Dat snap ik, daar heb ik ook heel veel respect voor. Maar meid hoe wil je het gaan doen als je werkgever je nog veel meer gaat dwars liggen? Je geeft zelf aan om op het punt te staan overspannen te raken, ze willen je weg hebben daar. Als ze je 150 km verderop plaatsen heb je een probleem, daarom zou ik me ziekmelden. Tegenwoordig lijkt het net of werkgevers geen empathie meer hebben, juist omdat er zoveel werkelozen zijn kunnen ze eisen stellen. Als je zelf opstapt heb je geen recht op ww.
Ja ik weet het. Wacht het volgende gesprek af, vraag sowieso of ik iemand mee mag nemen want ze zitten altijd met een paar man tegenover mij.
Ik heb nooit in de situatie gezeten maar er stond wel in mijn contract dat ik overgeplaatst kon worden als het bedrijf dit beter uit kwam. Er stond wel in dat de reiskosten gewoon vergoed werden en dat als de reistijd langer was dan naar het filiaal waar ik in eerste instantie voor aangenomen werd dat verschil dan als werktijd gerekend zou worden en dus gewoon uitbetaald. Dus als ik in plaats van 5 minuten opeens 50 minuten moest reizen zou er 45 minuten als werktijd uitbetaald krijgen. Geen idee alleen of ze dan ook rekening houden met files, waarschijnlijk met de reistijd volgende de routeplanner maargoed... Misschien staat er bij jou ook iets over in je contract?
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Ze wilde mij overplaatsen op een nog best redelijke afstand maar met openbaar vervoer en niet aansluiten van de trein/bus zou ik er uiteindelijk nog best lang over doen. Heb dus gezegd dit niet te doen en dat hij (regiomanager) mooi een andere oplossing kon zoeken. Was volgens mij nog in mijn zwangerschap en ben toen uiteindelijk door meer klachten in de ziektewet gegaan. Ik heb wel rechtsbijstand ingeschakeld en had gelukkig een vast contract. Helaas is het een heel vies spelletje.. Een vriendinnetje van mij die bij hetzelfde bedrijf werkte hebben ze op dezelfde manier weggewerkt door overplaatsing. Zei is uiteindelijk zelf opgestapt.
Ik zou naar je huisarts gaan, duidelijk maken dat je het niet meer trekt daar en je ziek laten schrijven. Daarnaast zou ik zo snel mogelijk elders beginnen solliciteren. Het is misschien geen propere manier om weg te raken, maar zij spelen het spel duidelijk ook redelijk smerig (alles in kannen en kruiken voor je bevalling en nu beginnen ze ineens lastig te doen).
Oh mijn tip zoek uit hoelang je erover doet om daar te komen met openbaar vervoer. Met naar station komen, bus en uiteindelijk op het werk te zijn. Bereken ook de kosten die het meebrengen en wat je er zelf bij moet leggen. Zeg ook dat het ook in hun voordeel is als je in het filiaal staat dichtbij huis mocht er ooit wat zijn of extra hulp mits je oppas kan regelen je er zo kan zijn. Ga het gesprek aan (je mag best je emoties laten zien daar had ik zelf echt schijt aan!) en overleg en geef aan dat je dit echt niet ziet zitten. Gaan ze niks overwegen dan zou ik rechtsbijstand inschakelen (ik heb dit zelf gewoon gezegd) en aangeven dat de druk je te hoog wordt en je ziek melden..
Ik werk 50km verderop... Neem aan dat er veel meer mensen zijn die ook niet dichtbij huis werken... maar goed het is ontzettend aso en echt achterbaks wat ze doen. Waar houdt het op vraag ik me af want als je dit doet isvde volgende stap overplaatsing op 100km ben ik bang... meteen rechtsbijstand nemen of vakbond (echt gwn altijd hebben. Better safe than sorry) en dan hoop ik dat ze iets voor je willen betekenen ook als je net lid bent. Getrouwd en heeft man vakbond of rechtsbijstand dan kun je via hem misschien ook Hulp krijgen. Wat je werk betreft zou ik net zo doen als zij doen: Geen werkweigering. Poeslief vertellen dat je graag wil werken maar geen vervoer hebt en dat openbaar vervoer qua tijden ook onmogelijk is. Dan komen ze je maar halenn of regelen ze een auto. Ik zou me ook ziek melden. Gooi t op stress enz. Kunnen ze je ook niet ontslaan In de tussentijd op je gemak solliciteren!
