mijn oudste is ziek vandaag krabbelde hij wat overeind maar dat kan ook wezen omdat oma er was vandaag. wou hem morgen ochtend naar school brengen en dan de middag weer thuis houden om hem die avond naar het kerstfeest op school te brengen maar mag dit zo wel? een hele dag naar school en dan een kerstavond dat is ook veel teveel voor hem dus wou ik het zo doen. wat hadden jullie gedaan? wel of niet.
ik zou het overleggen met de juf of meester zeggen hij niet geheel lekker is maar je wel wild hij naar de feest gaat en je hem die middag zou wilde houden om hem even bij te laten slapen denk ze daar geen probleem van maken ik zou altijd naar het belang van mijn kind kijken en vind het goed wat je wilt doen als oplossing
Ik zou het voorleggen aan de leerkracht neem aan dat die dat ook wel begrijpt als je gewoon jouw beredenering weerlegt aan hem/haar.
Ik denk dat het geen probleem zal zijn. Maar ik vraag me af waarom je je zoontje naar school zou willen doen als ie nog zo ziek is dat ie amper omhoog komt als oma er is? Mijn zoontje is verder nooit ziek maar heeft vorig schooljaar ook de aankomst van de Sint gemist omdat hij ziek was en ook nog de carnavalsviering terwijl hij zo blij was met zijn mega tobi pak.... Ziek is ziek zou ik denken, volgend jaar is er weer kerst op school. Liever nu geen kerstviering dat hij kan uitzieken dan dat hij echt met kerst nog ziek is zou ik denken. Is geen kritiek hoor dat niet maar vraag het me af
inderdaad even overleggen met de leerkracht. Bij ons op school zijn alle kinderen donderdag om 11.45 uit, ter voorbereiding op het kerstdiner. Om 16.30 worden ze weer op school verwacht, dus dat is wel fijn geregeld.
Ik had m thuisgehouden, heb ik met sinterklaas ook gedaan, juf vond t prima. En al had ze op haar kop gestaan, jammer dan.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe oud je oudste is. Is het een kleuter, die voor het de eerste of tweede keer mee mag doen met het kerstdiner, dan zou ik je voorstel zeker even voorleggen aan de juf of meester, en dan ga ik er van uit dat ze het helemaal oké vinden. Is het een (bijna-)puber, dan zou ik hem toch ook willen leren dat je niet alleen voor de leuke dingen naar school kunt en je voor de rest ziek kunt melden.
hij gaat 's morgens toch ook naar school? ik vind het een prima oplossing en ik neem aan dat school het geen probleem vindt.
Ik ben ook een juf en ik had ongeveer hetzelfde geval met een leerling uit groep 4. Die is de dag zelf niet naar school geweest, maar 's avonds wel op het kerstfeest. Ik vond het prima. Overdag lekker rustig aan zodat hij 's avonds weer een beetje fit was en toch het kerstfeest mee kon maken. Die dag stond er toch niet veel belangrijks meer op het programma en ik had het supersneu gevonden als hij de kerstviering had moeten missen. Als je als leerkracht moeilijk gaat doen over dat ze dan een dag of zelfs maar een middag missen... tja....
Als je kindje te ziek is houdt het op... Hier heeft de oudste ook de laatste week gemist en ik vond het erg jammer....maar ziek is ziek.