de afgelopen drie maanden al vele malen door n bos gereden uvm mensen die zelfmoord wilde plegen en dat op bep plekken wilden doen, verdachten van inbraken te zoeken etc.
een bepaald soort burger dus jij weet wie wij zijn die hier lopen te klagen? kom op zeg het is niet een vete tegen jou maar over t algemeen maar blijkbaar voel jij t anders en moet jij t hele korps ondanks alles verdedigen.
Ik weet niet wat je loopt te bazelen hoor maar je berichteb slaan nergens op. Jij houdt dus van hypocriete mensen in jouw werk? En daar mag je dus niks over zeggen? Hele korps? Ik zeg dat IK er een hekel aan heb, is dat het hele korps? Zeg ik dat het betrekking op mensen hier heeft? Nope ik zeg dat ik aan dat en dat soort mensen een hekel heb. Mensen die bellen als er autos op de stoep parkeren, en vervolgens boos worden als ze een keet zelf een bon krijgen voor hetzelfde feit. DAT soort mensen, en of die hier zijn weet ik niet maar dat zeg ik ook nergens.
ik reageer hier niet meer op reageer maar s meer op de topic antwoorden o.a door t bos rijden, patat eten, etc etc en wat ik zoal nu lees van je dan baal je enorm van je werk dus dan toch maar je oude werk hervatten want er komt weinig positiefs uit.
Ik wil best reageren . Ook door het bos/park oid wordt er gereden als surveillance. Dit hoeft dus niet altijd te betekenen dat er op dat moment iets aan de hand is maar dat er eerder iets is voorgevallen of preventief. Ik maakte laatste een surveillance rondje door een gebied waar je alleen kan lopen, dit was omdat er een begravenis was en vrijwel alle bewoners van dit gebied hiervoor uitgenodigd waren. Ik reed hier dus om te kijken of er geen inbraken gepleegd werden én natuurlijk tegen de inbraken omdat er minder snel iets gedaan wordt als er politie gezien is. Ik reed netjes langzaam achter een mevrouw aan. Op het moment dat het pad breder werdt ben ik haar gepasseerd waarom ik nageroepen werdt dat het een voetpad was. Dit vind ik dan weer jammer omdat ik hier eigenlijk voor de bestwil van de bewoners ben welke vrijwel allemaal op een begravenis waren, je snapt dan ook dat dat soort opmerkingen vervelend kunnen zijn. Ik was overigens met de fiets. Ik merk zelf ook dat mensen vaak wel wat te klagen hebben maar gewoon niet begrijpen hoe het werk in elkaar steekt en dat geeft ook niet maar het is jammer dat er regelmatig van het slechte wordt uitgegaan. Het parkeren voor de patatzaak staat natuurlijk heel raar maar als je bedenkt dat deze auto moet rijden op melding van bijv. een onwelwording, reanimatie, overval, agressieve winkeldief dan is het fijn dat ze niet eerst 5min naar hun auto moeten lopen/rennen voordat ze weg kunnen. En zij willen ook weleens een lekker patatje eten, vaak moeten ze deze dan weer koud laten worden omdat ze ten alle tijden inzetbaar moeten zijn. Komt er dus een melding tijdens het eten moeten ze er meteen uit. En er zullen er vast tussen zitten die het uniform intressant vinden en daardoor zich beter voelen dan een ander maar die zijn gelukkig nogsteeds in de minderheid.
Meid lees eens voor je gelijk zo boos wordt. Heb eerst gevraagd of het mag, mag ik dat niet eens vragen? en daarna ook nog genoemd dat ik weet dat heus niet elke agent wat doet wat niet mag. Jij weet ook wel dat er agenten zijn die musbruik maken an hun functie, maar in je bericht die je of ze nooit wat doen wat niet mag.Nu ben je gewoon aan het doen of we je persoonlijk aanvallen. Erg jammer. En hypocriet slaat natuurlijk nergens op.
Dat mogen ze wel, als ze een stille melding hebben (inbraak of overval). Ik heb het te vaak meegemaakt, motoragenten die gewoon door rood reden, ik het bureau opgebeld, "ja mevrouw, maar toen had de agent een melding waarbij geen sirene gebruikt mocht worden, een zogenaamde 'stille melding'." Dan ben je uitgel*ld.
