Hoi, Ik zit er aan te denken om onze dochter in een slaapzakje te laten slapen ipv onder de deken / laken waar ze nu onder ligt, omdat madam zich nog weleens los wil woelen, of zo schuift en wriemelt met haar benen dat de dekens nog vast zitten en ze zelf overdwars bovenin bed ligt en dus wakker wordt omdat ze het koud heeft. Hoe zit dit met winter / zomerslaapzakken? Heeft een winterslaapzak lange mouwen en een zomer niet of is er nog meer verschil? Ze heeft wel nogal snel koude voeten (heeft dus ook nog steeds sokjes aan in bed, dan zijn ze wel lekker warm, met blote voetjes niet), zou dit met een slaapzak nog steeds zo zijn? En leg je de deken er ook nog overheen of is het puur alleen de slaapzak? En wat geef ik met deze temperatuur (overdag is het gemiddeld 21gr. op haar kamertje, 's nachts ong 18-19), de winter of zomerslaapzak? En dan ook nog pyama of alleen romper met lange mouwen? Sorry, veel vragen ik weet het . Bedankt alvast!
Onze dochter slaapt al vanaf ongeveer 8 weken in een slaapzak. Om dezelfde redenen als bij jou kindje; ze lag iedereen keer boven in haar bedje, zonder lakens. Wij hebben toen het kouder was en winterslaapzak gebruikt, zonder mouwen, die hebben we eraf geritst. Dit zat niet lekker. Wel een pyama en romper met lange mouwen aangedaan, en de mouwen iets over haar handjes getrokken, werkt goed! Nu heeft ze een zomerslaapzak, ook wel met pyama. Ik bekijk even per dag of ik een romper met lange mouwen aangeef of met korte. Meestal leg ik haar nog wel onder een lakentje, tot net onder haar oksels, geen dekentje meer. Succes!
Hier is het nogal warm op haar kamertje (nu 21-23 graden).. Onze dochter slaapt zonder dekens/lakens in een zomerslaapzak. Ze heeft gewoon een pyama aan met een romper eronder.. Moet er wel bij zeggen dat ze het niet snel koud heeft..
Wij hebben toen zo'n slaapzak van de hema (zonder mouwen) en dan met een pyama aan. En als het echt te warm wordt een zomerslaapzak van katoen.
ons meisje heeft eerst in de puckababy geslapen en sinds 6 maanden in een gewone slaapzak, ze trapte continue de dekens af. Nu kan je een zomerslaapzak gebruiken, zonder mouwen. Hier heeft ze met 21-22 graden in de kamer een spagettibandjesromper en een shirtje met lange mouwen aan, en dan de slaapzak. That's it. Je kunt in het nekje van je kindje voelen of ze het niet te warm of te koud heeft als ze slaapt, het nekje moet gewoon aangenaam voelen. In de winter sliep ze hier in een winterslaapzak, maar zonder de mouwen hoor, gewoon met een romper en een shirt lange mouwen aan en dan de gevoerde slaapzak erover. Maar goed ze ligt hier altijd op haar buik met armen onder haar gevouwen, dus ze houd haar handen en armen daardoor ook warm.
hier ook een kindje dat het niet gauw koud heeft zomerslaapzak (bambino) langemouw romper met pyjama...nu met dit weer, heeft ie een zomerpyjama, dus tshirt met kort broekje... In een slaapzak heb ik nooit sokjes aan gedaan,
winterslaapzak met lange mouw romper, en nu ligt ze met een romper zonder mouw in der zomerslaapzak en das voor mijn meisje warm zat.. pyama heeft ze nog nooit aangehad..
Hier is het nu 24 graden op het kamertje, dus: Romper korte mouw, shirtje lange mouw en zomerslaapzakje zonder mouwen. Ik ben bang dat hij het snachts anders koud krijgt me helemaal korte mouwen. Overdag wel met korte mouwen in de slaapzak. Ukje slaapt goed en haal ik nooit bezweet uit bed. Voelt wel gewoon lekker warm aan.
Ik heb een combisleeper. Is het echt koud helemaal compleet en is het wat warmer kunnen de mouwen eraf of 1 voering minder. Wel prijzig, maar hier dubbel en dwars waard geweest. Nu was het in haar slaapkamer 26 graden! Dus een romper met blote armen en een zomer slaapzak. Ze heeft het altijd heel snel warm!
Onze zoon slaapt sinds 3 maanden in een slaapzak. Ik heb altijd vrij dunne slaapzakken gebruikt. Nu heeft hij een zomerslaapzak. Geen sokjes of pyamabroek. Wel altijd lange mouwen, dus of een romper met lange mouwen of een pyama met lange mouwen. En nu leg ik nog een lakentje over hem heen. Meestal ligt hij de volgende ochtend alweer ondersteboven in zijn bed
Hier zijn wij na een aantal weken met een slaapzak begonnen. We hebben 2 verschillenden soorten. Eén hele dunnen katoenen zomerslaapzak. Daar ligt hij zoals vandaag in de romper in. Snachts met pyama. En één is ietsje dikkere dan de zomerslaapzak. maar echt een dikke winterslaapzak is het ook niet. Het ligt ook wel een beetje aan hoe warm of koud je kindje het vaak heeft. Hier een buikslaper die het snel warm heeft.
mijn meisje ligt overdag in een zomerslaapzakje zonder mouwen, een romper, t-shirt of shirt met lange mouwen(ligt aan de warmte) geen broekje. 'S nachts heeft ze een dun pyama'tje aan in haar zomerslaapzakje. Ze heeft nooit een lakentje,omdat ze er toch niet onder blijft liggen.
het ligt denk ik heel erg aan je kindje hoe snel ze het warm heeft. Zoals het bij jou is qua temperatuur, zou ik een romper lange mouw en een zomerslaapzak doen. Dan misschien nog instoppen in een lakentje, maar verder niet. Wat ik een fijne zomerslaapzak is een badstoffen (meer dan een katoenen), dat lucht goed door.
Even afhankelijk van de temperatuur buiten maar sinds begin april slaapt ze in de zomer slaapzak ook al vanaf dat ze geboren is slaapt ze in een slaapzakje, denk vanaf een week of 2. Ze ligt er nu met een pyjama in en romper korte mouw, ze heeft het niet zo snel warm, mocht het nu warmer zijn op haar kamertje dan slaapt ze met alleen een romper aan bijvoorbeeld, oja ze ligt altijd op de dekens dus die heb ik er nu uitgehaald.
Ok, bedankt voor de reacties dames en mijn excuus voor de late reactie, het was nogal druk de afgelopen dagen . Ik heb wel alles gelezen eerder en we hebben nu 2 slaapzakken gekocht, een winter- en een zomer. De winter heeft wel geen mouwen maar is een stuk dikker dan de zomer. Echt heel erg koud wordt het hier niet 's nachts dus da's niet erg dat er geen mouwen aan zitten. Ze heeft nu 2 nachten in de slaapzak gelegen, ze heeft het nogal snel koud dus heb ik haar een romper lange mouw en een pyama aan gedaan, maar afgelopen nacht geen sokjes en haar voetjes waren nog warm, ik wilde toch eens proberen of haar voetjes warmer bleven in de slaapzak en dit is het geval. Waarschijnlijk omdat ze de deken toch los trapt dat ze koude voetjes krijgt en de slaapzak blijft mooi dicht dus blijft de warmte erin. Heb ook nog een dun lakentje er over maar dit hoeft denk ik niet eens, het is meer dat ze zich geborgener voelt, ze heeft hier nogal behoefte aan. Nogmaals bedankt voor de tips / adviezen / reacties, ik kan er zeker wat mee en ben blij dat we de slaapzakken hebben .