Deels ziek gemeld en na verlof einde contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Liesl1984, 2 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesl1984

Liesl1984 Lid

11 mrt 2015
    41
    9
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ruim 12 weken zwanger en werk in de medische wereld en ben nu gedeeltelijk ziek gemeld voor avond en nachtdiensten tot aan mijn verlof. Mijn contract loopt per 1 jan 2017 af, ongeveer direct na mijn verlof. Ik verwacht niet dat die verlengd wordt nu.
    Kan ik dan wel na 1 januari 2017 een ww uitkering aanvragen vanwege de gedeeltelijke ziekmelding? Of kom ik dan in de ziektewet, of op een andere manier aan inkomen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Liesl1984,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een vervelend vooruitzicht dat je arbeidscontract waarschijnlijk niet wordt verlengd! Je wilt graag weten voor welke uitkering je in aanmerking komt als je arbeidscontract na je zwangerschapsverlof wordt beƫindigd.

Je geeft aan dat je contract kort na het einde van je zwangerschapsverlof afloopt. Als je na afloop van de verlof nog steeds ziek bent, geef dit dan bij je werkgever aan. Zolang je nog ziek bent gemeld bij de werkgever heb je nog geen recht op een WW-uitkering. Om in aanmerking te komen voor de WW moet je namelijk volledig beschikbaar zijn voor werk. Als je nog gedeeltelijk ziek bent, krijg je eerst een Ziektewet-uitkering. Je werkgever meldt je aan het einde van je dienstverband ziek uit dienst. Daarmee wordt ook de Ziektewet-uitkering voor je aangevraagd. Ben je weer beter en heb je nog geen nieuw werk gevonden? Dan kun je alsnog de WW-uitkering aanvragen.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je veel beterschap en nog een voorspoedige zwangerschap!

Met vriendelijke groet,
    Folkert
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina