'Mag' dit allemaal?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jessmin, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ga het niet geven de komende jaren omdat ik cacao/chocola ongeschikt vind voor kleine kindjes. Zie mijn reactie pag. 2.

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dus eigenlijk wil je ermee zeggen, dat als ze chocopasta op hun brood krijgen ook minder slapen omdat ze dan teveel energie hebben??

Caloriebommetje.... Eet het zelf ook al vanaf mn 1e jaar geloof ik..
    Zo nu endan maak niks uit.

Wat geven jullie nog meer op brood?
    Ik weet alleen chocopasta dan :p en smeerpate
    Ik geef geen smeerkaas, lust het zelf niet dus dan ga mamma het ook niet geven he!!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij de een werkt dat heftiger als bij de ander. Net als bij koffie en thee. Sommigen kunnen wel 6 koppen koffie op een dag verstouwen. Ik slaap 2 nachten slecht na 1 kop. Thee idem, het ene kind merk je niets, het andere kind gaat stuiteren. Chocola precies zo. Coca cola ook.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lees maar even terug... er staat al een heel lijstje! ;)

Ik eet ook geen smeerkaas maar ik geef het mijn zoontje wel (en hij vindt het heel lekker) ik vind het belangrijk dat hij alles kan eten en dat niet bij voorbaat al producten worden uitgezonderd!

Zo eet hij ook bonen en die eet mama niet (overgevoeligheid!) en vis en dat eet papa nauwelijks (vind-ie-niet-lekker... :))

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik had geen zin om al de pagina's door te gaan lezen. Had ik geen tijd voor. Zoek een andere keer wel ff op dan.

Nou ik ga er al van kokhalzen als ik het moet geven, kaas..
    Maar bruine bonen lus ik ook niet hoor, dat geef ik bijv. wel.

Liefs

6. zogelukkig

Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zei dat kindjes die teveel chocola krijgen daar druk van kunnen worden.;)
    Ik vind het gewoon niet nodig om chocola of gesuikerd broodbeleg te geven. Eten het zelf ook niet.
    Hier wel duindoornjam en appelstroop en pure notenpasta, alles zonder toegevoegd suiker en andere toevoegingen. Soms krijgt mijn zoontje een klein plakje jonge kaas.

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    De manier waarop ik het zie is dat kinderen in de groei voornamelijk voedingsmiddelen binnen moeten krijgen die zoveel mogelijk toevoegen (in positieve zin). Ze eten minder dan een volwassene dus is er minder ruimte voor dingen die wel lekker zijn, maar minder gezond. Ook is het zo dat kinderen de voedingsstoffen naar mijn mening meer nodig hebben dan een (jong)volwassene omdat een volwassene niet meer hoeft te groeien en de ontwikkelingen die een kind doormaakt zijn vele malen groter. Het is niet niks om je van een mini babietje je om te vormen naar een peuter/kleuter met de motorische en mentale vaardigheden die bij die fases horen. En ik ben van mening dat ik dat optimaal ondersteun door een misschien wat stricter dieet dan andere mensen voor hun kind hebben. Later als ze groter zijn hebben ze nog tijd/en ruimte in hun maag zat om te genieten van een boterham met driedubbel chocoladepasta. En tot dat moment moet ze tevreden zijn met de boterham met hele dunne chocolade pasta die oma een keer per maand mag 'smokkelen' (en gelukkig is ze dat ook).

8. zogelukkig

Mooi gezegd.

Alleen hoeft minder gezond niet altijd lekker te zijn en andersom. Hier eten wij ook rete-gezond en bewust, maar ik ga niet iets op tafel zetten dat we niet lekker vinden!;)

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Dat klopt Zogelukkig. Gezond en ongezond kunnen allebei lekker of ontzettend vies zijn. :) Maar af en toe probeer ik iets uit (andere soort groente/bereidingswijze) en als het niet lekker is eet ik het toch maar op 'omdat het zo gezond is'. Ik heb gelukkig nog nooit iets opgegeten tegen heug en meug omdat het zo ONgezond was. ;)

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Mammie van Roy: Mijn dochter vindt avocado het lekkerste wat er op brood te eten is! En met een beetje zout, peper en roomboter vind ik het ook superlekker.

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    En la vache qui rit is toch ook bedoeld voor op brood dacht ik?? Neem dan aan dat ze het blijven maken omdat er toch mensen zijn die het wél lekker vinden? Lijkt me dan...

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die driehoekjes eet ik altijd zo hoor, die zijn haast niet uit te smeren! Wel lekker trouwens.

13. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dacht dat die blokjes en 3hoekjes voor de lekkere hap waren bedoeld hihi, je hebt namelijk ook smeerbaar la vache quiriet.
    Dochter vind trouwens de 3hoekjes niet lekker en ik wel maar zij vind de blokjes erg lekker en ik weer niet.
    Jaaaa er zit verschil in, de smaak maar vooral structuur hehe

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ja ik at ze ook uit het vuistje hoor, maar ik herinner me dat we die dingen altijd kochten als we gingen kamperen en dan smeerde je het op je pistoletje die je dan bij de bakker haalde. Mmmmm.. vakantiegevoel :D

15. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    Nog een vraagje over fruit. Ik heb iets gelezen over Ananas. Dat ze dat ook nog niet mogen????? Of heb ik het fout. Dan heb ik het over de leeftijd van over 1 jaar.
    gr san

16. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yessmin, gauw gaan kamperen dan hihi

Sandra, vanaf 1 jaar mogen ze inprincipe alles dus ook ananas hoor.

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik smeer die driehoekjes la vache qui rit altijd en de blokjes eten we wel eens uit de hand. Ik vind het echt lekker! Vooral heerlijk op inderdaad een pistoletje of een vers stokbrood. Mmmmm.

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Precies, zo deden wij dat ook met die blokjes en driehoekjes!

Deel Deze Pagina