Aangifte naar bedreiging en intimidatie met vuurwapen

Discussie in 'De lounge' gestart door VayaConDios, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VayaConDios

VayaConDios Niet meer actief

Ik Kan niet te ver in detail treden ivm herkenning. Mijn vriend is bedreigd door een bekende op zijn werk met een vuurwapen. ( hebben samen nooit overweg gekunnen en die bekende heeft 'm altijd geestelijk en lichamelijk mishandeld ).
    Hij zou mij ook weleens kapot schieten omdat mijn vriend tegen hem zei dat ik absoluut niet bang voor hem ben! ( Hij moet nog steeds komen trouwens..)

Nu heeft mijn vriend zn stoute schoenen aangetrokken en aangifte gedaan, want na al die jaren was dit de druppel. Nu word hij as week opgelaaie.

Ik ben op, mn lijf doet zeer, de spanning beheert mn dagelijkse dingen.. ben net n.tikkende.tijdbom.. die aangifte zit me aan de ene kant niet lekker.. die vent heeft altijd zo mijn vriend geïntimideerd en gedreigt. Mij leek het de kunst om hem.te negeren, maar aan de andere kant.. laffe mensen laffe dingen en ben ik op mijn hoede. ( we hebben ook kleine kindjes ). En aan de hoogste galg hangen.

Zo dit moest er even uit, het zit me zo hoog.
    Heeft iemand toevallig ervaring hier mee? En hoe ging het verder na de aangifte.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Tering he, hoe t verder gaat.in jullie geval geen idee maar ik weet wel dat als de naan de collega in aangifte staat, de politie vast een wet wapens en munitie controle gaan doen.

3. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    wel bedreigd maar niet bedreigd met wapens o.i.d maar mijn ex heeft wel eens iemand ontslagen en die man achtervolgde me (irritant) aangifte gedaan maar nooit meer iets van gehoord

4. VayaConDios

Het is de vriend van zijn moeder..

5. VayaConDios

Pff je hebt er zieke tussen zitten

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben ooit bedreigt met een mes door een oud klasgenoot helaas is er weinig mee gedaan na de aangifte.

Ik hoop dat het voor jullie meer aan gedaan word sterkte

7. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Oh wat erg :( Hier geen ervaring maar vindt het toch een moedige stap! Weet zijn moeder dit?

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hè wat een klote situatie,ik kan me je bezorgdheid wel voorstellen.
    Je kunt zo iemand wel voor het hoofd kijken maar niet erin he!
    Ik zou wel op mijn hoede zijn en de politie vragen hoe en wat.
    Sterkte!

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ze.doen geen klote!!!

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    vind rot.voor je meid!

ik.heb het zelf meegemaakt! .. ook vuurwapen , bedreiging,
    hij kreeg 2 jaar voorwaardelijk

dus oftewel 2 jaar netjes aan de regels.houden
    en de veroordeelde is er vanaf ...

11. VayaConDios

Zijn moeder is de aanstichter van dit alles. Alleen zij onderneemt verder niks dus kan ze nie gepakt worden. Ik zelf kan ook niks ondernemen en familie en.vrienden etc ook niet want is in ons nadeel. We laten de politie haar werk doen....

Lovepeet; ben benieuwd of ze bij deze het wapen kunnen vinden.. en wat ze dan verder gaan doen.

12. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Vindt het allemaal echt heel naar. Jullie hebben goed gehandeld. Hopelijk gaan ze serieus te werk. Overigens zullen het wel serieus nemen anders worden ze niet ingeladen.

13. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Lekker milieu dus. snap zowiezo zulke mensen niet, maar ja helaas doet de politie niets. Er moet eerst wat gebeuren, voor ze ingrijpen.

14. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook in dit soort situaties kun je contact opnemen met steunpunt huiselijk geweld. Overal hebben ze een andere werkwijze, maar misschien kunnen ze jullie verder helpen (misschien worden jullie automatisch benadert door de aangifte).

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat een rot situatie. Heel veel sterkte meid

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben ruim tien jaar terug klemgereden en bedreigd op straat. Een omstander is naar t politiebureau gerend en ineens stond de straat vol met politie. Heb gelijk aangifte gedaan op t politiebureau.
    Mijn ex is toen de middag vastgehouden en daarna hebben ze m laten gaan. Ik weet niet eens meer wat er daarna gebeurd is. Volgens mij moest ie nog wel een keer voorkomen.
    Het heeft echt even geduurd voor ik me weer veilig voelde. Ik kan me je angst dus goed voorstellen.

Sterkte!

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hoop dat politie jou wel zal helpen, over het algemeen doen ze aan dit soort dingen geen ene reet, er moeten eerst gewonden/doden vallen wil de politie er iets aan doen, en dan halen ze vaak hun neus op.

Politie stelt geen ene ruk voor tegenwoordig.

18. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    voor het wapen moet je afstandsverklaring tekenen
    en dan word het vernietigd..

dan is er eigenlijk niet veel aan de hand
    wat ik al zei
    bij wat heb ik heb meegemaakt kreeg hij 2 jaar voorwaardelijk .
    thats all

19. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    idd voorkomen
    tegenwoordig is het zo dat ze ook dna moeten inleveren
    voor eventueel een volgende zaak

20. Yris

Yris Niet meer actief

Wat een nare situatie, hopelijk kan de politie jullie helpen, sterkte ;)

Deel Deze Pagina