Waarom mag het niet in 1x? Hier is er 3 in hetzelfde gat geknoeid omdat het de eerste 2x niet lukte is het de 3e keer door een endodontoloog gedaan.
hoezo met alle gevolgen van dien?? een zenuwbehandeling of wortelkanaalbehandeling, kan als het kan in 1 keer afgemaakt worden. maar het hoeft niet, er kan ook een endostart gedaan worden en die kan vervolgens afgemaakt worden, dat is dan 2 behandelingen, maar dat is net afhankelijk van de situatie of/en de tijd die gepland staat. ik lees het nu snel even terug, maar lees iets dat het leven van je man aan een zijden draadje hing? nou dat heeft dan in ieder geval niet met de behandeling op zich te maken. wat wel zo is, is dat het heel slecht voor je kan zijn, dat je een onsteking in je mond hebt, en dat er daardoor wel bepaalde bacterien in je lichaam terecht kunnen komen. vooral voor mensen met hartfalen, kan het heel gevaarlijk zijn om een slechte mond hygiene te hebben. als je nog vragen ofzo hebt, mag je een pb sturen, ik ben tandartsassistente dus misschien kan ik wat vragen voor je beantwoorden.
Idd maar waaraan? Bedoel heeft gij een reactie op de verdoving gehad. Of een ontsteking die is doorgeslagen
Ja geen idee..ben ook benieuwd hoe ik dat "aan de dood ontsnapt" moet zien...is hij gereanimeerd oid?
Ja maar, gaven de artsen aan dat het voorkomen had kunnen worden? Gaven de artsen duidelijk aan dat de tandarts een fout had gemaakt, of was het bad luck? Ik snap dat je er werk van wilt maken, maar je zult toch echt eerst feiten moeten hebben van: * wat is was de complicatie * wat zou er dan fout zijn gegaan * was het te voorkomen geweest * bevindingen van het ziekenhuis, dus de mening van de artsen. Als je al deze gegevens hebt, dan pas kun je er volgens mij iets mee doen.
Zoiets vermoed ik ook. Kan me voorstellen als ze de kies sluiten terwijl er nog een ontsteking zit, dat de ontsteking in je bloedbaan kan komen. Maar het lijkt me ook dat je dan nog flink pijn hebt en terug gaat en er foto's genomen worden. Hier in 2 keer gedaan omdat het flink ontstoken was. Maar was ook een spoedafspraak dus ivm tijd had het ook niet anders gekund.
als de wortelkanalen nog niet droog zijn, zullen ze hem echt niet af gaan sluiten. dat heeft geen nut, want dan komt ie binnen paar dagen terug met vreselijke pijn, druk die oploopt. de ontsteking zit onder aan de wortelpunt, en na de endo, zal je lichaam zelf de ontsteking opruimen. soms lopen mensen zo lang door met een ontsteking dat zelfs de wortel geabsobeerd is. gewoon weggevreten door de ontsteking..en dan is er een open verbinding.
We kunnen hier wel speculeren tot we een ons wegen, maar met de karige info die TS geeft valt weinig mee te beginnen. Zinloze vraag dan ook, maar nogmaals sterkte.