Mag die auto daar wel zo staan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joli86, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Nou Moli, ik krijg zo het idee dat je nooit last hebt gehad van je buurtgenoten. Want die kunnen je flink het leven zuur maken. En dat gaat zeer veel verder dan de mattenklopper.
    Dus..... als de hele buurt er last van heeft, dan zou ik het namens de buurt melden en anoniem ja.

2. Moli

Moli Niet meer actief

ik heb zeker wel eens last gehad van buurtgenoten, maar dan klopte ik aan en ging ik in gesprek. Er woonde een dealer naast ons dus ik denk dat dat genoeg zegt over het "soort" mensen als buren.
    Ik houd ik gewoon niet van en vind het achterbaks als je het dan anoniem moet melden. In dit geval gaat het om een oude man... niet om een hele familie enz.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hoezo op kosten jagen. Ze krijgen toch 48 uur de tijd?

@ts, als je je er niet prettig bij voelt om bij deze man langs te gaan, dan zou ik het via de wijkagent doen. Doen ze hier niks mee, dan kan je bij de gemeente een melding maken.

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    precies dit.

5. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Uit ervaring weet ik dat er niets vervelender is dan benaderd worden via externe partijen. Dat je als buren face to face dingen kunt melden is wel zo prettig, voor allebei. Het gaat hier niet om een wapenverzameling of zo, je kunt gewoon vriendelijk vragen waarom die auto daar staat. Mocht hij boos worden oid kun je altijd nog een bemiddelende partij inschakelen. Zo'n bemiddelende partij vind het ook veel prettiger dat je eerst zelf je best doet om dit soort dingen bespreekbaar te maken.

6. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Dan heb ik zeker ook mijn dag niet:) maar ik ben het met moll eens.:D

Ik zou er echt een hekel aan hebben als mensen direct klaar staan met het 0900 nummer en mij geeneens zouden melden dat ze ergens last van hebben. Eerst kun je dingen normaal en menselijk proberen te bespreken.

Als je een melding maakt dan kan hij een boete krijgen door jou melding terwijl je het ook normaal kan bespreken en anders desnoods als je het niet face to face durft een briefje in zijn bus zodat hij de kans krijgt om het zelf op te lossen voordat er autoriteiten aan te pas hoeven komen. En zowiezo al zou hij zoveel uur de tijd krijgen,dan nog vind ik dat je dit beter eerst onderling kan proberen op te lossen.

Als je de politie belt zonder hem eerst zelf te confronteren dan komt het op mij over als een soort wraak actie. Hij is niet aardig en zegt geen hoi dus kan hij maar dokken òf politie/gemeente achter zich aan krijgen;);) Ik kan me overigens wel voorstellen dat je dan irritaties kunt krijgen hoor..maar probeer het eerst normaal op te lossen;)

7. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ook ik ben het met moli eens. Je kan toch eerst hetzelf proberen op te lossen ;)
    Verder... Is het wel openbare weg? Of is het pleintje gemeenschappelijke grond van de aangrensende huizen? Als het van jullie allemaal is dan mag die auto er gewoon staan...

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Lootje, Het is gemeentegrond, dus de auto mag er dus inderdaad niet staan.

Ik heb het er met mijn man over gehad en die vind het niet echt nodig om hem er op aan te spreken. Hij heeft er niet zo'n last van dus wil het zo laten. Hij snapt ook niet waarom ik me er steeds meer aan begin te storen.

Maar iedereen bedankt voor alle reacties.
    Voor mij mag dit topic gesloten worden.

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Je kan op de site van de gemeente gewoon een melding maken, zij ondernemen dan verder actie.

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Misschien samen met die vriendin ernaartoe? Met 2 sta je sterker.
    En anders zou ik het de wijkagent laten oplossen.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee, een auto zonder platen is een wrak voor de gemeente. Je kan dus bellen.

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.268
    417
    83
    Wij (en onze buren) melden dit soort dingen dus wel. Wij willen geen rotzooi voor onze deur!

Deel Deze Pagina