Ik stond aardappels te schillen en dacht ... Wat eten anderen zoal? Veel verse groenten? Veel pasta's? Pot groente? Nu met een kleine van 8 maanden heb ik niet altijd heeel erg zin om te koken en daarbij is hij rond etenstijd ook nog eens heel hangerig/ vervelend. Mijn man en ik houden erg van italiaans eten. En kook dit dus ook regelmatig. Verder probeer ik veel verse groente te eten. Maar er gaat vaak ook een pot open... Hoe is dat bij jullie?
Ik kook vanalles, maar weinig hollandse pot. Veel rijst of pastagerechten. Ik eet nooit uit pot, vind groente uit potjes/blik echt niet te eten
Ik gebruikte heel vaak diepvriesgroenten. Veel meer vitamines dan groente uit blik. En eigenlijk zelfs dan verse groente van de winkel.
Wij zijn ook niet zo van de hollandse pot, maar mijn zoontje dus wel, hij belieft geen verse pasta's of gerechten met rijst e.d. Uit een potje bevalt het hem natuurlijk prima Hier dus eigenlijk de 'regel' dat als ik avonddiensten heb kook ik makkelijk, iets van pasta/rijst en krijgt mijn zoontje een potje. Op mijn vrije dagen of de dagen dat ik dagdienst ben eten we groente en die eet mijn zoontje dan ook gewoon mee. Heb nu ook een paar zakken diepvriesgroente gehaald, zodat ik wat makkelijker voor hem gewoon wat groente kan koken als we iets eten wat hij niet hoeft. Want hij eet wel vrijwel elke groente
Meestal één keer per week aardappelen met vlees en groente, een keer pasta, een keer rijst of couscous of quinoa, een keer vis met groente en vlees, een keer maaltijdsoep, iets wokken...best wel verschillend eigenlijk. Maar ik herken zeker wat jij zegt, Uit werk is S. moe, dan is het hij eten, douchen, voorlezen, naar bed en dan wij nog eten maken en eten en dan heb ik al geen zin meer. Maar goed dat veranderd vast weer. overigen zit ik zelf te denken aan Hello Fresh want ik word wel gek van steeds weer wat bedenken. Zoontje kook ik op zaterdag ochtend voor en dan gooi ik de vriezer vol. Dus daar hou ik nog geen rekening mee.
Je kan ook makkelijke recepten vinden via 24kitchen.nl, daar staan lekkere dingen bij. En een all time favorite hier: macaroni spinazie (met evt. boursin) spekjes Makkelijk, snel en geloof dat bijna ieder kind het wel lust
bedankt voor al jullie leuke reacties's. wat wij sinds kort ook regelmatig eten is. die pakjes ''hollands pannetje'' van maggie. heeeerlijk
Wij eten van alles Hollandse pot en veel Turkse gerechten. Pasta's, lasagne, aardappelen met verse groenten en vlees, rijst, ovenschotels, vis, gevulde aubergines, soepjes enz. Zoontje eet eigenlijk alles mee en wij gebruiken verse groenten en heel soms diepvries groenten.
M'n zoontje krijgt verse groente met aardappelen. Probeer voor onszelf dan iets te maken waar hij van mee kan eten en zo niet dan heb ik we iets in de vriezer voor hem. gister bijvoorbeeld boontjes met aardappelen gehad, dat krijgt hij dan ook gepureerd. Boontjes die over zijn gaan met wat aardappelen in de blender en dan in porties in de vriezer voor een moment dat wij iets eten wat hij niet krijgt. Ik ben zelf heel erg tegen de potjes en pakjes voor m'n zoon. Zelf eet ik wel uit blik/pot of een pakje van honig ofzo. Is voor onszelf makkelijk maar voor hem vind ik het dan bv lastig om pasta te maken. Heeft iemand goede tip waar je leuke makkelijke gerechten kan vinden voor de kleine? Hoeft niets bijzonders te zijn gewoon hoe je bv dan pasta maakt zonder zo'n pakje.
Minstens 4 dagen Hollandse pot, 1 of 2x verse pasta of iets met rijst (wat de jongste niet lust). Zondag soep.
pasta is juist makkelijk. je neemt een pak gezeefde tomaten of pureert zelf tomaten, daar verse groente door, olijfolie en wat kruiden ( oregano /bieslook en evt gehakt,afh. van leeftijd). Pureert dat en dan door de pasta. voor jezelf niet pureren , knoflooj erdoor en meer kruiden en jullie hebben ook pastasaus.
Hier eten we vooral hollandse pot. 4 a 5 keer in de week. Verder 1 x pasta of rijst ( de rest vries ik in voor de week erop), 1x diepvries en eventueel 1x restjesdag. De diepvries eet ik op dinsdag. Dan heb ik weinig tijd om te koken en even opwarmen is dan wel zo makkelijk. Groenten vooral vers of diepvries. Ik heb in de kelder wel potjes staan voor in nood.
We eten om en om. Ene dag hollandse pot, andere dag pasta of rijst. Ik heb altijd vers gemaakt en wel eens potje geprobeerd. Gewoon voor als er nood is. Maar nee hoor. Dat blieft meneer niet. Zelfs potje fruit wil hij niet. Echt alleen vers. Ook houd hij niet van gepureerd. Het moeten stukjes zijn of grof geprakt. Prima dus! Gisteren heeft hij voor het eerst rode kool op met aardappel puree en gehaktbal en hij vond het heerlijk. Vanavond geen vlees want had speklap en dat is te lastig voor hem maar dan krijgt hij aardappeltje, witte boontjes in tomatensaus, beetje jus en lekker prakken. Dat zijn dan de dingen die ik in een potje koop en dat krijgt hij gewoon. Alle andere vers. Hij eet gewoon met de pot mee alleen zoutloos. Dat voeg ik later toe voor onszelf. Pastasaus met alle groenten erin gooi ik even kort door de blender. Dan is de saus redelijk fijn en de pasta snijd ik in mini stukjes. Heb voor als wij echt iets eten wat hij niet mag diepvries groente. Even in de wok of stomer, aardappeltje erbij en klaar. Vaak gooi ik er een klein schepje appelmoes bij om het smeuïger te maken. Toetje wisselt af met kuipje appelmoes, yoghurt, kwark of een kindertoetje/yogolino
Je kunt ook pasta koken en daar de groenten in kleine stukjes doorheen roeren (zoals paprika, courgette, tomaat).
Mijn dochter is dol op zelfgemaakte macaroni, rijst en couscous maaltijden. Meestal neem ik dan voor haar wat groente, bijvoorbeeld een tomaatje en een stuk paprika, kook dat even mee, groenten in de keukenmachine eventueel met wat verse kruiden, olijfolie of kokosolie en dat dan mengen met de macaroni. Stukken eten vindt ze ook prachtig, dus dat geven we ook vrij vaak. Potjes eet ze trouwens zonder problemen, echt een moeilijke eter is het niet. Wat ze niet lekker lijkt te vinden is aardappel, dat krijg ik er gewoon niet in. Ja, de paar frietjes die we een keer hebben geprobeerd vond ze heel interessant, maar verder... Gekookt, gebakken, puree: mevrouw wil er niets van eten.
Hier ook zo en dat scheelt enorm veel tijd ook nog! Niks schoon te maken! Jongste is gek op de Mexico mix van Bonduelle bijvoorbeeld.