Ik rook zelf niet, maar werk ook op een kdv, en bij ons mag gerookt worden uit het zicht van de kinderen... Het lijkt me inderdaad niet meer dan normaal om uit het zicht van de kinderen te roken...
ik woon tegenover een kdv en ik kan je zeggen er wordt heel wat afgerookt gebeld en gekletst hoor.(zonder kinderen hoor ze zitten dan buiten op stoeltjes) soms wel met 3 tegelijk. ik denk geregeld wie zit er nu binnen dan dames als jullie hier met zijn 3 gezellig staan de beppen? natuurlijk weet ik er het fijne niet van, maar ik weet niet hoor wat ik ervan moet vinden. ook met het buitenspelen staan ze thee te leuten en de kletsen samen(op het plein dus) of ze dan ook roken heb ik eigenlijk nooit op gelet. mij dunkt dat je juist op zulke momenten ogen en oren tekort komt,maar wie ben ik.
oooh dat mag echt niet bij ons! ook als de kinderen binnen zijn mogen we niet voor het gebouw roken. omdat het gewoon geen gezicht is!!! we hebben achter het gebouw bij de brandtrap een asbak en daar mag je roken in je pauzes. wel heel raar wat je gezien hebt! ik zou dat als ouder niet waarderen!
Tsja, ik zou er opzich geen drama van maken, maar netjes vind ik het niet, ga dan even roken op een plek waar niemand het ziet. Ik vind het geen gezicht.
ik heb de afgelopen week nagedacht over of ik hier wat mee moet? Melden of zo? Misschien was het eenmalig... Ik zal van de week nog eens een paar keer daar langs lopen, eens kijken of ik het dan weer zie.
Waarom zou je t melden? Jij hebt toch verder niks met dat KDV te maken? Vind t een beetje onzin dat te melden...
Ik vind het niet kunnen dat leidsters in de buurt vd kids roken. Ik rook zelf ook, en dan alleen maar buiten. Zit de kleine ook buiten dan bij de kleine uit de buurt. Ik heb ook op een kdv gewerkt. Mocht ook alleen maar in mn pauzes roken en dan ook nog eens van het terrein af. Was in een groot gebouw waar ook een dagopvang voor ouderen en een verzorgingshuis zat. Dus moest naar de overkant naar het park. Nam wel altijd mn brood mee anders vond ik t zonde van mijn tijd..
Als het een overtreding is t.o.v. algemeen geldende GGD-voorschriften vind ik dat iedereen het mag melden, ongeacht of ze daar kinderen hebben zitten of niet. Ik snap je standpunt, maar vind zelf dat niet-direct-belanghebbenden zich ook verantwoordelijk mogen voelen. Het is dan aan de GGD om wel of niet iets met die melding te doen.
alleen in hun pauzes en buiten het zicht van de kinderen..mag absoluut niet op het speelpleintje gerookt worden.
Bij ons wordt er ook absoluut niet gerookt in het bijzijn van de kinderen, dit mag ook van de GGD niet! Wij roken wel onder werktijd, maar wel aan de overkant van de straat