Mag dit? (privacy wet)

Discussion in 'De lounge' started by SushiLover123, Jan 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij ook nooit post gehad van psz. Ook cb is niet langs geweest hiervoor. Wel hebben ze bij de 18 mnd afspraak de mogelijkheid van psz genoemd en dat je vanaf 18 mbd kunt inschrijven. Maar dat wist ik nog van de oudste.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Nee ik bedoel dat bezoekje als ze langskomen na de geboorte.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohhh ook toen hebben ze het niet gehad over de psz..

4. denise89

denise89 Bekend lid

Dec 22, 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    hier ook een brief gehad toen onze zoon 2 jaar werd dat we hem al konden inschrijven zodat er plek is met 2,5 jaar. deze brief kwam van de instelling die de psz in beheer hebben.

ik weet dat hun gesubsidieerd worden door de gemeente en dat aan de hand van de inschrijvingen ze per kind een budget krijgen. ik vermoed dus dat ze een uitdraai van de gemeente krijgen waarop staat welke kinderen er 2 jaar worden. met daarbij het adres om de brief te kunnen sturen. lijkt me niet dat daar verder iets mee gedaan word.

zou het kunnen navragen bij mijn moeder die werk bij de administratie van zo'n maatschappelijke onderneming waar de psz hier in de gemeente onder vallen

5. Mnon

Mnon Niet meer actief

Hier gewoon post over psz en basisschool vanuit de gemeente. Maak me verder ook niet druk om dit soort dingen

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hier ook.....snap het probleem niet zo.

Vind het eerder irritant dat ik post op naam krijg van de bankgiroloterij of de ANWB!

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    hier trouwens wel toen mijn zoontje bijna 2 was een brief gekregen van het cb dat ze bij ons langskwamen om voorlichting te geven over psz, bibliotheek, muziekles, peuterzwemmen en andere activiteiten die je met je kindje moest gaan doen om een taalachterstand weg te werken. Inclusief datum en tijd waarop ze voor onze deur zouden staan!
    Daar was ik toen wel even flink pissig om geworden! Wij zijn 2 wo-geschoolde ouders van Nederlandse afkomst en er hoeft niemand ongevraagd aan mijn deur te komen om me te vertellen hoe ik met mijn kind naar de bibliotheek moet gaan. (en er zijn ook zat andere ouders die niet op zo'n bezoek zitten te wachten denk ik)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Geen idee. Hier zit het ook al in één 'kindcentrum'. Geen idee of de prijzen gelijk zijn. Ik kon de prijzen wel op de website vinden, maar alleen van kinderopvang. Niet van PSZ.
    Net op de KvK gekeken en het is een BV.
    Nee. Nog niet eens op een kijkdag/informatiedag.
    Dat was bij mijn oudste ook. En ook over de basisscholen kwam de brief toen van de gemeente zelf. Stond een overzicht in van ALLE basisscholen in de gemeente. Is ook wel zo eerlijk.

Vandaag met de PSZ gebeld. Tot dit jaar stuurde de gemeente ook die brieven voor de PSZ, maar dit jaar hebben ze het 'in samenwerking met ons gedaan'. Ik vroeg, wie uiteindelijk de enveloppen geadresseerd heeft. Dat was dus niet de gemeente, maar de PSZ. 'Maar we hebben alle informatie vertrouwelijk behandeld en alles is nadien verwijderd'. Uh ja, dat mag ik hopen.

Eerlijk gezegd geloof ik dat ook wel en ik heb verder ook niks te verbergen, maar ik vind het echt kwalijk, dat de gemeente zo slordig met persoonsgegevens omgaat. Dit mag gewoon niet. Hier zijn niet alleen regels, procedures en richtlijnen voor, hier is een wét voor. En die is er niet voor niets.

Wat nou, als mijn kind en ik soort van ondergedoken zijn voor de vader van mijn kind, die mijn kind wil ontvoeren of mij iets wil aandoen? Dat is hier gelukkig niet het geval, maar schijnbaar neemt de gemeente het niet zo nauw met haar plichten en de rechten van de burgers...

Heb de gemeente ook nog gebeld. Eerste twee keer héél lang in de wacht gestaan. Derde keer eindelijk iemand te pakken gekregen. Die wilde me doorverbinden, maar kreeg na 2 pogingen ook niemand te pakken. Dus heeft ze mijn gegevens genoteerd om me terug te bellen. Heb nog niks gehoord, maar ben wel benieuwd.

Share This Page