ik heb in het verleden altijd al onregelmatige en lange cycli gehad met enorm zware menstruatie. De afgelopen maanden leek het wat regelmatiger te worden (ena laatste cyclus 32 dagen), maar bij mijn laatste cyclus was het weer mis, 38 dagen met twee weken aanloop naar mijn menstruatie (rugpijn, misselijkheid en buikpijn). nu heb ik wel eens gelezen dat monnikspeper er voor zorgt dat je menstruatie regelmatiger wordt. Helpt dit ook echt of is het weer iets dat veel geld kost en niks doet? of hebben jullie misschien een andere tip? Ik wil het graag zo snel mogelijk op orde hebben, omdat ik zowiezo onzekerheid heb over mijn vruchtbaarheid (mijn moeder en oma hadden beiden verstopte eileiders).
hoi, ik weet niet of monnikspeper helpt, ik heb er nog nooit van gehoord. Ik zou het ook niet zomaar gebruiken, overleg altijd met de huisarts vantevoren. Als je je zo'n zorgen maakt is het ook goed om dat met je huisarts te bespreken. Dan kun je samen bedenken hoe lang jullie zelf gaan proberen zwanger te worden en wanneer je eventueel start met onderzoeken. Dat geeft je misschien wat meer rust. Mirjam
monnikspeper wordt als een homeophatisch middel verkocht om de menstruatie op gang te brengen. ik heb alleen de ervaring dat veel middelen van een drogist niet of nauwelijks werken en het is wel weer een tientje per doosje ik zal mijn ha inderdaad even vragen. denk je dat ik met mijn voorgeschiedenis eerder in aanmerking kan komen voor bepaalde onderzoeken? wij proberen het momenteel met calculatie en gaan komende maand ovulatie testen gebruiken. Stel dat ik verstopte eileiders zou hebben, kan een ovulatietest dan nog wel positief uitvallen? sorry dat er opeens meer vragen uitgerold komen, maar begin me toch wat zorgen te maken omtrent mijn familiegeschiedenis en kan er zo weinig informatie over vinden.
Hoi, het fenomeen "verstopte" eileiders zegt me niet zoveel. Zaten ze helemaal verstopt? Dan kun je eigenlijk niet op de natuurlijke manier zwanger worden. Omdat ik niet weet wat je ermee bedoelt kan ik ook niet zeggen of het erfelijk is. Ik weet ook niet of je daarom eerder in aanmerking komt voor onderzoek, waarschijnlijk niet. Ik wilde alleen maar zeggen dat het soms al helpt om met je huisarts te bespreken dat je zwanger wilt worden en je zorgen te uiten, misschien kan hij meer duidelijkheid geven over je familie. Begin alvast met foliumzuur. En zeker niet iets homeopatisch kopen zonder overleg met je huisarts. Ik denk eigenlijk dat het beter is om het helemaal niet te doen, je wilt nu eigenlijk precies weten wat jouw cyclus doet zonder dat je iets gebruikt. Mirjam
foliumzuur gebruik ik inmiddels (totaal vitaminen voor de vrouw die zwanger wil worden, van de etos). ik zal idd maar eens een afspraak maken bij de ha, toch eens het een en ander doornemen. In ieder geval bedankt voor de antwoorden en de genomen moeite!