Wat vervelend. Het gaat niet echt netjes nee. Ik snap dat je baalt van de uren en reistijd. Helaas is. 40 km niet echt heel veel. Meestal is het max 1,5 enkele reis, maar dan moet dat wel zo beschreven staan. Kan je man niet een beetje meer bijspringen met halen/ brengen? Misschien een overgangsperiode tor je andere opvang hebt mogelijk? Ik lees niets over zijn rol mbt jullie dochter? Wat heeft ziekmelden nou voor zin. Op welke grond wil je je ziekmelden? Een bedrijfsarts zal je niet zomaar met zo'n ziekmelding mee gaan. Ga in gesprek met je lg/ hrm en leg de situatie uit. Vraag om tijd om een plan te maken. Allebei beetje geven en nemen misschien? Succes!
Ik zou het ook niet zo snel adviseren, maar je hebt nu zo veel stress van je werk dat je er wel mooi ziek van wordt Oom heeft recentelijk hetzelfde meegemaakt, hij werd steeds verder weg geplaatst en had ook geen auto. Hij werkt er al 25 jaar en vond niet dat je zo met je personeel kan omgaan, hij was er zo klaar mee dat hij zich ziek gemeld heeft. Hij moest zich toen melden op het hoofdkantoor en toen waren er ineens wel mogelijkheden.... Nu zit hij weer in een vestiging dichtbij huis. Sterkte!
Jee.. wat achterbaks zeg! Succes ermee en ik denk ook dat t mag, helaas... Die rechtsbijstand.. let wel op want volgens mij zit daar een wachttijd aan van een paar maanden en lopende zaken worden uitgesloten van dekking..
Wat balen zeg!! Je mag trouwens ALTIJD iemand meenemen naar zo'n gesprek. Ik ben zelf een keer met iemand mee geweest en ik zou ook nooit alleen gaan. Al is het maar onder het mom van 2 horen meer dan 1. Verder zou ik toch kijken naar opvangmogelijkheden in de buurt. Bij ons hebben de kinderdagverblijven een totale leegloop en kunnen ze direct geplaatst worden. Maar anders misschien een gastouder? Ik zou toch kijken of ik zoiets geregeld kon krijgen, want de banen liggen gewoon niet voor het oprapen. Ik ken teveel mensen die al 2 jaar zich suf aan het solliciteren zijn en nog geen uitzicht op een baan hebben. En werken betaalt nog altijd meer dan ww... Succes!
mijn man is internationaal vrachtwagen chaffeur dus daar heb ik ook niks aan doordeweeks haha! Bedankt allemaal voor de adviezen. Heb rechtsbijstand aangevraagd, mocht het ooit van pas komen.
Ik zou me vooral niet ziek melden. Of je moet ze daarmee een extra reden willen voorschotelen om van je af te willen.
Zo te lezen willen ze al van dr af dus veel erger kan ze het niet maken Bovendien als ze ziek gemeld is, mogen ze haar niet ontslaan ook. Niet netjes nee om je ziek te melden, maar als zij het smerig spelen, mag je dat ook terug doen vind ik. Ze heeft er ook echt stress van ook. Wat ik me helemaal kan voorstellen.
Dat ze van haar af willen is een aanname dat hier in dit topic wordt gemaakt. Geloof het of niet, er bestaan bedrijven waarin overplaatsingen noodzakelijk zijn en dat gebeurd zonder de intentie iemand te willen ontslaan. Dat de werkgevers dan geen rekening houden met het feit dat iemand pas moeder is geworden, of dat opvang dan lastig is, is heel bot gezegd niet hun probleem, vooral niet wanneer zoiets in een contract/CAO opgenomen is. Zolang ik dus niet zeker zou weten dat ze zoiets doen om me op subtiele wijze weg te werken zou ik ze ook geen reden willen geven om dat alsnog te gaan willen doen.
Inderdaad, dit bedrijf wordt nu zomaar uitgemaakt voor alles en nog wat. Misschien (waarschijnlijk) draait het bedrijf wel niet zo goed in deze tijd. Misschien zijn ze wel genoodzaakt te reorganiseren en zijn er daarom overplaatsingen nodig. Misschien proberen ze juist op die manier zoveel mogelijk mensen te houden. Dat TS geen auto/oppas heeft is natuurlijk voor haar heel vervelend. Maar even heel eerlijk, niet het probleem van haar baas. Hij heeft een zaak te leiden, en geloof het of niet. Een bedrijf moet winst maken, anders staat over een paar maanden iedereen op straat. De opmerkingen over 'ik zou me ziek melden" maken me misselijk. Asociaal gedrag. Ts. Ik zou gewoon heel open het gesprek in gaan. Uitleggen waar je tegenaan loopt en gewoon bespreken of er mogelijkheden/oplossingen zijn vanuit het bedrijf. Laat merken dat je graag wilt werken en je best wil doen (bijvoorbeeld andere oppas) Maar dat je sommige dingen niet in de hand hebt (geen geld voor auto, openbaar vervoer dat niet zo vroeg rijdt) Met zo'n houding kom je een stuk verder!