@ devilchase, denk aan je hart zou ik zeggen...er zijn altijd mensen die denken te weten hoe agenten het werk moeten doen. Komen ze hard voorbij rijden, dan zijn het schijtlui. Rijden ze te zacht (omdat het dit keer je eigen peuter is die gereanimeerd moet worden) dan zijn het ook schijtlui. En ja dat is hypocriet zoals jij dat noemt. En trouwens, de bakker vertel je ook niet hoe hij zijn brood moet bakken. Dat de meeste agenten hun werk naar eer en geweten doen, dat wordt vaak vergeten. Met pizza en patat met optische en geluidssignalen rijden is zo 1950. Laat de mensen die klagen dat er een politieauto in de buurt van een broodjeszaak staat lekker een klacht indienen, maar laat die mensen hun klacht dan achterwege laten als de politie 5 minuten later bij ze aan de deur staat als er een inbreker in je huis staat en je kindje boven ligt te slapen...tja de auto stond immers 5 minuten verderop. En laat de mensen klagen, dat is hun recht. Zonder toeters en bellen door rood omdat je grote spoed hebt? Gewoon doen! En voor de klagers die dit niet vinden kunnen, zet je ze volgende keer wel aan als die inbreker in huis is terwijl hun kind boven slaapt. Dat er een inbreker in paniek kan raken van het horen van de politie op komst en er kans op een gijzeling ontstaat is het risico voor de mensen deze mensen die menen te weten hoe de politie hun werk moet doen... Gewoon maar even wat voorbeelden waar sommige mensen zich enorm over opvreten, zonder te weten dat alles misschien wel een reden heeft.
Nee hoor, eerder 1988 We hebben het echt meegemaakt in het dorp bij de frituur, de agenten gaven het ook gewoon toe, en ach in een klein dorp is het wat anders dan in een stad.We kenden de agenten dus dan kun je al gauw wat meer hebben en ze eerder aanspreken of vragen stellen bij bepaalde dingen. En vragen (op een normale manier) mag toch? Niet iedere agent of hulpverlener maakt misbruik van de functie of middelen. Het zijn die 'rotte appels' (die je overal hebt) die het verpesten helaas.
@ sasjuh, vragen mag altijd! Maar dat doet vrijwel niemand...terwijl als je het vraagt, je meteen een duidelijk antwoord zult krijgen. Euhm als je geen politieauto klem probeert te rijden die met toeters en bellen onderweg is naar een spoedmelding om je vraag te stellen .
Hier een agent die onder werktijd (in uniform en met dienstauto en collega's) meerdere malen per week bij zijn nieuwe huis (die gebouwd werd) ging kijken. Dus ja er zijn volgens mij zeker agenten die t niet altijd zo strikt nemen met de regels ed. Zal vast in vele beroepen zo zijn.
Sluit me hier bij aan, wat een gezeur op de politie zeg. Deze mensen doen hun werk. Dat er af en toe een rotte appel tussen zit, tja dat is overal, maar men wordt niet overal zo gescreend en door de mangel gehaald, dus de kans op een rotte appel in andere beroepsgroepen is 1000 maal hoger. Nee ik ben geen agent en ook mijn man niet, ik ben alleen blij dat ze er zijn als ik ze nodig heb. En als ik ze niet nodig heb, neem ik aan dat ze hun werk voor een ander goed doen
+1 papaver Wat ik al eerder heb gezegd ik snap soms best de frustratie van burgers richting politie. En tuurlijk gebeuren er bij de politie ook weleens dingen die niet goed te praten zijn. Ik heb zelf ook weleens situaties met collega's meegemaakt waar ik m'n vraagtekens bij zet en dan heb ik het echt niet over collega die op het voetpad fiets oid :-S Dus ja ook bij de politie zullen ongetwijfeld mensen werken die hun positie misbruiken.... En ook wij zijn mensen met gevoelens en emoties, ik stap ook weleens met m'n verkeerde been uit bed, of ik heb een heftige dienst achter de rug waardoor de adrenaline de volgende dag nog door m'n aderen giert en ja dan reageer ik misschien ook anders op bepaalde situaties zoals ieder mens toch? Ik snap ook dat het voor burgers vervelend is als ze plotseling ingehaald worden door rood en vervolgens stopt het voertuig weer, tuurlijk weten mensen niet wat voor oproep je dan hebt gekregen. Maar ik snap de reactie van mensen wel dat ze denken: lekker dan. Maar probeer verder te kijken dan je neus lang is. Wat al eerder is gezegd ook bij de politie zullen ongetwijfeld "rotte appels" zitten maar ik weet zeker dat het merendeel zich altijd waakzaam en dienstbaar opstelt
Politieagenten mogen niet altijd optische en geluidsignalen gebruiken, alleen bij (erge) spoed. Daar moeten ze toestemming voor krijgen. Daarom zie je zo ook wel vaak zonder deze signalen rare capriolen uit halen, omdat ze naar een redelijk ernstige melding moeten, maar dus geen toestemming hebben gekregen om de optische en geluidsignalen te voeren! Verder, als deze agent op de fiets ineens een melding kreeg oid mag hij daar wel fietsen. In elk ander (lui) geval heeft hij zich gewoon aan de regels te houden!