Iets bestellen bij Amazon UK

Discussie in 'De lounge' gestart door yenolah, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hoi, ik woon in Portugal en wil wat bestellen bij Amazon. Dit is de eerste keer, dus ik weet helemaal nergens van.
    Mijn man zegt dat ik douane invoerrechten moet betalen boven een bepaald bedrag, maar ik denk van niet. Verenigd Koninkrijk hoort wel bij de EU, maar is geen shengenland.
    Kan iemand me wat meer info geven? Vanuit UK naar Portugal of Nederland zijn gelijke regels, dus iemand van jullie heeft daar vast een antwoord op.

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee zeg, gelukkig niet, vanuit de UK betaal je naar Europa nooit invoerkosten. Wij zouden ons bedrijf wel weer op kunnen doeken als dat het geval zou zijn.

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dank je :)

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee, geen invoerrechten, echter valt het me op dat Amazon Uk maar heel sporadisch naar het buitenland shipt. Was toen ik in de UK woonde echt Amazon verslaafd, maar gebruik het nu niet vaak meer, alléén als we toch naar mijn schoonfamilie in Engeland gaan en we het daar naartoe kunnen laten sturen...

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Oh balen. Ik zie daar op hun site dingen die ik hier niet kan krijgen, vandaar.

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik bestel wel eens wat bij amazon (uk) en heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen (of heb geluk gehad?). Een aantal producten mogen ze niet verschepen naar het buitenland (geloof babyspullen?) maar het merendeel kan gewoon verscheept worden hoor. Kijk even of je het vinkje van superfree delivery (oid) aan hebt staan dan betaal je namelijk geen verzendkosten voor die producten als je voor 30euro bestelt.

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dank je, ik zal er op letten. Nee, ik heb geen babyspullen nodig. Het gaat om kleine dingen, camera filters.

8. Ballie

Ballie Niet meer actief

Dat gratis bezorgen is een tijdje geleden jammer genoeg afgeschaft. Er zijn trouwens wel een aantal dingen die je niet hier kunt laten bezorgen (voornamelijk eten en drogisterij spullen etc.) maar het overgrote deel wel hoor. Scheelt vaak veel geld :)

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Je kunt gewoon een account aanmaken met je adres in Portugal. Dan worden automatisch de verzendkosten naar Portugal aangegeven, en indien de produkten niet naar Portugal verstuurd kunnen worden (bedenk me zojuist dat dat voornamelijk het geval is bij de associated sellers, niet bij de produkten van Amazon zelf) wordt dat ook meteen aangegeven.

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik bestel heel veel bij Amazon.uk. Ook veel babyspullen en van allerlei sellers. Nooit invoerrechten hoeven betalen.

Deel Deze Pagina