Ik haal de vlag binnen voor zonsondergang maar ik heb hem 's ochtends al uitgehangen gisteren. Waarom? De rest van de dag waren we weg, maar wilde wel laten zien dat we erbij stilstonden. En nu hangt de vlag dus weer voluit, had er eigenlijk ook niet bij stilgestaan dat het zondag is, omdat het anders inderdaad op een andere dag kan vallen. Maar ik zie dat dat geldt voor gebeurtenissen waarbij wij de vlag toch niet uithangen (verjaardag koninklijk huis e.d.)
Als ze lullig willen doen wel.. Bij ons in de straat (en eigenlijk de hele wijk) hing gister de vlag bijna bij iedereen vanaf 's morgens vroeg al uit. Ik vind het vele malen belangrijker dat mensen eraan denken en niet 'wanneer' een vlag mag hangen. Onzin bureaucratie, maar goed, het is nu eenmaal zo. Overigens: de vlaggen hangen hier regelmatig ook met verjaardagen, wat niet mag. Als je bij ons door de wijk loopt, tref je minstens 5 verspreid. Wij doen er ook aan mee, maar zijn hiervoor nooit eerder bekeurd. Wat wonderlijk is, want er rijd (preventief ivm met de vele inbraken) hier heel veel politie door de wijk. Dus blijkbaar geen issue voor de politie
Nee particulieren kunnen geen boete krijgen...ze worden wel gevraagd om zich zoveel mogelijk aan het protocol te houden maar dat hoeft niet perse
Inderdaad. Het vlagprotocol geldt alleen 'verplicht' voor overheidsgebouwen. Burgers mogen met hun vlag doen wat ze willen. Maar ik denk: áls je dan wilt vlaggen, doe het dan zoals het hoort.