Jawel hoor dat mag wel. De sirene mag alleen aan als ze vermoeden dat ze er anders niet langs kunnen of als het te druk is om veilig zonder sirene erdoorheen te rijden.
Weet je, ik moet zeggen dat ik hier ontzettend kortzichtige reacties tussen vind zitten. Als er IEMAND geconfronteerd is met het politie "apparaat" zoals dat hier genoemd word dan ben ik dat wel. Mijn verhaal (of eigenlijk dat van mijn vriend, gezien ik ZELF niet fout zat) heeft hier drie maanden lang op het forum gestaan. Nog steeds krijg ik PM's met vragen hoe het inmiddels gaat. Ik heb HELE nare ervaringen gehad. Ook zie ik hoe mijn vriend erdoor is gekrenkt. Is dat zijn eigen schuld? Ja en nee. Hij zat er niet voor niets, nee. Maar ook is hij ontzettend gekwetst, ondervraagd, bevooroordeeld en oneerlijk behandeld omwille van het willen veroordelen van een ander. MAAR: Ik ben gruwelijk blij dat het "apparaat" er is. Want hoe hard wij ook gekwetst zijn, er is iemand 7 jaar opgesloten die dat KEIHARD verdiend heeft. Zo een figuur opsluiten is voor mij VELE malen belangrijker dan dat gezanik over wat ze allemaal wel niet "verkeerd" zouden doen. Mijn hemel. Ja, ze zouden het goede voorbeeld moeten geven. Mee eens. Maar geef jij als moeder ook ALTIJD het goede voorbeeld aan je kind(eren)? vast niet. Toch apart dat de mensen die het vaak nog opnemen voor agenten die constant belaagd worden met dit soort reacties terwijl ze gewoon hun werk doen, de mensen zijn die er zelf mee in aanraking zijn gekomen. Anyway, ik word er dus gewoon moe van om te horen wat een ander allemaal wel niet fout zou doen. Eerst de balk uit je eigen oog halen voordat je aan de splinter van een ander begint. Zo. Dat staat. (overigens en geheel offtopic; dank aan degene die die wetten heeft geplaatst omtrent optische en geluidssignalen. Ik heb zojuist een eeuwig durende discussie met mijn vader gewonnen en ben 50 euro rijker )
@ noukjetygo, en die 50 euro ga je natuurlijk delen met de plaatser? M'n PB inbox staat open voor de rekeninggegevens .
Ik vraag me af wat sommige mensen let om het te vragen?? Er staat genoeg op Google, zat agenten die vragen willen beantwoorden( nee niet naar ts bedoeld, zij vraagt het immers ) En ik vind het ergens ook schandalig dat men niet beseft dat de hulpverlening niet altijd met toeters en bellen kunnen aankomen. Denk aan een springer, gijzelaar of overvaller. Wat denk je dat er gebeurd als de politie wel met sirene komt? Grotere kans op doden, en wie is er dan de sjaak???? Hulpverlening is mensenwerk en mensen zijn geen robots. Ja ze kunnen een slechte dag hebben en ja ze krijgen soms opdrachten van hogere hand die wij weer niet begrijpen. Zo lang je verwacht dat ze het perfect moeten doen zullen ze het altijd fout doen in jouw ogen.
You go sasjuh! Mooi gezegd. Als alle mensen met al hun gebreken Is wat vaker naar zichzelf keken Dan zouden ze het praten Over andere wel laten.... Geldt niet alleen voor dit topic maar mensen oordelen sowieso snel
Hier, alsjeblieft.... deze brief zegt het wel zo'n beetje! De waardeloze agent Ik denk, geachte belastingbetaler, dat u mijn identiteit inmiddels wel hebt vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen en u vindt mij natuurlijk 'typisch'. Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen; ik weet niet wie u bent. Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt, omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken wordt.- U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw kind de les lees.- U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.- U bent erg tevreden met uw goede manieren, maar u vindt het normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.- U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijd, maar als ik u op hetzelfde betrap, voelt u zich onterecht behandeld.- U kent alle verkeersregels, dus u hebt nooit terecht een bekeuring gehad.- U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheils spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.- U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen wordt, maar als ik terugsla, noemt u dat machtsmisbruik.- U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken, of een dokte rte laten zien hoe hij een blinde darm moet opereren, maar vindt het heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.- U praat tegen mij op een manier die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.- U schreeuwt: "Er moet wat tegen de criminaliteit gedaan worden!" maar u wilt niet als getuige optreden of er op een andere wijze mee lastig gevallen worden.In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het verwisselen van een band, haar op weg naar het ziekenhuis voor een bevalling begeleid, uw zoon met mond-op-mondbeademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.Welnu, geachte belastingbetaler, beklaag u over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega's af kan hangen. Jawel, geachte belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieman.