wie weet logt die nicht wel in op een account van een vriend die je in je vriendenlijst op hyves hebt staan en haalt ze zo de foto's eraf? kan zijn dat zei vrienden is met 1 van jou hyvesvrienden en er dus zo aankomt
het gaat mij er om dat zij niet zomaar met foto's van mijn zoon mag strooien via internet. Mijn ex mag gerust foto's hebben van onze zoon, daar heb ik geen problemen mee maar ik ben degende die ze kan en mag versturen naar hem en evt. mijn ex-schoonzus die hier toestemming voor heeft van mij en dat zij ze mag laten zien aan hem. Maar zijn nicht heeft dit niet en dat zij dus met foto's strooit van een knulletje van 2 jaar vind ik niet leuk... het is idd niet leuk. denk je dat je de foto's goed afgeschermd hebt maar helaas is dit dus niet zo maar voor mij een goede leer! album verwijderen en nooit weer foto's van mijn zoon op internet zetten
nee volgens mij niet... maar ja het kan zomaar dat wel natuurlijk. En ik heb alleen vrienden die ik ook echt ken geen vage bekenden dus...
mijn moeder heeft dit ook gehad. het beste kun je hyves mailen dat je niet wil dat ze foto's er op zet van jouw kind en als het goed is haalt hyves de foto's er bij haar af, dit is wel bij mijn moeder gebeurd. hopelijk heb je er wat aan.
kun je dan niet je naam op de foto's zetten dmv paint oid? ik zou idd eerst je instellingen zo zetten dat alleen je vrienden de foto's kunnen zien en nog belangrijker dat de foto's niet gekopieerd (zoals hyves het zegt; nabesteld) kunnen worden. mocht ze alsnog je foto's kunnen kopieren en doorsturen zou ik hyves beheer even een grondige mail sturen zodat zij verdere stappen kunnen ondernemen naar die nicht van je ex.
Ik denk dat ik idd mijn naam in de foto´s ga zetten voortaan, ik verklein ze altijd al met picasa zodat ze sneller op hyves staan en het gewoon hele kleine bestanden zijn die uitgeprint niet mooi zijn... maar dan ook mijn naam er maar in gaan zetten.
ik ben altijd erg voorzichtig met foto's van mijn kinderen op internet. al is het een weblog of hyves. iedereen met ene beetje kennis kan zelfs een geblokte site openkrijgen en beveiligde foto's eraf halen. je wilt niet weten wat er vervolgens allemaal mee gebeurd en dan is dit nog heilig. hoe het strafrechterlijk zit dat weet ik niet. maar ik denk dat je er weinig tegen doet zolang jezelf actief blijft op internet met zijn foto's. het is natuurlijk erg vervelend maar niet te voorkomen voor iemand die echt kwaad wil.
Heb je je Profiel ook wel op Prive staan ? Bedoel als mensen die geen vriend van je zijn kijken op je profiel staat er dan '' Profiel is niet zichtbaar voor niet vrienden '' ? Als dat er niet staat kan ze namelijk gemakkelijk op je hyves pagina komen en de foto's er van af halen .. Je kan dit controleren door jezelf even uit te loggen en jezelf dan op te zoeken op hyves, als je dan op je pagina kijkt en je kan gewoon alles zien wilt het dus zeggen dat je je profiel niet op prive hebt gezet .. Staat je profiel wel op Prive dan zal er toch iemand zijn die de foto's naar haar door sluist .. Denk alleen niet dat je echt een poot hebt om op te staan want dat is het klote met internet, als je foto's plaatst kan iedereen er aan komen ... Succes !
Dan is er toch iemand die de foto's door sluist .. ik zou even aan haar vragen hoe ze er aan komt en dat je er niet van gediend bent dat ze ze op internet plaatst..
dat is het risico van foto's op internet zetten. alles wat je op internet zet, is niet meer prive. ze zijn nu zelfs met een google-progamma bezig dat als iemand 1 foto van je heeft, dmv gezichtspunten, alle foto's die van jou op internet zijn, kan vinden. dus zet niks op internet van wat je niet wil dat andere het zien.
ik heb dit ook eens gehad dat iemand foto's op haar hyves gezet had van onze dochter wat echt totaaaaaaal niet gewenst was door ons... wij hebben toen hyves gemaild met daarin dat de foto's daar stonden met de reden waarom dit niet gewenst was. ik moest me id inscannen en terug mailen en die foto's werden direct verwijderd van haar hyves... dus als ik jou was zou ik even mailen..
dat meen je niet? jeetje idd geen foto's meer op internet zetten dus dat dat allemaal maar zomaar kan he?
er is zometeen gewoon niks meer prive. zo was er laatst een aflevering van dr phil en hij zei dat alles wat je op internet zet, morgen op de voorpagina van de krant zou kunnen staan. dus daarmee wilde hij duidelijk maken, dat je niks op internet moet zetten, wat prive moet blijven.
Dat mag niet hoor meis, tenzij ze de foto's zelf heeft gemaakt (en dan moet ze, als het er op aan komt, bewijs laten zien dat ze daar toestemming van jou voor heeft gekregen). Iedereen heeft het hier wel over het 'risico van foto's op internet plaatsen', maar het is hartstikke verboden. Ik zou in eerste instantie hyves mailen, doen zij er niets aan; aangifte doen!
Dit is niet helemaal waar. Je hebt zoiets als een auteursrecht. iemand mag niet zomaar zonder jouw toestemming je foto distribueren of gebruiken. dit is zelfs strafbaar! Google maar is op foto's en auteursrecht. Als jij weet dat iemand jouw foto's gebruik kan je ze daar op aanspreken. maar zoiets is normaal moeilijk te achterhalen. maar het is wel strafbaar.