ik ben rode kool aan het koken, maar alle kleur gaat eraf. heb straks grijze kool ipv rode kool. hoe kan dat? en hoe zit het met de smaak, verandert dat dan ook?
Het helpt als je er iets zuurs doorheen doet. Azijn of wijn bijvoorbeeld. Dan blijft de kleur mooi rood.
Grijs? Hier wordt het altijd paars en ik doe er niets bijzonder bij in, gewoon opzetten met weinig water.
Heb ik ook last van en vind er dan ook weinig smaak aan zitten. Volgende keer eens azijn toevoegen dus
Ik begreep van mijn moeder dat je bij rode kool altijd iets zoets en iets zuurs moet toevoegen, dus azijn of iets en suiker. Ik doe er dan altijd een heel klein beetje suiker en rozijntjes in.
Ik kook rode kool altijd met (gemalen) kaneel en kruidnagel. Als het gaar is doe ik er azijn en suiker bij.
zal er volgende keer azijn bij in doen. het was nu een rare kleur en zat ook niet heel veel smaak aan. maar het was al te laat toen ik de vraag stelde en kon er weinig meer aan veranderen. zal het gelijk even ergens opschrijven, anders ben ik het zo weer vergeten.